Det har været en interessant oplevelse at lære disse horn nærmere at kende og de har ændret mit syn på de gamle High Fidelity gulvhorn...eller måske nærmere den Fostex enhed der sidder i dem. Jeg havde forventet at det var dem der lød bedst, men det var det langt fra...de viste sig at være ret harske i lyden i området 4-8kHz sammenlignet med de store.
De store horn lød i det hele taget ret godt, men det var som om man skulle på lidt større afstand af dem end jeg er vant til. Jeg var nødt til at centrere den ene Lowther (PM-2C) for den havde tendens til at skrabe på magneten med en mislyd til følge...i den anden måtte der skiftes en kondensator til diskanten. Nogen havde knækket tråden af den der sad i og forsøgt at lodde på stumpen der stak ud, men det duede ikke.
Jeg fik lyst til at prøve AMT enheden sammen med HF hornene og har skåret Fostex'en af ved 1kHz ca..justeret niveau'et på AMT'en og opnået en tight, homogen lyd som jeg rigtig godt kan lide...det er som om jeg er rykket fra række 10 til række 2 up front

Det bliver nok det jeg lytter på et stykke tid...

Ham der har de store horn er glad for de spiller så godt (han har aldrig hørt dem spille så godt siger han), men er træt af dem så de er til salg nu og han har lånt mine Celestion Ditton 66 med hjem...nu kan hans forstærker trække også dem.