Louis' grej

Vis os dit grej

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf pqrannes » ons 17. feb 2016 21:26

Louis skrev:...Den er skam også vellydende. Men du ved, lysten til at se om noget andet liiiige er lidt bedre :roll:

Det kender jeg godt.

PQR

PS: men Carver'en skal man ikke skille sig af med - det kan man kun fortryder, og MC-stepupper fylder jo ikke meget.
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf evox » tirs 23. feb 2016 01:03

Hej Louis
Sådan kan din Technics også se ud
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
evox

Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Indlægaf spuncut » tirs 23. feb 2016 02:10

Synes at erindre udtrykket "funeral home parlor" anvendt til noget lignende udstyr :Skor:
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf Louis » tirs 23. feb 2016 08:20

Det ser sgu noget vildt ud. Der må jeg nok sige at jeg syntes det originale udtryk forsvinder;-) men det er da et imponerende stykke håndværk!
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf Søren Jakobsen » søn 20. mar 2016 15:20

Hey Louis,

Spændende tråd at følge, jeg har lige læst den igennem, jeg har selv en SP-10 mkII som Technics SL-1000 mkII, det er virkelig en dejlig pladespiller :) Jeg har forresten også en Signalmaster MCT-3000, foruden en anden dansk køkkenbordstrafo, nemlig NoName trafoen :) Jeg synes nu det er svært at pege på en der er entydigt bedst, men jeg er meget meget tilfreds med min T-20. Kører med MC-200, MC 20 super, og så er jeg på jagt efter en PU til den sidste spiller
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Søren Jakobsen

Lokalitet: Randers

Indlægaf Louis » søn 20. mar 2016 15:41

Hej Søren
Du har læst mange sider så;-) trafoer er svære at vurderer - det er jeg enig i. Men signalmasteren er jeg altså vild med - hvid du skal af med den en dag så giv lyd. Vi kom til at prøve min anden ud hos en god ven, så kom den aldrig med hjem igen:-) Han har forresten vist også en No Name magen til den der? Den skulle vist heller ikke være helt ueffen. Lige nu køre jeg en mc30 i signalmasteren - Det er en fed kombination!
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Struktør » søn 20. mar 2016 19:03

Helt enig, den Signalmaster er dejlig... Har nu leget lidt med en Rega, men syntes jeg skulle have min Thorens TD 2001 i spil igen, den er monteret med Rondo Bronze, så da begge mine aktive riaa er optaget, så måtte jeg støve Masteren af, og tilslutte den min ny servicerede SONY STR-6046A, som virker som forforstærker for Kenwood L M-07... Niks den er ikke til salg, for det lyder hamrende godt...
Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør

Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Indlægaf Louis » lør 2. apr 2016 12:05

Jeg har længe gerne ville have Harman/kardon Citation Fifteen tuneren for at have et komplet sæt. Og det originale kabinet til forforstærkeren.
Jeg var så heldig at Evox skrev en besked til mig om at han havde set den til salg på facebook - i en lidt sjov stand, men med trækabinettet. Det lykkedes mig at få købt den af sælgeren i Aalborg - og med hjælp fra SL1000 og Hificlassic så står den nu i min stue - Tusind tak for hjælpen Evox, Sl1000 Hificlassic :thumbsup:

Jeg fik af vide at sælgeren havde malet den - ikke kabinettet, men selve faceplaten. Pyt tænkte jeg, trækasssen er i fin stand - Det viser sig så at den faktisk er for lang til forforstærkeren, der er væsentligt kortere :?
Pyt - Til gengæld har jeg nu en hvid Citation Fifteen - der faktisk er rigtig flot lavet - Det er jo bare ikke lige det look den er født med. Er der nogen der har erfaring med at fjerne sådan noget autolakerlak - men bibeholde skriften inden under? Jeg tænker det er umuligt men hvem ved? På en eller anden måde syntes jeg også det arbejde der lagt i at male den er så gennemført det næsten er synd?

Jagten på kabinettet til forforstærkeren må forsætte...

Her følger et par billeder.

Flot malet og alt teksten er meget tæt på at ligne det originale
Billede

Billede

Her er sættet fra Analogbo - jeg har simpelthen ikke kommet videre med det endnu - kun at se at der har været lidt varmeudvikling og lidt forskellige ting lækker lidt.
Billede

Billede

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Boptilyoudrop » lør 2. apr 2016 16:02

Selvom det selvfølgelig er helt galt og forkert, så se den sq ret cool ud. Det er jo ikke engang sikkert at der noget at redde under autolakken?
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf snod » lør 2. apr 2016 17:18

Boptilyoudrop skrev:Det er jo ikke engang sikkert at der noget at redde under autolakken?

Måske er det årsagen til lakeringen?
Brugeravatar
snod

Lokalitet: Kolding

Indlægaf Louis » lør 2. apr 2016 19:57

Ja det er ikke utænkeligt - på en eller anden måde synes jeg også det er lidt synd at ødelægge et egentligt flot arbejde - selvom jeg helst så den original.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf møffe » søn 3. apr 2016 16:11

Louis skrev:Ja det er ikke utænkeligt - på en eller anden måde synes jeg også det er lidt synd at ødelægge et egentligt flot arbejde - selvom jeg helst så den original.

Beklager indblanding, men så flot som det tilsyneladende er udført, burde den have lov til at overleve lakeringen. Den placerer sig rigtig flot i nærheden af Tivoli Audio...

møffe
møffe

Indlægaf Louis » tors 14. apr 2016 09:00

møffe skrev:
Louis skrev:Ja det er ikke utænkeligt - på en eller anden måde synes jeg også det er lidt synd at ødelægge et egentligt flot arbejde - selvom jeg helst så den original.

Beklager indblanding, men så flot som det tilsyneladende er udført, burde den have lov til at overleve lakeringen. Den placerer sig rigtig flot i nærheden af Tivoli Audio...

møffe

Det er også den konklusion jeg er nået til. Så går jagten videre på et ægte kabinet til forforstærkeren.

Varme hilsner Thailand :cool1: meget varme...
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Louis » fre 29. apr 2016 12:32

Det var mig der løb med "Pel"s Dynaco MKIII trin der var snak om i Vintage-spotting tråden. Dem hentede jeg i går og nåede lige at høre dem spille et par timer med Citation 11 foran inden det var sengetid. Det tegner godt. Så nu prøver jeg igen og ser om det rørlyd ikke er noget for mig ;)
Som det var også var nævnt i vintage spotting er der monteret dioder i stedet for GZ34 røret. Så jeg skal have fat i stk. GZ34 - er der nogen der kan anbefale nogen bestemte, eller har nogen i gemmerne der ikke koster en halv arm.

Jeg har læst lidt rundt på nettet og i Jesper's egen tråd omkirng at skifte fra 6550 til Kt88. I mine sidder de originale Dynaco 6550 - De skulle stadig måle ok. Jeg kan læse en del forskelligt om de to rør - Men ingen lader til at være enige om noget som helst - Jeg kan dog se at Jesper lader til at være til kt88, der leverer et strammere lydbillede.
Kan nogen beskrive forskellen på de to rør?

Her er lidt billeder. Som det måske kan ses i de to trin i ganske pæn stand.

Billede

Billede

På transistorsiden er Luxman L55A'eren afleveret hos Lars i Viborg, så nu må vi se hvad dommen bliver på den.
Når man nu var på de kanter var der også lige tid til en kop kaffe og lidt mono hos PQRannes - Tak for det - det var hyggeligt.
Senest rettet af Louis fre 29. apr 2016 13:19, rettet i alt 1 gang.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf dfms » fre 29. apr 2016 12:44

Louis skrev:Som det var også var nævnt i vintage spotting er der monteret dioder i stedet for GZ34 røret. Så jeg skal have fat i stk. GZ34 -

Tillykke mæ em :thumbsup:

Hvis du skifter tilbage til ensretterrør, så vær sikke på at det er den samme ladekapacitet ellytterne har, som på diagrammet.
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms

Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri