Nextel og andre malinger

Alt om GDS

Nextel og andre malinger

Indlægaf his067 » søn 1. apr 2012 19:05

Se, nu er det sådan at jeg sidder med en dejlig gammel High Fidelity forforstærker i deres oprindelige kabinet. Men da jeg har købt den brugt er den lidt medtaget og har brug for en omgang Nextel-maling. Men den er hulens dyr her i Aberdeen: der er ingen sprøjtmalere der ligger inde med den og bare for en enkelt behandling er der en minimum-ordre nødvendig på 5 liter maling og 5 liter fortynder, tilsammen mere end £100, og det er før belating af arbejdsløn...
Så her er spørgsmålet: er der nogen af jer der kender et billigere alternativ? Nextel er sådan en slags gummi-agtig overflade-finish (man finder den bl.a. i BMW biler på steder hvor man har brug for en refleksfri overflade).

der er mere om malingen her:
http://www.nextel-coating.com/technisch ... _bereich=2
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Nextel og andre malinger

Indlægaf his067 » søn 1. apr 2012 23:24

qrx 9001 skrev:... du kan bruge krympelak det står halvmatsort med lidt nobret overflade, mvh. automaleren.

Det lyder spændende. Har du et handelsnavn/mærke som jeg evt. kan lede efter her i Skotland? Kan den fås i en grå/lysegrå?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Indlægaf his067 » fre 14. feb 2014 13:08

Jeg er ikke nået meget længere med mit High Fidelity forforstærkerrestaureringsprojekt. Men, nu har jeg planlagt at tage til København over påsken og så tænkte jeg at jeg jo kunne tage de to profiler (over og underplade) til forforstærkeren med og få dem behandlet imens jeg er i Danmark. Er der nogen af jer der ved hvor man kan få nextel-behandlet sådan nogen ting på Amager?
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf dfms » fre 14. feb 2014 15:32

Er det ikke det der i gamle dage hed, Rynkelak.
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms

Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Indlægaf his067 » fre 14. feb 2014 15:54

Nextel er en maling der blev opfundet til NASA i begyndelsen af 60erne. den har to specielle egenskaber: den føles varm ved berøring og den er helt refleksfri.
Blandingsmæssigt består den af en emulsion i hvilken der er opslemmet små, mikroskopiske plastik-kugler (vidst nok ligesom Metallic Paint til biler), så den er anderledes end krympelak.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf Klausen » fre 14. feb 2014 16:45

http://www.cuwilak.dk/default.asp?Action=Menu&Item=78 Kunne det være sådan noget som deres soft coating
Beskrevet her http://www.azom.com/news.aspx?newsID=2800

Men høer lige min maler om det er noget der kan skaffes til menneskepenge, uden at skulle købe flere liter.
Brugeravatar
Klausen

Geografisk sted: Roslev
Lokalitet: Skive

Indlægaf his067 » fre 14. feb 2014 21:37

Min egen Google-søgning faldt lige netop på Cuwilak, så det er nok et af forhåbentlig flere steder i Københavnstrup som gør den slags. Men lad mig høre om der er andre!
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf r-l-b » lør 15. feb 2014 01:46

Nextel blev brugt på Revox apparater - prøv evt. at kontakte Jens Villadsen på Sjællands Odde - han reparerer og restaurerer Revox - han er vist nevø til Revox importøren en gang i 70-80erne - så det kunne tænkes at han havde noget

Ellers er der stadig et par fyre i Tyskland som gennemrestaurerer Revox inkl. ny Nextel - husk blot at det blver klistret og gummiagtigt med årene

https://plus.google.com/111020736588272 ... l=dk&hl=da
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf jan_stevns » lør 15. feb 2014 09:27

r-l-b skrev:Nextel blev brugt på Revox apparater - prøv evt. at kontakte Jens Villadsen på Sjællands Odde - han reparerer og restaurerer Revox - han er vist nevø til Revox importøren en gang i 70-80erne - så det kunne tænkes at han havde noget

Jens er ikke nevø til datidens Revox importør - han var importøren ~ J.O.Villadsen
jan_stevns

Indlægaf Klausen » lør 15. feb 2014 11:42

Brugeravatar
Klausen

Geografisk sted: Roslev
Lokalitet: Skive

Indlægaf kenneth » lør 15. feb 2014 12:42

effekten på produktet lyder meget som den der kan opnås ved moderne klarlak som ofte omtales med navnet Softfeel, softtouch ect.
det er en 2K gummi maling som i dag sælges som transparent lak og derved giver et hav af muligheder.
det er ofte set idag på bla. mobil telefoner, bla. Samsung lancerede en telefon med denne coating for 5-7 år siden.

http://www.customcolors.dk/soft%20felling/soft%20feeling%20produkt%20info%20grundside.htm#

ulempen igen er at det sælges i store mængder og skal "bages" helst min 1 time ved 50-60 grader.

jeg har prøvet at arbejde med det, fint produkt synes jeg
kenneth

Lokalitet: jyderup

Indlægaf his067 » lør 15. feb 2014 15:06

Det der med at Nextel bliver klistret stemmer ikke overens med min erfaring: jeg fik min Radford STA 15 malet med Nextel i 1994 og den står fint og 'u-klistret'. Måske har det noget at gøre med et forkert blandingsforhold imellem maling og hærder?
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf r-l-b » lør 15. feb 2014 16:30

his067- alle mine Revox fra 1978-1980 klistrer

Jan - jeg mener altså Jens deler navn med den oprindelige importør - og muligvis overtog importen - men måske du ar ret - anyway - har fået servicereten del hos ham og han er 100% iorden
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf LarsW » lør 15. feb 2014 19:37

:roll: Tænkte på, nu hvor emnet hedder "Nextel og andre malinger" , om det som man
før i tiden og stadigvæk anvender i bilindustrien nemlig sort gummihud kan anvendes
til chassicdele, så det får næsten den samme struktur som Nextel malingen gør.
Kun en tanke om det vil give samme effekt.

http://www.rundtombilen.dk/shop/motip-s ... 1077p.html

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW

Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Indlægaf jan_stevns » lør 15. feb 2014 20:16

Hillemænd - Hvad havde du dog tænkt dig at male med gummihud ??
jan_stevns

Næste

Tilbage til Gør-det-selv-vintage