Tonni skrev:- Tror i øvrigt det er et godt valg der! Det har nogle fornuftige data. Men må nok også sige at det bliver svært at finde mage ved! - Jeg har en andel i en samling på adskillige tusinde rør, men er ikke rendt i det før! - Mon det er blevet fremstillet til een bcl-producent? - Som et custom job...
Det er tilsyneladende kun Mazda der har lavet det. Men hvor mange TV-producenter der har brugt det ved jeg ikke. De engelske TV-firmaer levede jo i deres egen lille verden med mange underlige konstruktioner og rørtyper. Den kombinerede 405 linier, VHF og 625 linier, UHF "standard" nødvendiggjorde jo også lidt særheder

Men det gælder jo også på andre områder. Er EL37 og GZ37 f.eks. brugt andre steder end England?
Så jeg håber din arbejdsdag kommer tilbage på et mere normalt stade!
Det håber jeg da ikke - så når jeg jo ikke en skid

- Det med ferie er imø både godt og skidt. Det er forunderligt som der altid lader til at være en pukkel, proportional med feriens længde, der venter når man kommet tilbage!
Ja, resten af verden holder jo ikke ferie...
Ja det er bedst at få de høje spændinger lidt til en side, især hvis der er harmoniske i hytten! Jeg har også en SE 2A3 der venter på at blive "sikret". Konen kunne ikke lide at der lå 365 V @ 0.65 A / 3 mF frit fremme!

600V AC, 440V DC og fire 470µF lytter i fri luft på en stump krydsfinér er ganske "hyggeligt". Jeg vil have strømforsyningen i en kasse. Forstærker(en)/(ne) bliver nok på en træplade, der bare kan placeres på et sikkert sted. Harmoniske er har ikke - kun en meget terrængående kat. Den er god til at holde sig fra varme rør og loddekolber, men højspænding kan den jo nok ikke lugte...
Er lidt nysgerrig. Hvad er det for en HP du har?
200CD oscillator (rør) og 333A (sand) analyser. Den eneste ulempe ved 200CD oscillatoren er at udgangsspændingen ikke er helt stabil over de forskellige områder. Der gør sweeps lidt bøvlede. Til gengæld kan den levere en masse spænding og forvrængningen er meget lav. Jeg har købt mig en Präcitronic oscillator der skulle være god til det med den stabile udgangsspænding, men jeg har ikke haft tid til at få den sat i stand...
- Har selv noget gammelt skrammel af radiometer og lignende ( alt med rør )
Det kan da fungere glimrende - hvis der ikke er for mange dårlige kondensatorer og løse forbindelser...
- Men jeg må indrømme jeg gerne ville kunne lave fft, sweeps og lignende, i stedet for at skulle plotte hver måling for sig! - Det kan være man skulle oprette en tråd om teknik i almindelighed og tests i særdeleshed???
Ja måske. Hvis du har et godt lydkort (96kHz/24 bit) kan du jo lave mange målinger ret nøjagtigt. De indbyggede lydkort kan tit i praksis kun bruges til målinger i området 50Hz-15kHz. Udover det område er frekvensgangen ikke jævn.
Og lige en forespørgsel. Kunne du ikke måle "printhullet" i din ST70? Og afstanden mellem skruerne? Jeg er ved at kigge på et oktalprint, men jeg kan ikke finde de korrekte mål nogen steder...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen