OK, nu har jeg så lyttet til denne SP10 i en Baltic Birch plint fra Litauen
http://www.ebay.co.uk/itm/112235692199?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT med original kugle og med min Tenuto måtte (
http://www.hifiwigwam.com/puresound-tenuto-platter-mat-review/: det er en 2. sortering, så jeg betalte ikke den pris for den) og en Michell pladestrammer.
Det er en
keeper.
Hvordan er den så bedre end Thorensen? I et ord: gangkonstans.
Et klaver klinger ordentligt ud (bedre end på CD vil jeg vove at påstå) og den klippefaste gangkonstans betyder at både Rock og klassisk lyder fantastisk meget bedre. Jeg har lyttet til Alfred Brendels indspilning af Schuberts piano sonater, June Tabors
Against the Stream, Nick Lowe
At my Age, Mozarts Dissonanskvartet (med Tokyo String Quartet), Debussys og Ravels strygekvartetter (også Tokyo String Quartet), og Respighis
Roms Pinjer med Fritz Reiner (på Chesky Records). Jeg er faktisk øm i anklen efter at have vrikket med foden i fire dage (og det er kun en
lille overdrivelse!), og jeg har bemærket at min bedre halvdel også vrikker ihærdigt med foden til det meste jeg spiller på SP10eren.
Hvis der er en flue i suppen (som man siger herovre) er det at den ikke har helt den samme tre-dimensionalitet som Thorens TD124, mao er dybden af lydbilledet lidt flad, men om det er en funktion af indspilleteknik eller om den er lidt begrænset i den afdeling ved jeg ikke. Når jeg en gang kommer til muffen igen, økonomisk set, vil jeg prøve om det giver noget at lægge en tynd mu-metal film under Tenuto-måtten.
Men nu må jeg hen og vende plade igen.....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.