Luxman R-600S ingen lyd

Alt om GDS

Luxman R-600S ingen lyd

Indlægaf Tyler_ » fre 17. feb 2012 00:20

Hej

Jeg har fået et problem med min gamle luxman r-600s.
Den har i noget tid været langsom til at starte op (10min) før der kommer lyd ud af højtalerne.
Men her den anden dag da jeg tænder den, sker der ingenting.
Der er lys i displayed og kan høre en summen i højtalerne ( hvis der skrues helt op) og meget svagt skrat fra musikken.
Har åbnet den og kigget om der var noget mistænkeligt. Det eneste der lige er at bemærke er at der i printpladen tæt ved tænd/sluk, sidder 2 "cement modstande" der er meget varme og rundt om dem er printpladen sort, ikke brændt.

Nogen der har en god ide til hvad det kan være? Jeg er lidt ny i det her, har aldrig rigtig rodet i de før.
Håber i kan hjælpe :)
Søren
Tyler_

Re: Luxman R-600S ingen lyd

Indlægaf r-l-b » fre 17. feb 2012 00:32

hvis ikke du får hjælp til at redde den tror jeg har en stående et sted som du kan få - den skal vist bare have renset kontakter ....
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf Fredmarantz » fre 17. feb 2012 00:47

Jeg tror, at den trænger til en stor tur. Er sådan én med relæ (klik-klik)?

Hvis den er, så kan den lange indklikningstid være et symptom på fejl i receiveren, som afstedkommer dette - elelr det kan også være, at kontakterne på selve relæet (hvis den altså har et) skal renses ordentligt. Jeg tror, at DC-balancen på apparatet er "langt ude" og kun langsomt kommer på plads og det bør du have en tekniker til at se på, da det ofte er et tegn på, at noget dybeliggende er galt - med komponenter, som kan være drevet i værdi elelr ligefrem holdt op med at virke, som de skal.
De to cementmodstande skal helt sikkert blive varme - det er effektmodstande og de bliver altid temmelig varme og områderne omkring dem misfarves ofte, men der er selvfølgelig en grænse.
Og så skal den nok have renset sine kontakter og potentiometre i øvrigt!

Det er en flot ting, som det afgjort kan betale sig at få gjort i stand - meget fin kvalitet!

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Tyler_ » fre 17. feb 2012 21:27

R-b-l: Det ville være lækkert, men kan se du er fra sjælland og jeg kommer ikke så tit på de kanter :|

Freddy: Ved ikke om den er med relæ, såfald syntes jeg ikke jeg kan høre noget klikke udover kontakten for tænd/sluk.
Men det lyder ærgerligt at den skal til tekniker en tur, havde ellers håbet det var noget jeg selv kunne ordne.
Rundt om de cementmodstande er printpladen bare sort så tror ikke der er sket noget :)

Havde også regnet med den skulle have den store tur, men det bliver ikke til noget hvis jeg ikke kan få den til at virke :)

Tak for svarende
Søren
Tyler_

Tilbage til Gør-det-selv-vintage