Tannoy 12" HPD Dual Concentric/ nye skumkanter

Alt om GDS

Tannoy 12" HPD Dual Concentric/ nye skumkanter

Indlægaf renesemann » tirs 26. apr 2011 16:09

Har købt et sæt Devon med Tannoy HPD Dual Concentric 12" enheder eller HPD315 med dårlige kanter, fik sat nye kanter på indkøbt fra Ebay her i Week-Enden limmede domerne på her til morgen og har lige nu, sat dem til efter at ha samlet det hele igen
JaBaDaBaDoooooooo sate en Sheffiel labs drum improvisation skive på, er bare så vildt imponeret allerede nu efter en halv time, dejligt smæk på drengen vild åben mellemtone og silkesprød diskant, glæder mig vildt til at de er tilspillet hilsen Renésemann :Thumpsup: :cool1: :Skor:
Brugeravatar
renesemann

Lokalitet: Helsingør

Re: Tannoy 12" HPD Dual Concentric/ nye skumkanter

Indlægaf renesemann » tirs 26. apr 2011 16:46

Øv det hele var ikke så godt alligevel, ingen bas i den ene side, har demonteret enheden og sat et 1,5v batteri på og enheden farer ud som den skal, så det må være delefilteret eller den interne ledning, ØV var sku ellers lige så glad, men troede at skævheden skyltes at de ikke stod på en ideel plads :(
Brugeravatar
renesemann

Indlægaf renesemann » tirs 26. apr 2011 17:28

Puha
Det var en af de små ledninger der var/er lodet på de små 4 pol hunstik på enheden der var røget af, så det var frem med lodekolpen
NU SPILLER DETT :cool1: :Thumpsup: :Skor:
Brugeravatar
renesemann

Indlægaf Tube mania » tirs 26. apr 2011 17:37

Tillykke...sådan nogen ku jeg osse godt bruge... :thumbsup:
mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..

.
Brugeravatar
Tube mania

Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Indlægaf renesemann » tirs 26. apr 2011 17:48

Ja takker, de har længe været på ønskesedlen, men har også et sæt LYNZ i kælderen ska bare ha bygget nogle horn, må vente til efteråret med det, nu blir det kolonien der gælder og måske en lille smugle hifi i ny og næ :Skor:
Brugeravatar
renesemann

Indlægaf MDA » tirs 26. apr 2011 18:26

Det var godt det bare var en lille fejl, mon ikke de kommer til at spille endnu bedre når de er spillet til :Thumpsup:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf renesemann » tirs 26. apr 2011 18:29

Jow mon ikk, ska også lige ha fat i en go rørslæde, kører i øjeblikket med min Hiraga preamp clon og en gammel JVC JAS 71 som effektforstærker :Skor:
Brugeravatar
renesemann

Indlægaf MDA » tirs 26. apr 2011 19:33

Er en Luxman 68C en god rørslæde for dig?
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf renesemann » tirs 26. apr 2011 19:40

JA da, har godt nok aldrig hørt den, men havde en sq80 engang i slut80erne, men det kniper med kontanter, intil jeg har fået solgt mine SONUS FABER ELEKTRA AMATOR CLONER hilsen renesemann :Skor:
Brugeravatar
renesemann

Indlægaf Louis » tirs 26. apr 2011 20:04

Tillykke med dem. Var selv tæt på at hoppe på dem, ind til jeg så kanterne. Havde ikke lige mod på endnu et projekt, midt i nyt køkken, ordne have, lave en skydedør og alt muligt. Men det er vel dem fra den blå?

Fede er de i hvert fald, tillykke med dem. Og godt det kun var en lille fejl. :cool1:

Mvh. Louis

PS. Må man spørge hvad du måtte slippe?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf renesemann » tirs 26. apr 2011 20:34

Hej Louis
Ja kanterne var jeg også lidt spændt på, havde i 80erne set en kammerat recone mange ALTECer og JBLer inde i supersound havde også hjulpet til nogle gange hvor det gik godt, har siden også reconet både Onken Focal mellemtoner og sat kanter på et sæt Coral 12L70 så jeg var lidt spændt men det gik ju fint, og tror nok jeg har mod på det en anden go gang
jeg havde ju også på fornemmelsen, at det kun var en bagatel, havde ju prøvet med et batteri inden jeg samlede dem, og syntes også at de virkede de første par numre, men man ved ju aldrig
Kender alt for godt, det der med at ha alt for mange jern i ilden, har selv købt ind til et og mange projekter, hvor man så ikke når det og så lige pludselig er det ikke interessant længere og må sælges til en slik eller byttes væk
Du må godt spørge, men jeg holder prisen for mig selv, tænk hvis man sku sælge dem igen om et år eller
hilsen Renesemann :Skor:
Senest rettet af renesemann tirs 26. apr 2011 20:48, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
renesemann

Indlægaf r-l-b » tirs 26. apr 2011 20:39

fedt at du har fået et par Rigtige Tannoy så er der ikke så meget panik på med at få lynxerne til at spille og du har også noget at lytte efter når du skal have dem til at spille hifi og ikke PA
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf renesemann » tirs 26. apr 2011 20:48

Hej Ruben
Jamen jeg skal da ha et par horn ud af de dersens LYNX, kan ju godt li rørspilere og så skal speakerne være effektive ikk, men det må lige vente lidt
Hygge hilsen Renesemann :Skor:
Brugeravatar
renesemann

Indlægaf Louis » tirs 26. apr 2011 22:17

renesemann skrev:Hej Ruben
Jamen jeg skal da ha et par horn ud af de dersens LYNX, kan ju godt li rørspilere og så skal speakerne være effektive ikk, men det må lige vente lidt
Hygge hilsen Renesemann :Skor:

Mine HPD 385 i Berkeley kabinetter bliver da drevet af en 2x12 watt rørspille. De går mægtigt:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf renesemann » tirs 26. apr 2011 22:28

Hej Igen Louis
Jo Jo, men et sæt Berkeley er vist nok lidt mere effektive end mine Devon :Skor: Hygge hilsen Renesemann
Brugeravatar
renesemann

Næste

Tilbage til Gør-det-selv-vintage