Lenco L450 hjælp

Alt om GDS

Lenco L450 hjælp

Indlægaf rollator » søn 3. apr 2016 15:10

Hej
Jeg har engang erhvervet mig en sådan spille i en anden handel men har lidt problemer jeg håber
i kan hjælpe med, da jeg jo nok tænker at sælge den videre på sigt.
Nå men de 2 issues er den mangler antiskate loddet og jeg ikke kender vægten på sådan et.
Det er af typen med fiske line men hvad skal loddet veje ???
Næste problem og der er jeg lidt i vildrede er tallerkenen skraber på plinten men alt ser ud til at
sidde normalt,
Låsen til centerdelen var skudt hen så den låste og jeg har ikke tro på tidligere ejer har rodet med den
men når centerdelen og tallerkenen er på plads vil jeg sige der mangler ca 2 mm i højden ??
Prøvede med et par filt dupper at hæve tallerken og så kom den i ok højde til både den ikke berøte plint og til omdrejnings lys mm fungere.
Har tumblet med tanken om der har været en lille kugle på centertappen men har ikke kunne finde detaljeret
manual så håber nogen af jer har ideer eller viden der kan hjælpe mig videre.
Håber billeder kan hjælpe.
mvh Renè
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
rollator

Geografisk sted: Albertslund
Lokalitet: Albertslund

Re: Lenco L450 hjælp

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 3. apr 2016 15:39

Hej Rollator

Jeg har haft én, men jeg ved ikke hvad loddet vejer. Du får besked hvis jeg evt. kan komme i kontakt med ham der har den.

Undertallekenen er lavet i noget støbegods der krakelerer over tid, tallerkenen på den her woblede voldsomt, så galt gik det:

Billede

Jeg måtte fabrikere en ny undertallerken. Masser af arbejde og bagefter kunne jeg forære den væk til en ung fyr for 150kr.
Der bør sidder en kugle mellem bronzeleje og spindel, hvilket kun er synligt hvis man skiller det hele ad, som jeg så gjorde :oops:
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf rollator » søn 3. apr 2016 18:43

Hej
Ja den med kuglen havde jeg tænkt på men var lidt i tvivl da den ikke var der Jeg har endda en lille pose et sted netop med nogle kugle leje kugler i lille udgave så tak for bekræftelsen.
Loddet ville jeg også meget gerne sætte pris hvis nogen kender vægten så antiskate kan indstiles på korrekt vis.
mvh Renè
PS det med skrøbelig inderdel har jeg læst om, min ser dog nogenlunde ud, vil overveje om jeg fylder den ud på indensiden som støtte.
rollator

Geografisk sted: Albertslund
Lokalitet: Albertslund

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 3. apr 2016 19:09

Så vidt jeg husker, så er akslens ende sfærisk, altså den har ikke en fordybning som kuglen kan ligge i? Hvis jeg husker dette rigtigt, så er det totalt vigtigt at kuglen kommer til at sidde præcist centreret. Kan bronzelejet trækkes ud af undertallerkenen?
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Tilbage til Gør-det-selv-vintage