Rørforforstærker selvbyg

Alt om GDS

Rørforforstærker selvbyg

Indlægaf TMFH » man 7. jun 2010 09:04

Vi havde/har jo denne tråd på det andet site Rørforstærker, og så vidt jeg kan se kan det købes som kit her. (Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.)
Jeg synes input'ene fra prøvekaninerne i tråden blev lidt tavse og jeg tænkte man måske kunne genstarte den lidt ;) ...så fx bobtiljudrop, fik du samlet den færdig? er der billeder? ...hvad synes du om konstruktionen - eller gik du kold :Kaffe: pga. for meget sniffet tin :Skor:
...jeg har selv flere gange overvejet at kaste mig ud i det, men er ikke sikker på hvordan den ville gøre sig med min Leak, der er så pokkers følsom :Tanke: !
Venligst Thomas

...det 'rør' på sig...
Brugeravatar
TMFH

Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Re: Rørforforstærker selvbyg

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 13. jun 2010 12:04

Ja, det er jo ligesom mig der er master rabbit her :(

Projektet lagde godt fra kaj og Mikkel har en færdig og fuldt funktionel model, den er printbygget. Den var med på Hald i vinters, spillede sammen med Jespers udstyr, bla. hans Rodgers.

For mit eget vedkommende: Jeg flyttede fra Århus til Sydfyn - i eget hus, et gammelt hus. Og så ændrer ens prioriteringer sig... :lol: Jeg har lige haft tid til at lege lidt med Minihorn sammen med Mikkel. Han hjalp mig med at få orden på mine antenneforhold, og så blev der også lige tid til at prøve nogle af hans konstruktioner på de i hast konstruerede minier. Desværre ikke forforstærkeren.

Jeg tror at det mest realistiske for mig bliver at skubbe projektet til have- og hussæsonen er ovre. :'(

Men jeg tror bare du skal kontakte Mikkel, så vil jeg da tro at der kan organiseres en test af apparatet?!
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Rørforforstærker selvbyg

Indlægaf mcs_5 » søn 20. jun 2010 15:33

TMFH skrev:Jeg synes input'ene fra prøvekaninerne i tråden blev lidt tavse og jeg tænkte man måske kunne genstarte den lidt ;) ...så fx bobtiljudrop, fik du samlet den færdig? er der billeder? ...hvad synes du om konstruktionen - eller gik du kold :Kaffe: pga. for meget sniffet tin :Skor:

Der er lidt billeder af den version jeg havde med i Hald her:

Billede

Billede

Men sådan ser den desværre stadig ud... Jeg regner med at få lavet en pæn forplade og et låg til den.

Den hardwirede version er det indtil videre kun Boptilyoudrop der har kastet sig ud i, så de tegninger jeg har af opbygningen er ikke 100% gennemtestede endnu...

...jeg har selv flere gange overvejet at kaste mig ud i det, men er ikke sikker på hvordan den ville gøre sig med min Leak, der er så pokkers følsom :Tanke: !

Du kan ved at flytte rundt på et par modstande i linietrinnet ændre forstærkningen fra de 4 gange til lidt under 1, så den burde passe fint til din Leak også. Men min version (med normal forstærkning i linietrinnet), kan da sikkert godt lånes ud på et tidspunkt...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Tilbage til Gør-det-selv-vintage