Louis' grej

Vis os dit grej

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » fre 29. apr 2016 14:04

dfms skrev:
Louis skrev:Som det var også var nævnt i vintage spotting er der monteret dioder i stedet for GZ34 røret. Så jeg skal have fat i stk. GZ34 -

Tillykke mæ em :thumbsup:

Hvis du skifter tilbage til ensretterrør, så vær sikke på at det er den samme ladekapacitet ellytterne har, som på diagrammet.

Tak - Se det er jo meget godt at vide.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf Gottschalck » fre 29. apr 2016 21:21

Nu skal jeg da lige høre. Hvordan du egentligt synes de spiller?
Jeg har for øvrigt nogen russiske typer, der fulgte med mine. Dem kan jeg sende til dig.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf Louis » fre 29. apr 2016 22:03

Gottschalck skrev:Nu skal jeg da lige høre. Hvordan du egentligt synes de spiller?
Jeg har for øvrigt nogen russiske typer, der fulgte med mine. Dem kan jeg sende til dig.
Hilsen Jesper

Jeg har ikke nået at lytte vanvittigt meget endnu. Men første indtryk er meget positivt. Det lyder i hvert fald meget musikalsk - men jeg har en lille smule svært ved at tæmme bassen, men det er nok fordi Højtalerne står i hjørner.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Tonni » fre 29. apr 2016 22:41

Det med bassen er heldigvis let at afklare... :)
Lidt længere væk, fra såvel hjørner, som fra gulvet.
En halv meter i hvert plan burde være nok...

Tillykke med dem Louis!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf his067 » fre 29. apr 2016 23:27

JJ GZ34 er gode, men de bedste er Mullard (jeg formoder at Miniwat/philips ofte, men ikke altid, fik deres rør fra Mullard). Jeg har sagt det før, og siger det igen: jeg KAN høre forskel på ensretterrørene, men ikke på udgangsrørene.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Fredmarantz » lør 30. apr 2016 00:24

Jeps - jeg har gode erfaringer med JJ (GZ34) -

Ellers er det efter min mening, som også His067 skriver - Philipsafdelingen (herunder Mullard/Blackburn, hvor tingene sker).

Langt de fleste GZ34'ere fra gamle dage er fra Philips-familien og er fremstillet i Blackburn. De tidligste var fremstillet i Holland og Belgien.

Man kan se meget her: http://www.tube-classics.de/TC/Tubes/Va ... 4/GZ34.htm

Telefunken og Siemens lavede ikke GZ34'ere. (selvom man nemt kan finde et Telefunken - mærket GZ34 - så er det altså stsdigvæk lavet i Blackburn af Mullard/Philips).

Jeg holdt lige et Metalbase GZ34 i hånden for nylig - der fik jeg et mindre "metal-rush" - huhhh....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Louis » lør 30. apr 2016 07:26

Tak for svarene. Så det er en god ide at ofre lidt på ensretterrøret. Phillips og mullard koster jo gerne lidt. Men så må det jo være sådan.
Mullard gz34 er lavet i et reissue der er lidt billigere. Men er det lige så godt?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf his067 » lør 30. apr 2016 09:12

Hvis jeg skulle vælge iblandt de moderne, ville jeg gå efter JJ. Det ved man hvad er. Såvidt jeg ved er de nye Mullard lavet i Rusland, men ikke i Sankt Petersborg. Der er varierende meninger om deres kvalitetskontrol.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Louis » lør 30. apr 2016 09:52

his067 skrev:Hvis jeg skulle vælge iblandt de moderne, ville jeg gå efter JJ. Det ved man hvad er. Såvidt jeg ved er de nye Mullard lavet i Rusland, men ikke i Sankt Petersborg. Der er varierende meninger om deres kvalitetskontrol.

Så vil jeg gå efter et jj de kan også fås til rimelige penge kan jeg se. Tak for hjælpen. Så må jeg se om der en dag bliver råd til et par originale mullard eller Philips.

Hvordan med 6AN8 røret. Hvad skal må gå efter der hvis der er lidt at hente på den side også?

Og til sidst, hvis man skulle prøve et par kt88 (som skulle være lige til at sætte i, uden at ændre andet en bias) hvad skal man gå efter her hvis det også skal være til at betale?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf dfms » lør 30. apr 2016 15:30

Billede
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms

Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Indlægaf Louis » lør 30. apr 2016 17:30

dfms skrev:Billede

Det ser jo billigt ud. Er de gode de valve art, går ud fra du selv bruger dem:-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Gottschalck » lør 30. apr 2016 17:48

Jeg har tidligere i år købt en god røvfuld KT 88, og tjekker senere om der er overskud. Jeg har også og som sagt et sæt fabriksnye sovtec GZ34 jeg kan sende kvit og frit. Har også en del nye Mullard/Philips GZ34 men de koster lidt.
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf Louis » lør 30. apr 2016 17:53

Gottschalck skrev:Jeg har tidligere i år købt en god røvfuld KT 88, og tjekker senere om der er overskud. Jeg har også og som sagt et sæt fabriksnye sovtec GZ34 jeg kan sende kvit og frit. Har også en del nye Mullard/Philips GZ34 men de koster lidt.

Sender lige en pb.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Louis » lør 30. apr 2016 17:57

Gottschalck skrev:Jeg har tidligere i år købt en god røvfuld KT 88, og tjekker senere om der er overskud. Jeg har også og som sagt et sæt fabriksnye sovtec GZ34 jeg kan sende kvit og frit. Har også en del nye Mullard/Philips GZ34 men de koster lidt.

Hej Jesper

Tak for det flotte tilbud mht til gz34. Det vil jeg meget gerne tage imod, men skal jeg ikke lige give lidt for dem? De er jo ikke gratis.

Hvis der er overskud af kt88 vil jeg gerne købe nogen dig , men det haster ikke, de 6550 lyder sgu også godt:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf dfms » lør 30. apr 2016 18:57

Louis skrev:Er de gode de valve art, går ud fra du selv bruger dem:-)

Ja bruger dem selv og er ganske godt tilfreds. :p
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 2stk. V15 og 6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms

Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri