Dette er metoden jeg bruger, og det kan nemt være der er andre metoder som er bedre, derfor er gode indput meget velkommen
Afsæt hele dagen og måske også lidt af aften til dette.
Jeg brugte selv en hel dag samt noget af aften til første fase af olie behandlingen, det kan være det er
way over the top, men da jeg går og hygger mig med det, kan det jo være lige meget
Starter først med en let slibning med korn 320 bruger der til min excentersliber
(kan ikke anbefales med mindre du føler du er 110% sikker på maskinen)
Der efter får kabinetterne lov til at "bade" i olie SKAL holdes vådt hele tiden, jeg brugte næsten en hel dag til at holde det vådt, og resten af dagen til at tørre dem.
Inden sidste omgang olie bruger jeg en ny bomuldsklud som jeg tilsætter lidt olie, kun lige så jeg kan se den efter lader lidt olie på kabinetterne, samme klud bruger jeg til at tørre kabinetterne af med.
Jeg tørre dem af lige så tit jeg orker for kluden vil efter lade lidt olie, men lidt efter lidt tørre kluden og kabinetterne - Gav det mening?
Til sidst når kluden ikke efter lader mere olie, lader jeg dem stå i ½ times tid og derefter polere jeg kabinetterne med en ny bomuldsklud.
Nu skal de tørre i 2-3 dage.
Nu kommer våd slibningen starter med at slibe med korn 320 bare lige let for at tilførre olie på kabinetterne.
Når der olie over det hele sliber jeg med korn 400 lige til jeg ikke orker mere, tilsæt olie alt efter behov, når du synes de har fået nok tørre du dem af med en klud.
Man skal især ligge mærke til om det ligger nogle slibekorn fra korn 320, det mærkes nemt og det skal selvfølgelig fjernes.
PAS MEGET på med ikke at skylle den olie/træ massen væk for vi skal have massen til at trænge ned i årene så vi får en glat barne rumpe

Lad dem stå i en ½ times tid og sliber igen efter korn 400 metoden tør dem af med samme klud som før.
Se til dem hver ½-1 time for at tørre efter, for vi skal helst have dem til at tørre lige hurtigt over det hele.
Hvis du ikke synes at de ikke har fået den look du søger efter, kan man sagtens vådslibe med korn 600.
Nu skal de tørre i ca 2 dage før de får WAX
Jeg bruger
WATCO danish oil natural jeg har efterhånden prøvet alle mulige og umulige olier men jeg synes det bedste er WATCO produkter, der er altså bare nogle gode sager i WATCO.
Hvor du får fat i WATCO kan jeg desværre ikke hjælpe med, jeg har fået det "smuglet" hjem fra USA
Men jeg kan anbefale at bruge hvid vaselin olie og mineralsk terpentin det er også noget der dur.
Det brugte jeg inden jeg prøvede WATCO.
Opskriften til hvis vaselinolie/Terpentin metoden er:
Første gang du tilføre olie skal du have en blandings forhold som hedder, ½ del hvid vaselinolie og ½ del mineralsk terpentin
Efterfølgende skal blandings forholdet være 2/3 hvid vaseline olie og 1/3 mineralsk terpentin.
også ellers bare følge overstående fremgangs metode.
Uanset hvilken metode du bruger må der ikke være for koldt da olien ikke "arbejder" ordentligt.