Hej Rolf og andre herinde.
Jeg følger lige op på dit forslag/link herinde. Selvom det jo er en gl. tråd, har jeg rodet en del med disse vu-metre og styring.
Dels ville jeg gerne om muligt lave en passiv styring, gerne simpelt og med rimelig følsomhed, så vumetre viser så tidligt, som det er muligt uden opamps eller aktiv forstærkning, om man vil. Det er faktisk slet ikke så ringe, men dette kredsløb. Den ene kanal kører perfekt, mens den anden reagerer helt anderledes, forstået på den måde at forskellen på de 2 vumetre måske er noget der ligner 10 db. 2 ting mener jeg kan skyldes forskellen - enten komponentfejl eller pga. en mulig fælles stel. Hvis nogen har et bud eller forslag til ændring/forbedring, så byd endelig ind. Jeg har naturligvis bevaret det originale print, så alt kan komme " back to basic ".

Ps: For at lette overskuelighed, har jeg lavet 4 kraftige kobberbaner på vero-boardet, og i øvrigt lidt større værdier på de parallelle ' lytter ', for at udglatte viserudslag, og efterligne noget i retning af 'peak hold '. Det hele er koblet hv.tlf. udgang, hvilke jeg nok bør ændre til den direkte ht. udg., da de modstande til hv. tlf. kan variere mellem h & v.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.