Lenco DIY projekt

Alt om GDS

Lenco DIY projekt

Indlægaf Louis » søn 11. sep 2011 18:45

Jah - Jeg er røget i fælden igen.
Jeg har påbegyndt endnu et Lenco projekt. Jeg har ikke helt tænkt det igennem endnu. Det eneste jeg ved er det formen bliver firkantet - så må de gode ideer komme hen ad vejen. Det er jo godt at have gang i noget - så man ikke spilder tiden.

Tråden er egentlig ment som gode forslag til Lenco diy. Har man en god ide - osv.

Jeg bruger spånplade til plinten. Det har jeg de bedste erfaringer med. Har prøvet MDF, birkefiner osv - Men spånplade er billigt og dræber ikke lyden. Eneste minus er at du skal finere eller beklæde kassen bagefter - for køn bliver den ikke.
Så har jeg skåret Lenco'en rund. Mest for at prøve noget andet. Og fjernet omskifteren mellem 16-33-45-78. Der skal laves noget andet, men hvordan har jeg ikke regnet ud endnu.

Her er starten.

Billede

Billede
Senest rettet af Louis søn 11. sep 2011 22:31, rettet i alt 1 gang.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Re: Lenco

Indlægaf High Sky » søn 11. sep 2011 20:15

Det ser fedt ud og hvis det var mig ville jeg helt fjerne dimsen som styrer hastigheden, da jeg stort set altid spiller 33 rpm. Selve plinten kunne jo godt beklædes med noget flot finer som limes på.

Hvilken arm ryger på.

Mvh
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky

Lokalitet: Middelfart

Indlægaf csso » søn 11. sep 2011 20:27

Eventuelt slibe alle kanter runde, samt lave nogle 45 graders snit i hjørnerne.

Dette kunne så følges op af en sort pianolak, eller en perlomorshvid med højglans.

Til den hvide udgave kunne så suppleres med en sort arm - til begge ville en krom arm se godt ud.

Fedt projekt - det vil jeg gerne høre en dag.

Jeg har i øvrigt din arm liggende her - kan lige give lyd næste gang jeg er i Aarhus. (er der faktisk i morgen, men det er kun en afstikker fra motorvejen til Lystrup)
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Indlægaf Louis » søn 11. sep 2011 20:34

Jeg tror jeg holder den i træ - mahogni eller lignende. Sådan noget malerarbejde er så besværligt.
Jeg spiler stort set også altid 33. Men jeg tror jeg beholder muligheden. Men gemmer den væk, Så man skal skille den ad for at ændre det. Muligheden skal jo være der ;)

@Jeg havde fuldstændig glemt den arm. Det må du undskylde. I morgen er jeg godt nok også på arbejde. Men skulle du en dag forbi århus, har jeg kaffe og vinyl para:)

På denne pladespiller bliver den en Lustre GST-1 - Den har jeg nemlig liggende.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Re: Lenco DIY projekt

Indlægaf kbekke » man 12. sep 2011 07:48

Den bliver garanteret rigtigt fed med en GST-1. Hvad med noget læder til at matche fineren?

mvh
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf Louis » man 12. sep 2011 08:32

kbekke skrev:Den bliver garanteret rigtigt fed med en GST-1. Hvad med noget læder til at matche fineren?

mvh

Ja. Jeg skal være den første til at indrømme at tanken har været i mit hoved. Men jeg tror jeg får svært ved at få et tilfredsstillende resultat. Selvom leder er et flot materiale. En læder plademåtte i rød kunne måske pyte :cool1:

Ydermere spøger denne i mit hovede :DD (alt respekt for byggeriet), og den falder ikke lige i min smag.

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Bent Egholm » man 12. sep 2011 10:33

Det læderorgie er da tilpas usmageligt til at den ville gøre sig i ethvert amerikansk hjem.....
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf MDA » man 12. sep 2011 10:59

Køn er den ikke ;)
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf kbekke » man 12. sep 2011 12:46

Det var så et rigtigt godt eksempel på, hvad jeg ikke ville gøre! :lol: Jeg tænkte nok på noget lidt mere diskret, da jeg skrev kommentaren. Lidt i stil med det, Peak Consult laver på deres højtalere f.eks.

I hvert fald mere Børge Mogensen end Chesterfield.

Så et sted (The Analog Dept?) noget med en italiener, der gik amok med grå hammerlak, så ret fedt ud. Men det var selvfølgelig på metal.

Held og lykke med projektet.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Indlægaf Louis » lør 17. dec 2011 03:08

Jeg var egentligt gået i stå. Kom aldrig ned på værkstedet og fik ordnet noget. Men så var hjemme i aften - og ganske alene med et fjernsyn der er itu. Så må man jo ty til projekterne.

Første beta er klar - Mest af alt for at se om det hele virker, og om det spiller - og minsandte, det gør det. Så nu kan jeg måske bedre få mig selv ned på værkstedet og få shinet det hele lidt op:)

Billede

Godtnat - og sov godt.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Louis » ons 4. jan 2012 22:12

Hvad der før så ud som vist ovenfor i tidligere indlæg, er nu kasseret. er lencoen minimeret og placeret i et gammelt skærebræt. Den er ikke færdig. Men er testet - og den spiller, hvis jeg selv skal sige det. Overraskende godt ;)

Beklager som sædvanligt billedkvaliteten.

Billede

Billede

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf kbekke » ons 4. jan 2012 23:09

Louis skrev:Hvad der før så ud som vist ovenfor i tidligere indlæg, er nu kasseret. er lencoen minimeret og placeret i et gammelt skærebræt. Den er ikke færdig. Men er testet - og den spiller, hvis jeg selv skal sige det. Overraskende godt ;)

Beklager som sædvanligt billedkvaliteten.

Billede

Billede

Billede

-Den her version er, hvis jeg må have lov at sige det, SÅ meget federe og temmeligt inspirerende :thumbsup:

What about legs?
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Indlægaf Louis » ons 4. jan 2012 23:19

Den er jo som sagt ikke helt færdig. Der skal en bund på, med dertilhørende, spikes så højde kan reguleres. Ligesom på Thorensen. Ind til videre er det nogle gamle vinkel beslag der agere ben :?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf MDA » tors 5. jan 2012 04:56

Louis skrev:Billede

Den bliver flot :klap:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf Tube mania » tors 5. jan 2012 10:56

Jep...jeg synes også den er smart...
mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..

.
Brugeravatar
Tube mania

Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Næste

Tilbage til Gør-det-selv-vintage