Louis' grej

Vis os dit grej

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf his067 » ons 21. jan 2015 02:59

Der er da både SOTA og Mapleknoll og (fra Canada) Oracle fra den anden side af atlanten, for slet ikke at tale om AR!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf The Canadian » ons 21. jan 2015 07:46

Billede[/quote]

Det sku da mig :):):):)

Louis det sku da ved at være en lille verden vi 2 er i ... Hvem var den flinke mand der solgte dem til dig
1# - Rega RP10 + Athena 3 + Rega IOS / Teac 2010 + Morgen Deva Dac / Tubelab pre #4 + Rega Exon 3 / Hørning Alkibiades Sig. Gold

2# - Morgen Deva Int amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC Riaa / Mordaunt-Short Pageant
Brugeravatar
The Canadian

Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Indlægaf Louis » ons 21. jan 2015 08:22

The Canadian skrev:Billede

Det sku da mig :):):):)

Louis det sku da ved at være en lille verden vi 2 er i ... Hvem var den flinke mand der solgte dem til dig[/quote]

Jeg læste jo lige navnet etpar gange og spekulerede over hvem det nu var - det var derfor jeg skrev "med et kendt navn ;) ". Jeg ved kun at han hed Søren, og kom fra Vejle. Han havde været og lytte til et par sæt Jbl hos dig i Odense, og havde så købt det her.

Det er sgu en lille Verden :lol:

his067 skrev:Der er da både SOTA og Mapleknoll og (fra Canada) Oracle fra den anden side af atlanten, for slet ikke at tale om AR!

Må indrømme jeg har aldrig har hørt nogen af de grammofoner - men selvfølgelig er der bygget gode grammofone rinUsa, det er bare ikke nogen jeg har set/hørt.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf The Canadian » ons 21. jan 2015 08:36

Ham Jørgen jeg købt dem, han kom os fra vejle ( lille verden igen ) ... Fik Søren skrivet nået i bogen ellers føre ham lige ind :) Husk at gøre det selv når du og hvis du skilleder dig af med dem ...
Har gjordt mig det forvane at gøre det med di ting jeg køber og sælger igen, some har en historie .. Div at jeg kender oprindelsen på det eller der er en anden sjov/go' fortælling ...
1# - Rega RP10 + Athena 3 + Rega IOS / Teac 2010 + Morgen Deva Dac / Tubelab pre #4 + Rega Exon 3 / Hørning Alkibiades Sig. Gold

2# - Morgen Deva Int amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC Riaa / Mordaunt-Short Pageant
Brugeravatar
The Canadian

Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Indlægaf Louis » ons 21. jan 2015 08:44

The Canadian skrev:Ham Jørgen jeg købt dem, han kom os fra vejle ( lille verden igen ) ... Fik Søren skrivet nået i bogen ellers føre ham lige ind :) Husk at gøre det selv når du og hvis du skilleder dig af med dem ...
Har gjordt mig det forvane at gøre det med di ting jeg køber og sælger igen, some har en historie .. Div at jeg kender oprindelsen på det eller der er en anden sjov/go' fortælling ...

Nej Søren har ikke skrevet noget i bogen, jeg kan jo lige følge den Up to Date:-)
Men så ved jeg jo at det har været i gode hænder. Er det dig der har sat Gravesen filteret i?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Gottschalck » ons 21. jan 2015 09:37

Tillykke med dem. Fine sager jeg godt gad høre en dag, da jeg i fordums tid havde et sæt uden de nævnte filtre.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf High Sky » ons 21. jan 2015 10:24

Wauu de JBL er lækre. Jeg skrev på dem, men så var de væk. Jeg tændte også på det opdaterede filter. Tillykke med dem og hvor ser standen flot ud på dem. Har selv haft L110, lyder sikkert meget ens.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky

Lokalitet: Middelfart

Indlægaf Louis » ons 21. jan 2015 11:03

Ja at standen var så god var jo mit held- der stod i annoncen atder var dicideret finer skader, så jeg troede måske at jeg skulle til at "lappe" på dem, men de viste at være små, næsten ubetydelige ridser.

Jeg syntes de spiller meget luftigt, og behageligt, ingen skinger top eller mellemtone. Men igen, det er længe siden jeg har hørt et sæt originale Jbl l100.

Folk der gerne vil give det en lytter, er naturligvis velkommen:-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Louis » lør 28. mar 2015 13:19

Idag kom en flink herre forbi med denne Carver Mct. Jeg har købt den, da den Tx4, som ellers lyder fremragende, ikke helt har styr på min Denon 304, som vist gerne vil have lidt mere i ryggen. Så nu bliver det spændende at se om jeg overhovedet kan høre forskel...

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Louis » tors 30. apr 2015 20:42

Forleden var jeg på en løbetur her i Århus. På vej mod skoven løber jeg forbi en bunke storskrald. Jeg "skimmer" lige bunken fra modsat fortorv og der er ikke rigtigt noget, det tætteste på hifi er par Sony Plastic konfirmand højtalere. Videre. På vej tilbage løber jeg lige forbi samme bunke, og får kigget ordentligt efter - og så står der sgu en Marantz 1150 inde bagerst. Endda i ganske fin stand - Den har tilhørt Sandagerskolen, for det er ridset ind i fronten, men skidt pyt. Jeg får den slæbt hjem, der var alligevel en lille kilometer, og den er sgu tung.
Nu er den renset og står ganske pænt, og så virker den sgu ovenikøbet :OLO:

Billede

Billede

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Tonni » tors 30. apr 2015 21:40

Hallo! Tillykke med det gode fund Louis! Hvorfor sker den slags aldrig... ;) :OLO:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Klausen » tors 30. apr 2015 21:56

Ja, den karl er altid heldig, det sker squ ikke her i byen hvor jeg kommer fra.

Men tillykke med fundet.
Brugeravatar
Klausen

Geografisk sted: Roslev
Lokalitet: Skive

Indlægaf evox » tors 30. apr 2015 22:29

Tonni skrev:Hallo! Tillykke med det gode fund Louis! Hvorfor sker den slags aldrig... ;) :OLO:

Sikkert fordi at man ikke løber......... :lol:
evox

Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Indlægaf evox » tors 30. apr 2015 22:31

Fed amp Louis. Jeg har en 1150D, som spiller dagligt her i stuen. ;)

evox
evox

Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Indlægaf Louis » tors 30. apr 2015 22:51

Tonni skrev:Hallo! Tillykke med det gode fund Louis! Hvorfor sker den slags aldrig... ;) :OLO:

Jeg mindes da engang, at have læst du fandt et par jbl til en billige penge ;)
Og jeg tror da også Klausen har været heldig engang i mellem, hehe.

Jeg syntes selv det er en rigtig fed forstærker. Både lyd, men også 'the looks'. Jeg burde finde et kabinet, hvis man kan være så heldig. Jeg undre mig over at man kan skille sig af med den? Men sådan undres man jo tit.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri