MDA skrev:Det rigtigt søren, jeg bruger derfor også korn 200 til at slibe med inden den får olien, der ved bliver det ikke "blank"
Bruger du akvareral inden du gir olie eller efter?
Jeg ordnede det pågældende kabinet med olie inden jeg begyndte arbejdet med akvarellen - ideen med akvarellen var det kan males til at ligne træet på en prik og at jeg kunne blive ved, indtil jeg ramte den præcise farve, uden at skulle satse eller tilføje for meget masse - idet det egentligt bare er vand med farve i, i modsætning til andre malingstyper...
Jeg har en ide om at man kunne, hvis man har et hak i en overflade, fylde denne ud med "MDF-filler" eller anden spartelmasse, så overfladen bliver lige, hvorefter man indfarver det med akvarel - jeg kan dog ikke garanterer for resultatet.
min tilgang til vedligeholdelsen af Hifi-udstyr, er også noget jeg tit diskuterer med Fredmarantz, at man skal istandsætte men man skal heller ikke glemme det faktum at apparatet har haft et liv, det har taget nogle knubs!
Derfor kan jeg godt få enkelte skader til at fremstå mindre grimme, men jeg ville ikke bruge akvarelmetoden gennemgående på et helt apparat, så er vi mere ovre i en refinering, og det er også at gå for langt i mange tilfælde, hvor et nyt originalt kabinet så er at foretrække...
Det er en svær diskussion; hvor meget kan jeg tillade mig at gøre, uden at fratage apparatet dets historie?
mvh.
Søren