Billeder af mit stereofoniske udstyr

Vis os dit grej

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf r-l-b » lør 23. okt 2010 15:01

ikke nok med den ikke er 25 - den er jo også nøgen Jesper - hvad bliver snart ikke det næste :lol:

Er det en SME arm som skal holde den i ave? - og hvad mon bjerager fik med sig hjem - var han på cykel kan det jo ikke være noget alt for stort?
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf bjerager » lør 23. okt 2010 15:06

Stumper til min mørch - armrør og sådan.. Lidt at lege med på de kolde vinteraftener.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf Gottschalck » lør 23. okt 2010 17:35

r-l-b skrev:Er det en SME arm som skal holde den i ave? - og hvad mon bjerager fik med sig hjem - var han på cykel kan det jo ikke være noget alt for stort?

Jo det er min 3012'er den skal sidde på. Det burde kunne køre noget nær optimalt hvis jeg ikke tager meget fejl.
Og ja jernhesten var med, så det blev ikke til de voldsomme bytterier rent størelsesmæssigt.
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf Gottschalck » tors 28. okt 2010 00:37

Så fik vi monteret SPU'en - tak Søren - og hvilken dynamik! Den er meget hurtig til at gøre en forskrækket - så hurtigt går det. små myiader af klang på en klassisk skive bliver pludselig meget voldsomt ved det mindste anslag.
Samtidigt gengiver den instrumenter, som jeg ikke har hørt før. Hvert enkelt instrument får en plads på pladerne og det høres tydligt i hvilken grad instrumenterne slåes an. Jeg var faktisk heller ikke klar over at en violin kunne forskrække blot ved et enkelt stryg. Det hele kan tydeligt adskilles - både stemmer og instrumenter - selv den allermindste klang og flere stemmers forskellighed i et kor kan tydeligt adskilles. Den spiller meget anderledes end MC200, der måske er mere musikalsk umiddelbart og nem at leve med, men også mere lukket i sin spillestil. Nu sidder jeg med et stykke Debussy fra EMi, som nok er et typisk stykke 70'er vinyl på godt og ondt, men alle musikerne får lov til at spille og blive hørt. Alle betoninger og anslag høres og det hele klinger bare mere rigtigt. SPU'en kræver et andet øre end jeg er vant til, da den er mere tro mod musikken end det jeg jeg ellers har lyttet til, men kvaliteter har den og det kan høres allerede når nålen sænkes i rillen.
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf SJ21 » tors 28. okt 2010 17:56

Hej Jesper
Det var sjovt at høre sådan en SPU. Den er fanstastisk god til at formidle hvor dynamisk (eller udynamisk) der spilles på instrumenterne. Små variationer i anslag og betoning fornemmes tydeligt, og når musikeren pludselig lægger mere saft og kraft i instrumentet, springer lyden nærmest ud af højttaleren. Meget overvældende at lytte på, og noget man lige skal vænne sig til, når man er vant til noget mere jævnt.
Hilsen
Søren
SJ21

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf r-l-b » tors 28. okt 2010 23:38

dejlig sag - nu har jeg jo ikke rigtig betalt så meget for min egen - og det kunne jo være fristende med to - hyggepejs for alle pengene med det dejlig skær den kaster i stuen
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Indlægaf bjerager » fre 29. okt 2010 06:46

Glæder mig at den skaber glæde - på min egen mørch var den da også ganske rar at lytte til og kunne noget magisk især i mellemtonen. Men den var svær for armen at tumle, fordi den var så tung og stiv. For at få den til at spore optimalt måtte jeg spænde en del små stykker bly fast i snuden på den. Ikke en særlig køn løsning.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Indlægaf r-l-b » fre 29. okt 2010 09:16

selv ikke det armrør som jeg havde 103eren på? - det vil sige at man hvis man skal leje med stive PUer på en mørch skal op i 12 røret?
Brugeravatar
r-l-b

Indlægaf Gottschalck » fre 29. okt 2010 10:12

Sjovt nok ligger det visuelle i et Mørch arm ikke op til en tung pu. Det ligger ligesom ikke i konceptet, tror jeg,
men måske jeg tager fejl? Har den Royal N forøvrigt nogensinde været spændt foran en tung tonearm Bjerager? Husker ikke om jeg fik spurgt. Han den anden der havde spillet på den, havde vist heller ikke prøvet den på en tung arm eller hur?
Forøvrigt ingen sporingsproblemer indtil videre. Med den gamle Ortofon test plade på 'maskineriet' ligger tonearmsresonansen omkring 12hz med en vægt på 3,4 gram. Med 3 gram lå den oppe på 16-18 hz og det lød ikke rart. Man skal vende sig til tanken om at ens pu æder sig igennem pladerne med det dobbelte af den normalt gældende vægt.
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf bjerager » fre 29. okt 2010 16:03

Jeg havde den på det blå armrør, som du lånte, Ruben. Og en del af problemet var, at pickuppen i sig selv er så tung, at den er svær at udbalancere på mørch-armen. Det var nu ikke sådan, at den slet ikke kunne spore, men helt optimalt var det nu ikke altid. En SPU har så vidt jeg kan gennemskue det en lavere compilance, end en dl-103 - godt nok ikke på papiret, men det skyldes vist den frekvens som compilancen måles ved.

Den forrige ejer havde den i en rega-arm, og han fik det aldrig rigtigt til at fungere optimalt - erstattede den med en ortofon jubilee. Jeg tror at der skal noget rigtigt tungt til, som en sme 3012 eller en fidelity research-arm for at få det til at spille.
bjerager

Indlægaf Gottschalck » tirs 9. nov 2010 17:58

Fik lige lyst til at poste lidt billeder, da det jo nødigt skulle gå i stå på denne tråd. Inde i min lille hule, i form af vores kontor, har jeg leget med forskellige kombinationer - dejligt nemt, når der står et utal af apparater, der trænger til at blive luftet. Her er meget lidt plads, som testudstyret også bæger præg af.

Goodmans Maxmap forstærkeren fik jeg spillet på i går efter at den har fået nye lytter, tænkte jeg , det gør den da meget godt.
Så kom Rogers Cadet III forstærkeren lige på - uha uha. Uden sammenligning klasser bedre. Her kan man virkelig godt høre at rørene havde et godt forspring foran halvlederne, selvom de to forstærkere har samme alder. Musikken er med Rogers meget mere fysisk til stede og mindre mekanisk. Det er, som om at et metalisk net fjernes fra musikken og det hele klinger mere frit. De små detaljer gengives meget præcist, selv når der spilles meget lavt.
Kombien med de små Goodmans Maxim højtalere og Rogers Cadet forstærkeren er virkelig supllim, hvis jeg må bruge det superlativ. Efter at Maxim højtalerne samtidigt har fået skiftet de gamle kondensatorer har de virkelig åbnet op og et tidligere slør er pist væk. Varmen breder sig både fysisk og psykisk her i den tidlige vinterkulde og man tænker sig hurtigt ind i en røget jazzklub med en speyside i hånden og tænker uvilkårligt på, hvad englænderne havde af know-how i de tidlige tressere.

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf DJmon » lør 13. nov 2010 14:02

Det ser godt nok lækkert ud og fedt at du har fået så god lyd bare lige ved at blande lidt ;-)
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon

Indlægaf KlausM » lør 13. nov 2010 17:27

Det er godt nok et sødt lille og velproportioneret anlæg, der også træ-mæssigt passer perfekt til placering på den reol. Højttalerne minder i størrelse om nogle pqr havde på sit kontor på Hald, der spillede med Heathkit'en, var det et sæt Radionette?

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Indlægaf pqrannes » lør 13. nov 2010 23:35

KlausM skrev:...Højttalerne minder i størrelse om nogle pqr havde på sit kontor på Hald, der spillede med Heathkit'en, var det et sæt Radionette?

Ja, jeg havde og har et par små ukendte tovejs Radionette højttalere på mit kontor, som lyder ualmindeligt godt. Jeg har endda haft skrevet til til en tidligere Radionette (det norsk firma findes ikke længere) medarbejder, som nu er en kendt højttaler konstruktør (jeg har glemt hvem han var) og spurgt, hvordan søren de kan lyde så godt.

Vi må lave en shoot out af ganske små vintage højttalere på det kommende vintagetræf (ja, der kommer snart en tråd om træffet!). Scandyna A-10 vil også være med.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf r-l-b » søn 14. nov 2010 00:22

til shoot out med små højtalere vil jeg tage mine små sansui'er med
Billede
Brugeravatar
r-l-b

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri