Jeg har længe gerne ville have Harman/kardon Citation Fifteen tuneren for at have et komplet sæt. Og det originale kabinet til forforstærkeren.
Jeg var så heldig at Evox skrev en besked til mig om at han havde set den til salg på facebook - i en lidt sjov stand, men med trækabinettet. Det lykkedes mig at få købt den af sælgeren i Aalborg - og med hjælp fra SL1000 og Hificlassic så står den nu i min stue - Tusind tak for hjælpen Evox, Sl1000 Hificlassic
Jeg fik af vide at sælgeren havde malet den - ikke kabinettet, men selve faceplaten. Pyt tænkte jeg, trækasssen er i fin stand - Det viser sig så at den faktisk er for lang til forforstærkeren, der er væsentligt kortere
Pyt - Til gengæld har jeg nu en hvid Citation Fifteen - der faktisk er rigtig flot lavet - Det er jo bare ikke lige det look den er født med. Er der nogen der har erfaring med at fjerne sådan noget autolakerlak - men bibeholde skriften inden under? Jeg tænker det er umuligt men hvem ved? På en eller anden måde syntes jeg også det arbejde der lagt i at male den er så gennemført det næsten er synd?
Jagten på kabinettet til forforstærkeren må forsætte...
Her følger et par billeder.
Flot malet og alt teksten er meget tæt på at ligne det originale

Her er sættet fra Analogbo - jeg har simpelthen ikke kommet videre med det endnu - kun at se at der har været lidt varmeudvikling og lidt forskellige ting lækker lidt.