Puha - det ser en vanskelig mission, du er på…
Jeg har måttet kassere flere enheder, hvor (magnet)bagstykket og pol-stykket (=det der ligger inde i svingspolen) var gået løs. Det var lettere at skaffe en ny enhed.
Men hvis du skal redde enheden vil jeg foreslå (om jeg forstår dig problem ret):
0) Monter ny refoam/kanter på membranen (men IKKE på chassiet) - centrer den bedst muligt - optisk - på membranen. Lad limen tørre helt.
1) Fjern membranen/svingspolen helt (dvs. tag spiderren løs fra chassiet). Jeg har gjort dette ved hjælp af en skarp kniv mellem spider og chassi - forsigtig!!!
2) Sæt en "styre-ring" (f.eks. af pap) omkring centercylinderen/polstykket så det sidder tight
3) Kom den stærkeste lim du kan skaffe på fladen, hvor magneten skal sidde (f.eks. Araldit - 2-komponent epoxy-klæber) og monter magneten.
4) Når limen er tør/magneten sidder fast fjernes styre-ringen.
5) Sæt membranen på og centrer svingspolen ved hjælp af en - svag - sinus-tone der tilføres denne (så centrerer den sig selv i magnet-gabet).
6) Juster spideren så svingspolen ikke skraper mod magneten/magnetgabet og lim spideren fast.
7) Når limen er tør tilføres en kraftigere sinus-tone (= ca. 1/3 af max. membranudsving) og kanten (refom'en) limes til chassiet - juster så svingspilen ikke skraper mod magnetgabet. Hold kanten fast med klemmer til limen er tør.
Good luck - keep us posted!!!