Så kan jeg lige fortælle at nu spiller de med det nye filter og det er som nat og dag...nødløsningen virkede ikke så godt som den rigtige løsning. Fra og være skarpe og metalliske i lyden spiller de med stor flot og åben mellem-tone og et væld af detaljer...præcis som jeg husker dem for og gerne vil have. Bas og diskant snakker vi ikke om...det er der i rå mængder når det skal være der...ellers ikke,.
Nå ja...de var jo stive i ophænget som medførte en egenresonans på 70hz...de har fået en 'special threatment' og er blevet bløde og fine. Egen resonansen er nu 35hz som den skal være. Så alt i alt er de som helt andre højtalere end dem jeg købte. Kunne sg godt tænke mig at ham der solgte mig dem fik et lytte prøve nu. Han ville ikke tro det er de samme højtalere som han solgte mig. Det gamle filter var kun et helt alm konfigureret 12 db filter (uden dæmpning og notch-filter), men ellers udført med fine komponenter (Jantsen)
I forhold til dette filter jeg har lavet som indeholder en 1,8Khz sugekreds (notch-filter) for at fjerne den skarpe lyd...samt dæmpe-modtanden på 33ohm. Disse er esentielle og KAN ikke på nogen måde udelades. Men ham der havde lavet filteret var 'Tannoy mand'??? hvad det så end betyder.
Hvis nogen har brug for filteret er det her. Det er ikke mig der har lavet det...for god ordens skyld.
http://www.hilberink.nl/codehans/tannoy133.htmDet næste der skal ind opereres er en 'delay line' som bringer enhederne i næsten 100% fase. Det siges at være et 'must'

Delene er bestilt.