Jeg har købt et smukt par Isophon full range-enheder af en tåbe på DBA. Den ene er død – og da jeg er knaldfattig, så kan jeg ikke få den professionelt tilset. I er mit eneste håb!
Diagnosen er vist klar: Magneten er rykket skæv mens membranen har været trykket ind i eller nær sin bagudrettede yderposition, hvor den sidder ubehjælpeligt fast. Jeg vil mene at problemet er rent mekanisk – den er altså ikke brændt af, håber vi.
Teorien er at fjolset fra DBA har klemt enhederne ned i en bette, tynd papkasse med anseelig kraft mens han har haft mindst to fingre på membranens ophæng og derved trykket den ind. Han har vist syntes det var skønt at de knap 10 kg bare kunne sidde i spænd i et par stykker pap – ikke noget med bobleplast, flamingo eller gamle håndklæder.
Andetsteds har jeg fået indtryk af at magneten med lidt held kan komme på plads igen. Jeg skal bare lige gøre noget, noget andet og måske noget tredie...
Jeg mangler enten præcise anvisninger fra en kyndig kender eller simpelthen en hjælpende ånd. Jeg holder til på Djursland eller nær Aarhus – og jeg giver gerne en god flaske eller en pengelap eller to, hvis du er derude

Jeg vil ikke virke utaknemmelig, så vi tager den lige på forhånd: Jeg behøver ikke høre at det sikkert ikke vil virke, at det ikke kan svare sig eller lignende. Jeg er fattig og desperat, så jeg må modvilligt være optimistisk.