Aluminiums knap til Mørch GS6a: Interesse?

Alt om GDS

Aluminiums knap til Mørch GS6a: Interesse?

Indlægaf his067 » tirs 28. jun 2011 21:28

Hej allesammen,

For et par uger siden satte jeg nogle billeder af min Mørch GS6a på nettet (http://flic.kr/s/aHsjuV7Uz8). Som I kan se har jeg fået lavet en ny hastighedsomskifterknap i aluminium til min Mørch, som jeg synes klæder den. Jeg fik lavet tre (en til en ven i København, som også har en GS6a og to til mig selv), men der har været en del interesse omkring den nye knap fra "the dark side" hvor jeg slog billederne op under pladespillere/Den Store Mørch Tråd.

Jeg har set at der er en del af jer alle som har en GS6, så jeg tænkte at det måske ville være muligt at få lavet en en lille serie af vores finmekaniske værksted.

Jeg kan ikke garantere at de har tid eller overskud til at lave dem her i Aberdeen, men jeg synes at jeg ville forhøre mig om de eventuelt ville lave nogle til det danske vintage-folk. Jeg tage på ferie 23 Juli og tænkte at spørge dem inden da, så hvis i er interesserede så skriv lige en mail her på VintageHIFI, og så skal jeg spørge.

Jeg har ingen anelse om pris....jeg fik mine gratis, men det vil sikkert koste mere at få lavet mere end tre (men absolut overkommeligt.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Aluminiums knap til Mørch GS6a: Interesse?

Indlægaf eggers » tirs 28. jun 2011 22:20

Jeg er interesseret for max. 150,- Lyder det realistisk?
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers

Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Indlægaf his067 » ons 29. jun 2011 16:54

Hej Eggers,

Det lyder fint. Jeg forventer ikke selv at lave penge på det her, men jeg formoder at en god flaske Whisky kan bruges til at overtale mester.....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Indlægaf Bent Egholm » ons 29. jun 2011 17:09

Bliver der lavet flere er jeg stensikker køber til en....
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf his067 » man 4. jul 2011 15:40

Hej Allesammen.
Der er et ord på engelsk--serendipity ("et sammenfald af heldige omstændigheder")--som passer her: Jeg spurgte idag om vores værksted kunne lave et halvt dusin af disse knapper. Svaret var "ja, men vær tålmodig."

Sagen er at de er frygteligt travle her i sommer, men at de også har investeret i en CAD værkstedsbænk til omtrent en Million kroner. Og for at lære hvordan den bruges er vores knap perfekt.

Så måske i slutningen af august (eller sent i september) er der mere end nok af disse til alle som vil have en.

Vh

Frederik
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf eggers » man 4. jul 2011 20:07

Hurra for moderne teknologi!
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers

Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Indlægaf Bent Egholm » man 4. jul 2011 21:29

Jeg glæder mig......
Jeg ringede forøvrigt for flere år siden til til H.H. Mørch for at købe en sådan knap. Det blev han rent ud sagt temmelig fornærmet over.....
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP

Indlægaf his067 » ons 23. nov 2011 19:08

Hej Allesammen,

Nu har jeg fået at vide at knapperne er parate! Send en PM så jeg ved hvor jeg skal sende dem til de af jer der har interessse. Jeg synes det ville være en god ide med et bidrag til porto og til vores venlige maskinmester, men det er op til jer om I vil bidrage (og hvordan!).
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf Bent Egholm » ons 23. nov 2011 22:12

Hej
Jeg er stadig interesseret. Send evn bankoplysninger så jeg kan sende et passende beløb.
Jeg kan ikke få PM til at virke....vil ikke sende, men kræver oplysninger om csv, url og rend mig.
Det system burde laves noget mere simpelt...
Hilsen Bent
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP

Indlægaf Bent Egholm » ons 7. dec 2011 23:19

Jeg fik en underlig rillet knap tilsendt idag...den har aldrig tilhørt en Mørch pladespiller.
Vil du have den retur eller hvad, jeg betaler ihvertfald intet for den!
Hilsen, Bent
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP

Indlægaf his067 » tors 8. dec 2011 22:03

Bent Egholm skrev:Jeg fik en underlig rillet knap tilsendt idag...den har aldrig tilhørt en Mørch pladespiller.
Vil du have den retur eller hvad, jeg betaler ihvertfald intet for den!
Hilsen, Bent

Hej Bent,

Bare send den tilbage. Det er ganske rigtigt at den aldrig har tilhørt en Mørch pladespiller: det er en kopi og lavet efter et billede. Men hvis jeg skal være ærlig ligner den temmeligt godt.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf Bent Egholm » fre 9. dec 2011 05:11

Her et billede af den tilsendte knap:

Billede

Den har da aldrig tilhørt en Mørch, kopi eller ej.....
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP

Indlægaf Tonni » fre 9. dec 2011 07:12

Nej. Kan godt se rillerne er fasedrejet 90 grader...

Havde jeg en Mørch, ville jeg nu nok foretrække kopiknappen. - Den smutter ikke så let (mellem fingrene) :D
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Bent Egholm » fre 9. dec 2011 07:26

Sorry...
Jeg læste ikke ordentligt. jeg troede at det var den nye type startknap der skulle kopieres.....
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP

Indlægaf his067 » fre 9. dec 2011 10:42

Nej, desværre, ikke den. Den er alt for kompliceret til at passe ind i deres andre forpligtelser. Men altså, det er Hastighedsomskifterknappen. Jeg har stadig nogle tilovers hvis der er andre der er interesserede. Og som jeg har sagt før beder jeg dem der gerne vil have knappen give et bidrag til porto og til maskinværkstedets julefrokost (og efter Jul et bidrag til velgørenhed som er en vigtig ting i Storbrittanien hvor staten ikke ser lige godt efter alle)
Brugeravatar
his067
Redaktør

Næste

Tilbage til Gør-det-selv-vintage