Accuphase et al

Vis os dit grej

Re: Accuphase et al

Indlægaf Dan63 » ons 5. jun 2013 22:14

Hej Truth-Spinner.

I så fald kunne jeg så bede om at enten du eller en anden herinde lige giver mig et præg.:)
Jeg er nemlig ikke så skarp till at finde det på nettet.

På forhånd tak!

Mvh. Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63

Lokalitet: Brøndby Strand

Indlægaf Fredmarantz » ons 5. jun 2013 22:54

ok- Dan - Jeg melder mig til korpset af C-200 spottere på ca. dansk jord. Hvilke grunde er der til, at du ikke vil/kan have andre steder fra?

Evt. max. pris incl. forsendelse forestiller du dig? Det er jo Accuphase grej og ikke genbrugssager, så det bliver nok næppe til "klunserpriser".

Venligst
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf TruthSpinner » ons 5. jun 2013 23:37

Hvis jeg har forstået Dan ret Freddy, så ser han ikke overvældende godt, og bevæger sig derfor ikke i så store cirkler på nettet.
TruthSpinner
Branchemedlem

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Lokalitet: Taastrup

Indlægaf TruthSpinner » ons 5. jun 2013 23:40

Dan, hvis du sender mig en email adresse som personlig meddelelse så skal jeg også gerne sætte en af de nye hifishark søgeagenter, som jeg har arbejdet på, op for dig. Så skulle du også gerne få en mail når hifishark evt. ser en C-200.

Bemærk dog at hifishark kun kigger aktivt to gange om dagen, og derfor måske kan misse noget som skarpe øjne ser.
TruthSpinner
Branchemedlem

Indlægaf TruthSpinner » ons 5. jun 2013 23:41

Hifishark burde i det hele taget være en hjælp for dig, eller hvordan er det med det?
TruthSpinner
Branchemedlem

Indlægaf Fredmarantz » ons 5. jun 2013 23:41

TruthSpinner skrev:Hvis jeg har forstået Dan ret Freddy, så ser han ikke overvældende godt, og bevæger sig derfor ikke i så store cirkler på nettet.

Det har jeg så forstået - da jeg jo har mødt Dan IRL i Hillerød - men han har så vidt jeg forstår hjælpeprogrammer på computer, som kan "læse op" og så videre (dictus?). Spørgsmålet kan være, om der i disse tekniske hjælpemidler viser sig at være forhindringer (fx sproglige), som gør, at der ikke kan handles udenlandsk eller det er en Dan-politisk beslutning?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Dan63 » tors 6. jun 2013 08:53

Hej!

Jeg har først nu set beskeder her:)

Først skal i have tak for at hjælpe! :thumpsup:

Det er ganske korrekt forstået, at jeg i prakses er blind. Men der er en lille rest lyssans, som jeg kan benytte til orientering.:)

Hvad angår køb i udlandet, handler det om at jeg "kun" er indehaver af et almindeligt dan-kort, og såvidt jeg har forstået, skal man have et visadan-kort eller lignende for at kunne handle udenlands.
Eller er der noget jeg har misforstået?

Det forekommer mig at der har været tale om priser på C200 på kr. 2000-3000.
Jeg ville godt kunne gå op til kr. 4000-5000, hvis det er et ok eksemplar:)
Lyder det som en realistisk prisramme?

Truth-Spinner jeg sender en pm til dig.:)

Mange venlige hilsner Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63

Lokalitet: Brøndby Strand

Indlægaf TruthSpinner » tors 6. jun 2013 21:43

4000-5000kr for et godt eksemplar lyder mere realistisk end 2000 for et knapt så ok eksemplar. Tricket er at spotte de gode eksemplarer.
TruthSpinner
Branchemedlem

Indlægaf TruthSpinner » tirs 18. jun 2013 22:50

Jeg er begyndt at drømme om nye apparater igen. Jeg kunne f.eks. virkelig godt tænke mig at lære lidt mere om, og evt. høre, et sæt C-260/P-360 og en E-303x.

Er der nogle derude som kender disse apparater og kan komme med lidt input?
TruthSpinner
Branchemedlem

Indlægaf TruthSpinner » tirs 18. jun 2013 23:01

C-240/P-400 er bestemt også interessante..
TruthSpinner
Branchemedlem

Indlægaf TruthSpinner » søn 7. jul 2013 21:36

Hmm, der er faktisk et sæt C-240/P-400 til rimelige penge på Quoka i Tyskland pt. - hvis bare man lige havde lidt ekstra ...

Nå, men jeg har prøvet noget nyt idag: C-280L/P300

Det lyder bare rigtigt rigtigt godt. Der er uhæmmet meget hul igennem P-300 og C-280L har fin og utroligt neutral kontrol med det hele - og hvilken RIAA...
TruthSpinner
Branchemedlem

Indlægaf csso » man 8. jul 2013 19:33

En af mine kammerater har en C-280L/P-800(bund)/P-600(top) kombi
Det spiller ret fedt.
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Indlægaf TruthSpinner » man 8. jul 2013 21:03

Det anlæg gad jeg såmænd godt lægge øre til. P-800 må være en af de fedeste effektforstærkere der er lavet. C-280/P-800 skulle dog lyde markant mod det silkebløde, for nogle bliver det lidt for meget. Jeg oplever det selv af og til med min P-102, som også er lidt af en pleaser.

Faktisk er jeg noget overrasket over at to produkter der er afstemt så relativt forskelligt, givet ved den store tidsmæssige afstand, fungerer så godt sammen (for mig). Jeg har fået fortalt at C-200/P-300 er afstemt efter maksimal tranparens og linearitet. C-280/P-800 skulle derimod være afstemt til en elegant lyd.

Hvor P-600 ligger i det billede ved jeg ikke, men mon ikke den befinder sig et sted i midten. Efter sigende svingede Accuphase i årene mellem 1973 og 1987 +/- fra et meget ligefremt klangideal til et meget elegant ditto. C-260/P-360, som skulle være et yderst vellykket sæt, markerer et tilbagesving mod en lidt mere afbalanceret afvejning af begge dele.

De mere moderne Accuphase sæt er igen lidt anderledes, med en mere 'moderne' lyd - som jeg nok umiddelbart vil betegne som lidt mere analytisk, men andre vil kalde det noget andet. Jeg fandt mig i hvert personligt aldrig tilpas med det C-245/P-370 sæt jeg havde da min investering var maksimal.
TruthSpinner
Branchemedlem

Indlægaf TruthSpinner » man 8. jul 2013 21:06

PS. C-240/P-400 skulle også være et ganske afbalanceret sæt, men mine kilder siger at C-260/P-360 stikker frem blandt de gamle.
TruthSpinner
Branchemedlem

Indlægaf TruthSpinner » fre 23. aug 2013 18:33

Det er lykkedes for mig at opstøve en Accuphase t-108, den eneste tuner der passer ind i det design med træsider som accuphase dyrkede fra midten af firserne til starten af halvfemserne. Jeg har endnu ikke haft den tændt, men hvor den dog bare lækker at se på...
TruthSpinner
Branchemedlem

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri