tctla skrev:spuncut skrev:Angående G2-strøm
Graferne for G2-strøm udviser, samlet set, en G2-strøm mellem 12 og 16mA ved et G1-spændingssving på 35,5VRMS. Hvis G2-spændingen sænkes til 250V falder G2-effekt til 4W ved 16mA. Om 16mA kan betragtes som worst case er jeg ikke klar over, måske skal G2-spændingen endnu længere ned. Under alle omstændigheder bør G2-spændingen sænkes, derfor vælger jeg hermed at sætte den til 250V.
Det får nogle konsekvenser for 807's stejlhed, hvilket bla. vil rykke på biaspunktet og der vil også blive behov for et større spændingssving fra driver.
Lad mig endnu en gang udtrykke behovet for kommentarer og erfaringer i forhold til dette punkt.![]()
MVH Henning
Jeg tror, at du gør dig unødige bekymringer.
Her er nogle sider med kommentarer fra STC rapporten.
Husk, at ganske vist overskrider man rørets G2-specifikationer, men det er jo i ganske kort tid. Hvis man i en DC-situation (Strømforsynings-stabilisering til eksempel) udsatte røret for denne overskridelse, ville det være skidt. I en forstærker-sammenhæng, vil det kun være en brøkdel af tiden, rørets specifikationer overskrides i signal-spidserne, og det betyder intet.
"Unødige bekymringer" er hvad denne fase er til for så det tager jeg som et kompliment.

Max. Screen Dissipation 3,5Watt skal forstås som en kontinuerlig/vedvarende belastning og med audiosignaler som kilde, er der sikkert lang vej igen. Deres energiindhold er meget lavere end hvis man f.eks bruger røret til RF P.A. brug. HER vil det være klogt at holde sig indenfor de 3,5W.
DET og så Heavy Metal
Det giver god mening. Der står jo også "RMS Grid to Grid voltage", hvem kører fuld effekt ud kontinuert? Det skulle lige være dem der har hang til dynamikløst programmateriale, ikke mig.

Tusind tak for dine kompetente bidrag.

MVH Henning