Gottschalck skrev:Prøver lige med et par billeder mere. Det er lidt besværligt med upload i forhold til det jeg normalt er vant til, men det går nok.
Købte denne sag i sidste uge. Jeg var ikke imponeret over lyden, men det skyldes sikkert de 40 år gamle lytter er færdige. Iøvrigt virkede den bare næsten helt perfekt. Den har en underlig loudness sound og bassen og diskanten bliver uhyggelig buldrende og skrigende når der pilles ved tonekontrollerne. Jeg har aldrig været vild med dansk hifi og dette er ingen undtagelse. Jeg måtte dog bare gøre en undtagelse og købe den, før de to afrikanske opkøbere nåede at købe den og sende den til Afrika. De nåede til gengæld at hapse 2 store recivere fra Pioneers glansperiode - bare ærgeligt. Det er vist noget med at denne Arenasag ikke er lavet i særlige stort oplag så derfor hoppede jeg på den.

Tråden er lidt gammel, men skal ellers love at jeg fik øjnene op... det er super du fik reddet det anlæg med hjem, og at du stadigvæk har det, jeg kan oplyse dig om at det fuldstændig er korrekt at der ikke er lavet mange af dem.. kun 50 eksemplarer, anlægget er fra 1967 og udviklet af datiden allerdygtigte danske elektronik ingeniør nemlig Herman Hoedholt, anlægget med tilhørende højtaler sæt der var ca 1 meter højt og havde 10 enheder kostede hold nu lige fast i bordkanten, 10.000 kroner i 1967!!
Din Arena gav beomaster 5000 rent baghjul dengang og i spilleklar stand ville den stadigvæk gøre det.
Herman Hoedholt var en virkelig pionær indenfor kommerciel elektronik , han startede hos B&O, siden rejste han med da Harald Linnet og Valdemar Hoffmann Laursen ville starte sit eget nemlig LL, medio 50erne startede Hoedholdt sin egen fabrik med en kompagnon der hed Larsen&Hoedholt (larsholt), i 1964-65 kom han til Arena hvor han opfandt tændstik modul systemet, han døde i 2007, 86 år gammel