MDA's Corner

Vis os dit grej

Re: MDA's Corner

Indlægaf MDA » lør 5. jan 2013 00:06

De 41V er målt på denne måde

Tube mania skrev:Så prøv lige at måle DC fra stel til en af de modstande...ligegyldig hvilken...jeg tror der er DC på dem. Prøv begge kanaler...
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf Tube mania » lør 5. jan 2013 00:22

Beklager at måtte sige det...det er herfra det kan blive tricky. På dette tidspunkt begynder jeg at kigge efter dårlige lodninger, kortsluttede udgange eller andet kortsluttet, afbrudte modstande,m.m. Kort sagt...manuel fejlsøgning på komponent niveau.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..

.
Brugeravatar
Tube mania

Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Indlægaf Fredmarantz » lør 5. jan 2013 00:28

øv - det gik ellers fantastisk med den powerswitch - og herfra kun en konfirmering af, at bias lå inden for et sundt område - DC lå perfekt og voltagesupply ligeså....

Nå - men så skal den undersøges i dybden... måske er det rigtig godt, at relæet virker, som det skal - man skal hæfte sig ved det positive :Gammel:
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf MDA » lør 5. jan 2013 00:31

Ja øv, det hele gik lige så godt ::;
Den må til en kyndig person som kan finde fejlen.
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Indlægaf MDA » lør 5. jan 2013 10:36

Fra Audiokarma skrev: Two things here:

1. The leads on the resistors are oxidized so clean them and make sure you're making good contact with your meter connections. You can also try other alternative connection points that are common such as directly at the emitters of the output transistor pair if possible.

2. Make sure you're actually measuring across the emitter resistor pairs and not the ends of the resistors that share a connection point. Meaning one end of R760 connects to the emitter of the NPN output transistor and one end of R761 connects to the emitter of the PNP output. These are the two points you're interested in measuring the voltage drop across. The other ends of both resistors will share a common node (this might be where you are trying to measure). Try measuring the voltage drop of each resistor separately and see if you're getting a measurement.

It's obvious to me that you don't have real experience or full understanding of the what, why, how etc. or you would have been able to suss the above out yourself along with other possible alternative connection points etc. I say this because what you're trying to measure and ultimately adjust can lead to smoke EXTREMELY quick and easy. This is a very nice integrated amp and I'm assuming this is an otherwise functioning amp at the moment so I'd just like for you to keep it that way.
Reply With Quote

Det blev jeg ikke meget klogere af.

Er det sådan han mener?
1212.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Indlægaf Tube mania » lør 5. jan 2013 12:59

Nej..., men han mener også at trådenderne skal renses...det har han ret i, men det kan ikke betale sig at gøre mere lige nu hvor der DC på den en udgang...jeg tror dog ikke den har kortsluttede udgange. Det ville resultere i endnu højere spænding.
Senest rettet af Tube mania lør 5. jan 2013 14:50, rettet i alt 2 gange.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..

.
Brugeravatar
Tube mania

Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Indlægaf Bent Egholm » lør 5. jan 2013 14:19

Jeg elsker når der går total nørded teknik i en tråd....fatter ikke ret meget umiddelbart, men godt at søge i den dag problemerne kommer....
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf MDA » lør 5. jan 2013 15:04

Den skal til en kyndig som har styr på sagerne, dette er ud over mine evner.

Er igang med at rengøre en af de Marantz 2385 som jeg overtog af kbekke, mere om det senere idag.
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Indlægaf kbekke » lør 5. jan 2013 15:25

MDA skrev:Den skal til en kyndig som har styr på sagerne, dette er ud over mine evner.

Er igang med at rengøre en af de Marantz 2385 som jeg overtog af kbekke, mere om det senere idag.

Ja, bare se at få smøget ærmerne op, unge mand :lol:

-Det var vist det helt rigtige sted, vi fandt til de to bæster :thumbsup:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf MDA » lør 5. jan 2013 21:49

Jeg var jo så heldig (uheldig hvis du spørger kone) at overtage kbekke's hele 2 stk Marantz 2385
Skulle lige have samlet mod til at gå i gang med denne opgave, da jeg selv synes det er lidt af et projekt.

En grim og modificeret men køreklar, en "pænere" til reservedele.
front.jpg

bagg.jpg

Fik den så kaldte køreklare startet op med vario. ingen problemer :cool1:
Var mega spændt på at se hvordan den målte, og til min positive overraskelses stod bias og DC virkelig flot.
vario.jpg

Den til reservedele er død, kunne ikke starte den op med vario, den er bare helt død.
Mit første øje kast ser det ikke ud som om der mangler dele ud over en masse skruere til skjolde.
Den hovedpine må jeg tage senere.

Af med skjolde og print, også ellers i gang med den store vask.
Den er rimelig ulækker, da den hvis har stået på et diskotek.
toph.jpg

topv.jpg

Her lidt før og efter billeder af hvad jeg nåede i dag.
venstre1.jpg

venstre.jpg

højre.jpg

bag2.jpg

bag1.jpg

bag.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Indlægaf Fredmarantz » søn 6. jan 2013 01:47

Se- dét er jo at gå til bunds i sagerne - uimponeret af kabler og skruer med og uden spændeskiver... :p

De to sataner er store og uhåndterlige - med masser af alt muligt. Det er i hvert fald en opgave at holde tingene i orden (skruer - beslag - skiver ....og hvordan det var monteret oprindeligt po::po ). Flot er det at se, hvordan de langsomt kommer frem bag støvet - og de skal nok komme til at spille igen - begge to.
Fedt, at den ene ligger "spot on". Desuden er det en god ting, at der er to, da en tekniker kan kontrolmåle på den ene og udføre på den anden i et vist omfang. så kan man jo også, hvordan den anden er samlet, når man har skilt den ene ad - jo - der er fordele ved to.

Rigtig god arbejdslyst og hold os gerne opdateret - det er et kongeprojekt! :Thumpsup:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf MDA » søn 6. jan 2013 14:22

Jow tak Freddy.

Nogle af pærerne har brændt så meget at der er begyndende sort misfarvning på glasset (på selve lampen), har derfor valgt at skifte alle lamper på den.
Heldigvis er light-housing på den ikke brændt af eller sorte.
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Indlægaf Max » søn 6. jan 2013 15:47

MDA skrev:Nogle af pærerne har brændt så meget at der er begyndende sort misfarvning på glasset (på selve lampen), har derfor valgt at skifte alle lamper på den.

Det er ikke unormalt at en del af glødetråden fordamper og fortættes på indersiden af glasset når pæren afkøles, og det er intet problem da den fordamper igen når pæren tændes igen.
Mvh Max
Brugeravatar
Max

Lokalitet: 8700 Horsens

Indlægaf MDA » søn 6. jan 2013 18:05

Ahh okey så det jo ikke et problem :thumbsup:
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Indlægaf PerHej » søn 6. jan 2013 21:28

Hej MAd

Du skriver den store vask - hvad bruger du og hvordan gør du?

På forhånd tak

Per
nakamichi 610 + 620 - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri