Tonni skrev:Det er godt nok dejligt at se din indretning er noget bedre end i kælderen!
Harvey har gjort et godt arbejde på den gamle 3009'er og den klæder godt nok 124'eren!!!
Jeg kan sagtens forestille mig hvilken lyd du har fået... Så mangler jeg bare at få Ole og dig med på endnu en aftale!

- Eller to...?
Da jeg havde din alder spillede jeg på en Td-166/sme 3009ser.II/Goldring 920-IGC via en hjemmebygget SRPP forforstærker med ECC81,82 & 83 (designet var sakset fra Elektor Electronics) Samt en SE 2A3 sag jeg byggede ud fra en B&o reciever og et par output trafoer af typen JS type 10 2K3 primær og 5 ohm sekundær. Højttalerne var et par horn med Lowther PM 6 Mk.I Det samlede anlæg havde kostet under 4K og spillede egentligt ret godt...
- Men det så bestemt ikke så godt ud som det du har stående...

Med venlig hilsen
Tonni
Det lyder ellers ikke som et dårligt anlæg du havde dengang :-)
Indretningen her er langt bedre, og lyder har mere plads at fordele sig på. Selvom man nok godt kunne indrette sig anderledes, og mere lydmissægt godt. Kan kun tilkende mig at harvig har gjort et godt stykke arbejde med armen. Den lyder og ser fremragende ud.
Du og Ole, Tonni, er altid velkommende - ligeledes med resten af vintage folket

Hører du også fik hjulpet min ven Ejner på rette spor igen med sin(e) Leak.
Gottschalck skrev:Det ser rigtig fint ud med dine enkelte og klassiske apparater og hvad kan man ønske sig mer? Og flot plint du forøvrigt har fået lavet til Thorens pladespilleren. Har du monstro et nærbillede af fuldtonerne for den blå filtkant har jeg ikke set før. Er det orginalt?
I øvrigt - den Cinemac trafo (som var færdigsamlet) og Denonen købte jeg på Ebay, men vi blev aldrig rigtig venner. Ved ikke hvorfor, men nu skaber den jo glæde hos dig. Tuneren kommer vist også herfra, oprindeligt omend at den vist lige har været forbi Hald, hvis jeg ikke tager meget fejl.
Jeg har ikke lige et nærbillede lige og her, men jeg kan tage et når lyset er til det. Jeg ved ikke om det er originalt, men så er det i hvert fald flot lavet.
Tak for de pæne ord om plinten. Det tog også sin tid. Har netop sat fødderne på. Som bare er for syns skyld. Ved ikke om de gør en forskel.
MDA skrev:Hvad synes du om den ?
Jeg synes den er fremragende til prisen. I hvert fald sammen med Dl-103'eren. Som er den eneste jeg har prøvet den med. Måske vil nogen synes den er lidt mørkt, men det kan jeg nu godt lide. Ikke noget dårligt køb. Og skulle vist også være nem at samle selv.