ja- det er der ikke nogen nævneværdig forskel på. KT88'eren er lidt mere robust på høje spændinger end 6550 og KT 88 kan afgive højere effekt end 6550 (35W vs. 42W).
hvis du kender spændingen på anoden (pas på her) - så kan du se i dette link, at de er meget tætte på hinanden. I det første skema kan du plotte KT88 ind og i det nederste skema kan du se 6550 bias ved en given spænding og om det skal køre varmt - medium eller koldt.
http://www.webervst.com/tubes1/calcbias.htmså ex ved en anodespænding på ca. 475V vil man if. Webers bias-calculator ved 70% skulle indstille bias til ca. 51,5mA på en KT88'er, som opfører sig som databladet tilskriver.
For en 6550'er skal man stille bias til 52mA - (70%)
jeg synes, at 70% er liiiige i den varme ende - og jeg ville selv stille den lidt køligere, hvis det var mig. Jeg ville søge mod 60-65% bias som modsvarer ca. 45-47mA pr rør- så holder rørene lidt længere - og nogle vil hævde, at de lyder "dårligere" - jeg vil blot hævde, at man måske kan høre, at de lyder forskelligt alt efter de er stillet koldt eller varmt = en lydmæssig smagssag, så længe vi holder os inden for fornuftige teknisk forsvarlige værdier.
Vh
Freddy