Billeder af mit stereofoniske udstyr

Vis os dit grej

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » ons 29. maj 2013 23:10

Takker.

Jeg havde egentligt tænkt mig at lege med lidt stort pap til at starte med - store stykker fra den lokale hvidevare forhandler, hvis han ellers har noget han vil af med. Bare sådan for at se om de enheder er til noget. Briggs handbook - tjoe måske man skulle få fingerne i den. Den burde være indgået i samlingen for år tilbage.

Hilsen
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf acj1980 » ons 13. nov 2013 23:20

Gottschalck skrev:Prøver lige med et par billeder mere. Det er lidt besværligt med upload i forhold til det jeg normalt er vant til, men det går nok.

Købte denne sag i sidste uge. Jeg var ikke imponeret over lyden, men det skyldes sikkert de 40 år gamle lytter er færdige. Iøvrigt virkede den bare næsten helt perfekt. Den har en underlig loudness sound og bassen og diskanten bliver uhyggelig buldrende og skrigende når der pilles ved tonekontrollerne. Jeg har aldrig været vild med dansk hifi og dette er ingen undtagelse. Jeg måtte dog bare gøre en undtagelse og købe den, før de to afrikanske opkøbere nåede at købe den og sende den til Afrika. De nåede til gengæld at hapse 2 store recivere fra Pioneers glansperiode - bare ærgeligt. Det er vist noget med at denne Arenasag ikke er lavet i særlige stort oplag så derfor hoppede jeg på den.

Billede

Billede

Tråden er lidt gammel, men skal ellers love at jeg fik øjnene op... det er super du fik reddet det anlæg med hjem, og at du stadigvæk har det, jeg kan oplyse dig om at det fuldstændig er korrekt at der ikke er lavet mange af dem.. kun 50 eksemplarer, anlægget er fra 1967 og udviklet af datiden allerdygtigte danske elektronik ingeniør nemlig Herman Hoedholt, anlægget med tilhørende højtaler sæt der var ca 1 meter højt og havde 10 enheder kostede hold nu lige fast i bordkanten, 10.000 kroner i 1967!!

Din Arena gav beomaster 5000 rent baghjul dengang og i spilleklar stand ville den stadigvæk gøre det.

Herman Hoedholt var en virkelig pionær indenfor kommerciel elektronik , han startede hos B&O, siden rejste han med da Harald Linnet og Valdemar Hoffmann Laursen ville starte sit eget nemlig LL, medio 50erne startede Hoedholdt sin egen fabrik med en kompagnon der hed Larsen&Hoedholt (larsholt), i 1964-65 kom han til Arena hvor han opfandt tændstik modul systemet, han døde i 2007, 86 år gammel
acj1980

Indlægaf spuncut » tors 14. nov 2013 22:05

Ahaaaa jeg har bygget et par receivere i min pure ungdom med Larsholt's FM tuner modul :ide:
Billede
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf Bent Egholm » tors 14. nov 2013 23:19

Så vidt jeg ved blev der bygget hele 75 stk Arena T 9000. Har selv 2 af dem, en meget syg og en rimelig god med nye tandhjul i tuneren.
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf zaragon » fre 15. nov 2013 00:24

...det ser jo hammerspændende ud, og derudover er det flot design (imho). Det må vist kaldes en "dansk raritet", og herligt at se det her. Jeg husker det svagt, for jeg var ret ung dengang, men min onkel savlede jo over sådan noget... sådan blev min hi-fi interesse født.... TAK, morbror Svend! ;-)

og tak for fotos her!!
-z-
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon

Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Indlægaf acj1980 » fre 15. nov 2013 12:18

@Bent.

Det er nu heller ikke ret mange taget i betragtning af hvor mange beolab 5000 der er fremstillet, ja Zaragon, man kan vidst roligt kalde det en sjældenhed :-), jeg gad skiseme godt eje sådan en ;-)

Go weekend boys
acj1980

Indlægaf Bent Egholm » fre 15. nov 2013 12:25

acj1980, hvis du har mod kan du godt købe den "syge"...
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf acj1980 » fre 15. nov 2013 22:04

uhhh det er ski et svært valg.. ved du hvad den fejler.. det er hamrende fristende men kommer ski nok til at sige nej.. konen syntes jeg har liiiiiiiiiiiiidt mange apparater stående efterhånden, jeg selv syntes ikke det er så slemt med de par apparater.. men i givet fald kunne man evt få et billede at se samt hvad du har i tankerne at den skulle koste?
Mange hilsner

Alex
PS: som iøvrigt netop idag har været ude og hente et 22" Arena farve fjernsyn fra 1970, det er et af de sidste inden fabrikken brændte
acj1980

Indlægaf X-ray » man 16. dec 2013 11:30

I dag er det Je....'s fødselsdag - Hurra Hurra Hurraaa... :DK:

Tillykke - Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf Gottschalck » man 16. dec 2013 21:53

Tak tak. Hilsen jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Re: Billeder af mit gamle ....

Indlægaf provinspoul » søn 29. dec 2013 13:39

Gottschalck skrev:Prøver lige med et par billeder mere. Det er lidt besværligt med upload i forhold til det jeg normalt er vant til, men det går nok.

Købte denne sag i sidste uge. Jeg var ikke imponeret over lyden, men det skyldes sikkert de 40 år gamle lytter er færdige. Iøvrigt virkede den bare næsten helt perfekt. Den har en underlig loudness sound og bassen og diskanten bliver uhyggelig buldrende og skrigende når der pilles ved tonekontrollerne. Jeg har aldrig været vild med dansk hifi og dette er ingen undtagelse. Jeg måtte dog bare gøre en undtagelse og købe den, før de to afrikanske opkøbere nåede at købe den og sende den til Afrika. De nåede til gengæld at hapse 2 store recivere fra Pioneers glansperiode - bare ærgeligt. Det er vist noget med at denne Arenasag ikke er lavet i særlige stort oplag så derfor hoppede jeg på den.

Billede

Billede

Her er lidt billeder af mine relative nye Tandberg Studiomonitorer købt samme sted.

skulle du finde på at sælge dine højttaler vil jeg meget gerne have et bud på dem, det er den 13 tommer jeg gerne vil have fingrene i , det er en 33f wka/DD en meget speciel model som var den sidste i 13 tommer serien fra Seas.
mvh Jesper
De spiller til gengæld mere end hæderligt.
Jeg er imponeret over den dynamik der kan opleves fra disse lidt ældre damer og især ved jazz ved moderate lydtryk overasker de med deres homogene lyd. Dog skal det siges at de ikke når op ved siden af Voigthornene mht. dynamik og hurtighed.
Dog manglede melemtonerne og ved et held var der en venlig sjæl der kontaktede mig med et sæt af de orginale og lidt mystiske ITT mellemtoner.

Billede

Billede
Akai PS 200M x2 * Akai PS 120M x2 * Akai Ps 200C x2 * Akai Am2950 x2 * Akai Gx-f95 * Akai Gx4000 * Akai Apq 41C * Akai AP 307 * Akai AP - Q80 * Akai AP 50 * Akai Cd 73 x2 * Akai Am 73 x2 * Akai At 93 * Akai At 2450 * Akai Cd-a7 x2 * JBL 250q
provinspoul
Branchemedlem

Lokalitet: struer

Indlægaf acj1980 » lør 25. jan 2014 23:22

Nu kunne men jo godt bruge og være en ANELSE bagklog/spåmand, og sagt ja-tak til den "syge udgave", hvilket ærgrer mig fordømt meget Grrrrrrr &%&%/%/%((&%%#¤#"
acj1980

Indlægaf acj1980 » ons 12. feb 2014 12:56

var der ikke en som havde skrevet til Bent og som fik besked fra familien omkring hans bortgang... hvorfor jeg spørger er interesse i om hvad hans familie vil stille op med evt effekter som Bent har samlet på, herunder disse Arena T9000, jeg kunne frygte de måske endte deres dage på den lokale genbrugsstation... :QQS: :QQS: :QQS: :QQS:
acj1980

Indlægaf acj1980 » fre 14. feb 2014 15:25

Ehmmm.. vil vedkommende der havde sendt noget til Bent og som fik af vide hvorfor han ikke hentede det venligst sende mig en PB tak
acj1980

Indlægaf Gottschalck » ons 19. nov 2014 13:22

Så er det vist tid til at poste lidt nyt her.
Til trods for massiv og vedholdende influenza her på matriklen (datteren og jeg) betaler det sig åbenbart at være tålmodig. Min luxman L-30 har stået hengemt i 5 år på grund af manglende knapper, læs funktionalitet og her for en time siden dukkede posten op med følgende:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri