Billeder af mit stereofoniske udstyr

Vis os dit grej

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf spuncut » tirs 21. apr 2015 21:57

OM30 :ide:
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf Gottschalck » man 8. jun 2015 22:55

Man kan godt se at vi er flyttet i haven herhjemme. Godt fruen er ligeglad med vinterresidenset for her var lige en vintagebattle for ældre højtalere på matriklen.
Bolivar 64 vs. JBL L-75 Minuet, vs B&W DM-2A, vs Dynaco A-25 i en 3 vejs ukendt version.
Trækdyret- den fine Luxman L30, frisk recappet, men knap så kraftig. Behagelig og lyttevenlig forstærker, som bare pokker. Dynaco A-25 er altid frisk på sjov og ballade og klarer sig ganske godt her. Behagelige at lytte til og virkelig god bas for størrelsen. JBL 75- Minuet falder noget igennem her. De er små og der mangler både top og bund fra den ellers fine JBL fuldtoneenhed LE8T samt slaven. De er fine til mindre besætninger og jazz, men ellers bliver det lidt anstrengt. B&W DM 2A spiller noget analytisk og er meget effektkrævende. God bund, hvis forstærkeren ellers kan levere. Top og mellemtone er en anelse briliant eller bleg ved visse optagelser. Spiller egentligt ret godt. bolivar Model 64 er testens skrappe dreng. Masser af bas, punch og amerikanersound. Trækker alt ud af forstærkeren med en lav inpedans. Ret følsomme og sjove at lytte til. Man får lyst til at holde fest. 30 watt er rigeligt her. De tre af højtalersættene har sjovt nok kostet ca det samme, nemlig 1800 kroner stykket. JBL højtalerne er fra 1970, B&W DM 2A fra 1975 og Bolivar model 64 fra 1978. Dynacoerne har vel kostet det halve, men klarer sig som sagt ret godt rent lydmæssigt. Omkring effekt til højtalere, har jeg nyligt prøvet et Ramsa (Panasonics prof afdeling) effekttrin på 2x400 watt og det håndterer både B&W og Bolivar højtalerne nemt. Det var bestemt ikke den rene nirvana at lytte til, men yhyre dynamisk og magtfuldt.

Technics pladespilleren er vist en ret unævnlig sag og ikke det vilde sus, men den spiller.

Billede
E
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf Tonni » tirs 9. jun 2015 05:55

Hvor er det dejligt at læse i har haft en rigtig vintage date...
De Dynaco'er er det ikke et par M25? Der er ikke nogen port i dem, som jeg ellers troede var kendetegnet for A-serien?
DM2A... Måske jeg skulle ud og lytte til mit sæt igen. De står hos en af mine gode venner, der holder dem ved lige med en Marantz 2252, CD-53 og Technics SL-3. - Og har næsten glemt hvor godt det lyder...

Bolivar er et, for mig, ukendt mærke. - Med mindre man er/har været til andre stimulanser... :Skor:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Gottschalck » tirs 9. jun 2015 17:33

Du har da helt ret mht. de Dynaco højtalere. Som jeg har læst mig til er det en form for ur- A25 altså dem der fremstilledes før A-25 modellen blev produceret.
De er nok lidt gamle mon ikke?
Ny fik jeg set på den store Dynaco/Scandyna tråd og der er vist store huller i modelrækken og tvivl om hvilke modeller der er fremstillet og af hvem og hvornår.
Vh Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Gottschalck » tirs 16. jun 2015 18:47

Jeg købte denne forleden på QXL. Satte den bare til og den spiller. Forstærkeren yder 2x2 watt og er en stereosag med EL95 i udgangen. Radioen fungerer fint og man kan høre P3 med en skruetrækker i antennestikket. Pladespilleren fungerer ligeledes, men pickuppen mangler. Hvor finder man sådan en?

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Et dejligt ECC-83 fra Valvo, hvor billedet er på hovedet. Det er mærket I60/DOJ

Billede

Billede
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf KlausM » tirs 16. jun 2015 21:20

Jeg har sådan en pladespiller, det er en krystal pick-up, der sidder på originalt med to nåle, en til micro-riller (=45/33) og en til 78'ere. Jeg ville satse på tysk ebay.

Her er nålen, der passer til original pick-up:

http://www.ebay.de/itm/N-M-Ersatznadel-fur-Elac-SNM-102-KST-102-PE-184-N141-Braun-SK-61-Saba-Schneider-/271886087217?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3f4dac7431

Måske et dumt spørgsmål, men er du sikker på at pick-up'en mangler, og det ikke bare er nålen?

Billede af pick-up'en ELAC KST102:

Billede

Den kan købes her (måske fås den billigere andre steder):

https://www.thakker.eu/en/pickup/elac-kst-102-cartridge/a-4992/

Mvh Klaus
Senest rettet af KlausM tirs 16. jun 2015 21:51, rettet i alt 1 gang.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Indlægaf MaxJ » tirs 16. jun 2015 21:43

" man kan høre P3 med en skruetrækker i antennestikket "

Det var dog en skræmmende tanke. :-)
Brugeravatar
MaxJ

Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Indlægaf Gottschalck » ons 17. jun 2015 06:29

Ja ja - jeg taler ikke om ...plug, hvis du er på de tanker, men skræmmende, ja. Blot en konstatering, da jeg ikke havde andet ved hånden, hverken ledning eller andet.
Billede

Og Klaus. Tak for linket. Her et billede, som viser at hele molevitten mangler.
Vh Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Gottschalck » søn 28. jun 2015 20:44

Ny rørforstærker fra Sverige ankommet i dag. Heathkit Model AA-32. Modellen er fremstillet i USA fra ca. 1964-70 og benytter 3 stk. 6EU7 rør i liniedelen samt Riia og 4 stk. ECL-86 i udgangen. Den har kun fået en let aftørring med det blå rens og fremstår meget velholdt. Indvendigt ligeså og den ser ret ubrugt ud. Skal blive spændende at lytte på den.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Ehapa » man 29. jun 2015 15:34

Tillykke...ser meget velholdt ud:).
Ehapa

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf Tube mania » man 29. jun 2015 17:14

Uha...lækker sag.:) Tillykke med den.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..

.
Brugeravatar
Tube mania

Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Indlægaf Gottschalck » man 29. jun 2015 21:12

Tak.
Det er jo ikke ligefrem en skønhed, men jeg måtte lige høre en gang for alle, om mærket kan noget.
Prisen fejlede heller ikke noget så...
Og i morgen starter et spændende OB projekt... Ta-da.
Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Gottschalck » tors 2. jul 2015 22:12

Så ringede Claus og var klar på lidt åben baffel byggeri. Han havde noget fint møbelplade stående, sikkert udsmidning fra en skole, læs: gamle finerende bordplader i tyk bøgefiner. Efter lidt opmåling og snak omkring placering af enheder i forhold til akustiske parametre startede maskinerne. Der laves løse plader i baflerne, som kan skiftes og på den måde kan forskellige enheder prøves. Planen er, at der fremstilles løse plader til Coral Beta 6 samt Richard Allan New Golden Eight. Det var for øvrigt en rigtig hyggelig eftermiddag i godt selskab og masser af støv og spåner. Claus mente ikke at projektet var rocketscience, selvom, der nok skal tænkes lidt over sagerne inden man starter.

Billede

Der skæres, måles og fræses.

Billede

Billede

Billede

Sidevinger/stykker savet.

Billede

Her den ene side færdig. Jeg har monteret en Philips AD-5200 12" bredbåndsenhed til at starte med. Enhederne kommer oprindeligt fra et par Philips radiogrammofoner fra starten af 1960erne. Fronterne beklædt med sort filt som er stukket ind i skærerillen. Det skulle være godt for lyden og det bliver samtidigt pænere at se på.
Billede

Der er lyttet kortvarigt med den lille Miniwatt forstærker på 3,5 watt og det spiller nemt huset op. Med 30 watt er der godt med akustisk energi fra pladerne og enhederne og det kan spille højt. Selv hardcore tekno klarer de.

Flere billeder og lytteindtryk af konstruktionen i morgen.
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Ehapa » fre 3. jul 2015 11:22

Ser godt ud.

Jeg vil lige tilføje at de bedste OB løsninger jeg har hørt er med JE-labs.

http://jelabsarch.blogspot.dk/2012/06/open-baffle.html
Ehapa

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf X-ray » fre 3. jul 2015 16:16

Spændende...!
Er det tilfældigt - eller er det meningen, at baflerne skal "stå op"...?

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri