volume potmeter

Alt om GDS

volume potmeter

Indlægaf Loncar » tirs 7. aug 2012 13:27

Hej
hvad er det der gør at et vol potmeter er af god kvalitet? Står overfor at skal udskifte et da detknaser og jeg kan ikke rense det.

Så hvad skal man købe ?

mange hilsener d.loncar
Loncar

Re: volume potmeter

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 7. aug 2012 14:58

Noget der kan irritere ved et dårligt pot er at de to kanaler ikke følges ad, det vil man typisk opleve ved lave lydstyrker, des længere man skruer ned des værre. Og så gør det jo heller ikke noget at det er nogenlunde ufølsomt for skidt og kan holde længe. Alps er ganske anderkendt. http://elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=7130_5496_7124
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf mcs_5 » tirs 7. aug 2012 15:35

Alps RK27 er et ret godt potmeter - men du skal altså ikke betale 400 kr. for det. Det er ren ågerpris, og meget dyrere end f.eks. RS der normalt ikke er billig...

De andre "dyre" Alps typer som RK18 og RK40 er også fine, men de bliver vidst ikke lavet mere.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 7. aug 2012 16:32

mcs_5 skrev:Alps RK27 er et ret godt potmeter - men du skal altså ikke betale 400 kr. for det. Det er ren ågerpris, og meget dyrere end f.eks. RS der normalt ikke er billig...

De andre "dyre" Alps typer som RK18 og RK40 er også fine, men de bliver vidst ikke lavet mere.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Holdak*ft... jeg havde ikke lige set prisen :lol: Og så kalder firmaet sig for noget med lavpris :Skor: :lol:
Boptilyoudrop

Indlægaf vanja » tirs 7. aug 2012 17:22

Hvad er værdien ? ( xxkohm-lin. ?) Hvilken kvalitet ?
Vanja
Thorens TD 150/Ortofon sl 15e - Philips N 1702 -SVHS - HI8 - DV - HD - DAT - spillemusik grej m. m.
Brugeravatar
vanja

Geografisk sted: Byen med Danmarks bedste indkøbscenter
Lokalitet: Rødovre

Indlægaf eggers » tirs 7. aug 2012 20:01

Jeg har brugt en DACT (køb dansk!) som udskiftning til en Kina-rørslæde. Det er en meget lækker stump, men kostede omkring €90 da jeg købte den: http://www.dact.com/html/attenuators.html
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers

Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Indlægaf Strandvaskeren » tirs 7. aug 2012 20:44

eggers skrev:Jeg har brugt en DACT (køb dansk!)

Det er helt fint at støtte de lokale, men jeg er ret overbevist om at der ikke har siddet en dansker og loddet alle de små smd modstande på, så havde den kostet mindst det tredobbelte af den i forvejen horrible pris.
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren

Lokalitet: Hedehusene

Indlægaf Loncar » ons 8. aug 2012 00:36

Ok, jeg skal bruge et 100k stereo vol potmeter.
Nogen der har noget godt og ikke urimeligt dyrt til salg?

D.loncar
Loncar

Indlægaf eggers » ons 8. aug 2012 02:27

Strandvaskeren skrev:
eggers skrev:Jeg har brugt en DACT (køb dansk!)

Det er helt fint at støtte de lokale, men jeg er ret overbevist om at der ikke har siddet en dansker og loddet alle de små smd modstande på, så havde den kostet mindst det tredobbelte af den i forvejen horrible pris.

Så vidt jeg husker var den fabrikeret i Thailand. Hvis man vil have noget der ligner findes der masser af kinesiske "DACT attenuator" kopier på eBay. Laaaaaaaaaangt billigere stumper, men kvaliteten kan man jo ikke være sikker på (selvom de nok er fine nok, især til prisen).
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers

Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Indlægaf Tube mania » ons 8. aug 2012 07:42

Jeg har lige købt et her til en gammel Luxman...3 dage...så lå det i postkassen...tror det kostede 170kr med fragt.
Pas på med at kigge på deres øvrige produkter...man bliver let fristet over evne :Skor:

http://www.hificollective.co.uk/catalog ... p-557.html
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..

.
Brugeravatar
Tube mania

Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 8. aug 2012 09:10

Øj, det var da et interessant link. Jeg troede iøvrigt at sådan nogen polystyren kondensatorer hørte en anden tid til?
Boptilyoudrop

Indlægaf mcs_5 » ons 8. aug 2012 15:16

Tube mania skrev:Jeg har lige købt et her til en gammel Luxman...3 dage...så lå det i postkassen...tror det kostede 170kr med fragt.

Det kunne du da have købt billigere ved mig så ;)

Boptilyoudrop skrev:Øj, det var da et interessant link. Jeg troede iøvrigt at sådan nogen polystyren kondensatorer hørte en anden tid til?

Nej, de bliver stadig lavet. Men der er ikke så mange firmaer tilbage der producerer dem. Der kan iøvrigt fåes mange billige russiske polystyrenkondensatorer på eBay...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Tilbage til Gør-det-selv-vintage