Hobby reparation

Alt om GDS

Hobby reparation

Indlægaf mrdo » man 28. mar 2016 13:21

Er der nogen her i gruppen der tilbyder, på hobby niveau, at kigge på sygt vintage hifi? Der er ikke tale om meget, meget fint isenkram så at sende det på et prof. værksted og betale +350 kr i timen for at få kigget på det giver ikke mening... Men skulle der være nogen her i gruppen der synes det er både sjovt og hyggeligt at rode men, så er jeg en af de mongoler der ikke rigtigt kan elektronik men fra tid til anden har udstyr jeg gerne vil have fixet. Jeg betaler selvfølglig gerne for det for det, hvad enten vi taler kolde kontanter, spændende vinyl eller rødvin.

Skriv endelig!

/Kasper
mrdo

Lokalitet: København

Re: Hobby reparation

Indlægaf larsne » man 28. mar 2016 14:14

Hvis ikke der er nogen som lige melder sig kan du overveje at kontakte 'Miljø- og Energicentret' i Høje-Taastrup http://mec-ht.dk/ de tilbyder reparation af tv/radio produkter, og så vidt jeg husker er det en meget beskeden hyre de tager for at se på tingene.
larsne

Lokalitet: Holstebro

Indlægaf Captain Phoenix » man 28. mar 2016 22:43

Har sendt en PB.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf Torben » tirs 29. mar 2016 02:24

Kender ikke lige nogen - men ideen er god!
Så findes der elektronikere i vor egen kreds ville det da være fint at få dem til at lave et fælles værksted med dedikerede folk og til en pris der passer med dedikationen!
Med hilsen Torbe
Torben
Udelukket fra forummet

Lokalitet: Allerød

Indlægaf cdp » tirs 29. mar 2016 15:26

God ide - kunne der samles lidt emner fra hele landet, ville der være gode muligheder for at bevare de gamle ting i fungerende stand. Ved godt der er mange herinde, som selv klarer de fleste reparationer og vedligehold, men vi er stadig nogle stykker, som ikke lige kaster os ud i det mere tekniske. Jeg kender dog et par tidligere radiomekanikere, men de har begge andet arb. nu og har afviklet det meste udstyr, så det er mest gode råd fra deres side.. ;)
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 30. mar 2016 11:14

Forum har altid været en stor ressource til at få hjælp, især hvis man selv kan det basale. Nogen gange kommer der ikke så meget respons, så er der måske ikke lige nogen der har erfaringer med den pågældende situation/produkt. Om man kan formalisere et rep-netværk eller hvad det kunne blive, det tør jeg ikke sige? Jeg tænker, at alle de der har interessen og kundskaberne sikkert også har masser af projekter på hylderne selv. Men ellers bliver der da lavet masser af aftaler der ender ud med en hyggelig eftermiddag med vurdering, justering småreparationer og lytning.

Mit bedste tip det er nok at begynde med at åbne, fotografere, spørge og så prøve at svinge loddekolben. Måske kunne man en gang organisere et minikomsammen med lidt hands on grundlæggende device rescue intro?
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Tilbage til Gør-det-selv-vintage