X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Vis os dit grej

Re: X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » ons 29. aug 2012 12:56

Jep... Det er nemlig basserne fra "dig", som er kommet over i de andre kabinetter ;) .
Man er jo nød til at have to sæt.... jeg har jo også to TR2075... :D

Men rolig - det ene sæt 3520 må finde sig et andet hjem igen, når jeg har skiftet kanter på dem :!:

Hilsen X-ray
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf X-ray » ons 29. aug 2012 21:44

Jeg kan næsten ikke få armene ned igen... :OLO:
Efter successen med TL3520 blev jeg nød til lige, at få kigget lidt på TL5020 - som jeg kun næsten lige har fået fat i ... endnu en gang Tak til LarsZ for hjælpen med transporten!
Prisen for dem fejlede ingenting... men de så godt nok "gustne" ud...! Idag har jeg vasket dem lidt af - prøvet at få bare et enkelt lag nikotin af... og det pyntede allerede en del. Alle enheder spiller som de skal... :Thumpsup:
Der er et par finér skader.... det bliver lavet senere!
I får et par billeder... de er simpelthen for seje... Kom bare an Lasse :D
De er på 50 liter og med 12" bas.

Billede

Billede

Billede

Hilsen X-ray
Brugeravatar
X-ray

Indlægaf Captain Phoenix » ons 29. aug 2012 22:08

X-ray skrev:Den med "tonegenerator" kan jeg ikke se - er til andet end evt. afprøvning af enheden!

Pointen er at signalet/tonen både centrerer svingspolen i magnetgabet og bevæger spolen til (nær) dens yder-positioner. Desuden har man begge hænder fri til at justere ophænget (hvis nødvendigt) mens enheden arbejder.

De TL 5020'er ser da rigtig pæne ud - tillykke!
PS: Er hjulene - cool! - originale?
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf X-ray » ons 29. aug 2012 23:23

Captain Phoenix skrev:
X-ray skrev:Den med "tonegenerator" kan jeg ikke se - er til andet end evt. afprøvning af enheden!

Pointen er at signalet/tonen både centrerer svingspolen i magnetgabet og bevæger spolen til (nær) dens yder-positioner. Desuden har man begge hænder fri til at justere ophænget (hvis nødvendigt) mens enheden arbejder.

OK... jeg kan jo prøve det af - når jeg laver den næste. Hvis ikke limen tørrer for hurtigt! Hvad med en ren DC - så kan man bedre styre dét, at "spyderen" måske hænger lidt nede/inde - som følge af de mange år på bagen :!:

Nej... hjulene er ikke originale - men meget praktiske lige nu, hvor der flyttes lidt rundt med dem! Hjulene er monteret på et træ-kryds - som så sidder fast på kabinet med nogle dobbeltklæbende puder. Så de er lige til at pille af!

Hilsen X-ray.
Brugeravatar
X-ray

Indlægaf Lars Z » tors 30. aug 2012 07:49

Hold da helt op, de ser overraskende fine ud inden under frontstoffet. :cool1:
Tillykke med dem og så var de endda til en ganske fornuftig pris.

Mvh Lars
Lars Z

Indlægaf Lasse » tors 30. aug 2012 19:07

Ja de TL5020 ser da bare fede ud :p Jeg har jo selv lige fået par TL3520 i hus men der er sikkert noget mere "Bang For the Buck" med de 50 liters kasser der. Tillykke med dem, de må være det tætteste man kan komme på Studio Monitors. Ifølge Tandberg brochuren fra 1977 anbefales TL5020 som højttaler til TR2055 med TL 3520 som alternativ. Til TR2075 Mk II anbefales (selvfølgelig) kun Studio Monitor :p
TANDBERG, BLIV OVERBEVIST - STILLE OG ROLIGT
Brugeravatar
Lasse

Lokalitet: Amager

Indlægaf X-ray » tors 30. aug 2012 22:53

Lasse skrev:Ja de TL5020 ser da bare fede ud :p Jeg har jo selv lige fået par TL3520 i hus men der er sikkert noget mere "Bang For the Buck" med de 50 liters kasser der. Tillykke med dem, de må være det tætteste man kan komme på Studio Monitors. Ifølge Tandberg brochuren fra 1977 anbefales TL5020 som højttaler til TR2055 med TL 3520 som alternativ. Til TR2075 Mk II anbefales (selvfølgelig) kun Studio Monitor :p

Hvis man kigger i brochuren fra 75/76 - dér er TL5020 den største og er vel derfor oplagt til TR2075. SM er først med fra 76' samtidig med TR2075. Intro af TR2075 MKII sker i 77'. ;) .
Der var ikke noget der hed TR2055 da' TL5020 kom på markedet.... senere har man nok anbefalet den for at komme af med de sidste 5020 ;)

Men "Lasse"... din er da' en ren 2075... ik.. :?: Jo.. - det er det :!:

Jeg fik lyttet til TL5020 idag og de spiller virkelig godt... sammen med en TR1055. Måske det er lidt af en drømmekombination! Der var præcis den bund som jeg manglede på mit tidligere sæt. Jeg kunne lige køre A/B med TL3520 - og der var de tydeligt bedre opløst i toppen... Fremragende højttaler... jeg er glad :Thumpsup:

Hilsen X-ray
Brugeravatar
X-ray

Indlægaf Lasse » fre 31. aug 2012 17:44

ja jeg har jo ikke kataloget fra 75/76 da jeg er født den 14 juli 1976 og først rigtigt begyndte at interessere mig for Tandberg i slutningen af 1977 :lol:
Men du har sikkert ret i at salgsmaterialets vurdering af hvilke modeller der passer bedst sammen nok skal ses i sammenhæng med afsætningsmæssige motiver.
Jo der en ren TR2075 jeg har. Grunden til jeg nævnte Mk II er fordi det er den figurerer i brochuren fra 1977 som jeg fik med sammen med mit nye/gamle Tandberg anlæg. Det sjove er at alle andre receivere i brochuren har anbefalet flere forskellige højttaler modeller hvor der til TR2075 KUN anbefales Studio Monitors :RR:

Ser frem til en dag at høre din TL5020 sammen med både TR1055 og TR2075. Vil selvfølgelig også meget gerne høre et par Studio Monitors med TR 2075 en dag men indtil da vil jeg glæde til at få fixet kanterne på mine nyanskaffede TL3520 og se hvordan de klarer sig op imod mine JBL 4410 som lige nu spiller sammen med TR2075.
Brugeravatar
Lasse

Indlægaf X-ray » ons 12. sep 2012 23:06

Har netop lavet endnu et sæt 10" basser til TL3520. Med den første gik det fuldstændigt som det skulle.... lim på begge flader først inderst - dernæst yderst..! Helt perfekt :thumbsup: .

Billede

Billede

Men med den næste enhed gik det lidt galt. Fik nemt kanten placeret på pappet - og tørret nænsomt overflødigt lim bort! Efter at kanten var blevet limet på yderste metalkant/ramme, så det hele fint ud.....men! Jeg tror - at jeg er kommet til at gennemvæde skumkanten med lim og vand. Efter et par minutters tørretid begyndte kanten at løfte sig fri fra metallet - og ville bare ikke "trykkes" på igen.... FUUUCK :QQS:
Jeg måtte sikre det så godt jeg kunne - da' jeg blev nød til at forlade det... og nej, jeg havde ikke lige tøjklemmer i nærheden... men nogle børn som gerne ville hentes... Så det kom til at se sådan ud... :D

Billede

Senere på aftenen måtte jeg så vende tilbage... missionen var lykkedes og der skulle blot limes lidt på udsatte steder.... Puh-ha... ;)

Billede

Klemmerne er nu taget af igen - og det ser rimeligt ud :Thumpsup:

Så nu står jeg med 2 løse basser - som jeg ikke har travlt med at få i mine kasser. Så "Lasse" - hvis du ikke kan vente, er du meget velkommen til at låne disse - indtil at vi får dine lavet :!:

Hilsen X-ray.
Brugeravatar
X-ray

Indlægaf Lasse » tors 13. sep 2012 21:50

Hej Klaus,

Lim stress det kender jeg kun alt for godt fra mit sidste kant-projekt :shock: Og så med børneafhentning midt i det hele :QQS: .. Godt at du slap godt fra det i sidste ende :p

Det lyder godt nok fristende at låne de enheder indtil jeg får fixet mine egne, det må vi da lige prøve at få arrangeret. :D
Jeg har fjernet det gamle skum på en af enhederne og som du skrev var det ikke just let at få det hele af og det tog mig også over en time med den første enhed med både diverse tools og kemi.

Resultatet blev dog ganske nydeligt.

Billede

Jeg synes min enhed ser lidt anderledes ud, kan det passe? eller er det bare billedet der snyder?

Lasse
Brugeravatar
Lasse

Indlægaf X-ray » tors 13. sep 2012 22:14

Lasse skrev:Jeg synes min enhed ser lidt anderledes ud, kan det passe? eller er det bare billedet der snyder?

Lasse

Jamen det er da fordi, at den ikke er original ;)

Hilsen X-ray.
Brugeravatar
X-ray

Indlægaf Lasse » tors 13. sep 2012 22:22

Haha.. :D ja man kunne godt fristes til at tro det så ny den ser ud :shock: Men altså Jeg købte dem jo af første og eneste ejer som aldrig har haft fronten af. Så jeg tror nu ikke at den er uoriginal. Det må vel blot være ligesom på TL1520 at den er lavet med forskellige enheder tænker jeg. :?:
Brugeravatar
Lasse

Indlægaf X-ray » tors 13. sep 2012 22:42

X-ray skrev:
Lasse skrev:Jeg synes min enhed ser lidt anderledes ud, kan det passe? eller er det bare billedet der snyder?

Lasse

Jamen det er da fordi, at den ikke er original ;)

Hilsen X-ray.

Ja - det var selvfølgelig Gas... :D
Men det er første gang - jeg har set den sådan. Mon ikke det er en lidt senere version!
Dine ser ganske pæne ud. På metalkanten af mine var lim og maling groet sammen!
Skal du låne mine... eller hva'?

Hilsen X-ray.
Brugeravatar
X-ray

Indlægaf Lasse » tors 13. sep 2012 23:03

Ja de er jo købt i 77 og der har de jo været fremme et nogle år så det er sikkert blot en senere model. Jeg vil da rigtig gerne låne dine jeg skal dog lige have arrangeret transport. Har muligvis en bil til låns i næste uge.
Brugeravatar
Lasse

Indlægaf X-ray » tors 13. sep 2012 23:20

Lasse skrev:Ja de er jo købt i 77 og der har de jo været fremme et nogle år så det er sikkert blot en senere model. Jeg vil da rigtig gerne låne dine jeg skal dog lige have arrangeret transport. Har muligvis en bil til låns i næste uge.

Har sendt dig en Pb... ;)

Hilsen X-ray.
Brugeravatar
X-ray

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri