Prøver lige med et par billeder mere. Det er lidt besværligt med upload i forhold til det jeg normalt er vant til, men det går nok.
Købte denne sag i sidste uge. Jeg var ikke imponeret over lyden, men det skyldes sikkert de 40 år gamle lytter er færdige. Iøvrigt virkede den bare næsten helt perfekt. Den har en underlig loudness sound og bassen og diskanten bliver uhyggelig buldrende og skrigende når der pilles ved tonekontrollerne. Jeg har aldrig været vild med dansk hifi og dette er ingen undtagelse. Jeg måtte dog bare gøre en undtagelse og købe den, før de to afrikanske opkøbere nåede at købe den og sende den til Afrika. De nåede til gengæld at hapse 2 store recivere fra Pioneers glansperiode - bare ærgeligt. Det er vist noget med at denne Arenasag ikke er lavet i særlige stort oplag så derfor hoppede jeg på den.

Her er lidt billeder af mine relative nye Tandberg Studiomonitorer købt samme sted.
De spiller til gengæld mere end hæderligt.
Jeg er imponeret over den dynamik der kan opleves fra disse lidt ældre damer og især ved jazz ved moderate lydtryk overasker de med deres homogene lyd. Dog skal det siges at de ikke når op ved siden af Voigthornene mht. dynamik og hurtighed.
Dog manglede melemtonerne og ved et held var der en venlig sjæl der kontaktede mig med et sæt af de orginale og lidt mystiske ITT mellemtoner.