Hvad laver man på den sidste dag i september måned? Kigger hifi naturligvis - Det er et fantastisk spændende domæne. Jeg ser en masse spændende og flot udstyr på disse sider. Tænk at der er så meget dejligt grej i de små danske hjem - Hurra for det!
Jeg er 'bidt' af en gal hifi-basille. Jeg har brugt og bruger stadig rigtig mange penge på musik og hifi-udstyr. Mit primærer anlæg opfylder desværre ikke alderskravet til udstyr på dette forum, så det skal jeg nok lade være med at vise frem her, men jeg har da et par 'dimser' i både 'fjernsynsanlæget' og i 'køkkenudstyret', som jeg kan fremvise.
'Fjernsynsanlæget' trækkes at forstrækere og lydkilder fra Sony's ES-serie fra slutningen af 80'erne. De er vist heller ikke 'gamle nok' til at blive vist frem, men højtalerne, hovedtelefonerne og grammofonen klarer alderskravet. Jeg har to sæt højtalere på 'fjernsynsanlæget'.
Det ene sæt er fra engelske B&W af typen DM7 mrk. II

Disse højtalere har jeg snart haft i et par år, og dem er jeg vældig glad for. De spiller dejligt og afslappet.
Det andet sæt, som jeg for ganske nyligt er kommet i besiddelse af, er et sæt af danske B&O's Beovox 5700.

Med de rette indstillinger på equalizeren på min Sony TA-E 1000ESD, kan de spille RunRig, så englene synger! Højtalerne lyder helt, som jeg husker dem fra min ungdom - Pågående - med masser af bas og en piskesmelsagtig diskant. Uha det er godt!
B&O'erne står ikke helt originale, idet jeg har forsynet dem med et par kraftige tilslutningsterminaler, da jeg gerne vil have mulighed for at prøve forskellige kabeltyper.

Skal jeg en sjælden gang høre musik, uden at det går ud over resten af huset, foregår det med et sæt af STAX gamle SR-X mrk. III hovedtelefoner.

De drives via en SRD7-boks. Det er en hovedtelefon, som bare kan det der med stemmer og flygel. Desværre er de temmelig tunge.

Pladespilleren til 'fjernsynsanlæget' er en Monitor Audio ET500.

Den er forsynet med en Grace 727-arm

og pick-up'en er en ældre sag fra Denon - type DL301

Det var vist hvad, der aldersmæssigt kunne vises fra 'fjernsynshjørnet'.
Jeg ved ikke, om jeg også må vise 'hovedanlæggets' højtalerbestykning? - Jeg gør det alligevel - De opfylder ikke alderskravet, men de har været i handlen de sidste 30 år.

Tannoy Westminster Royal - Højtaleren over de fleste højtalere!
De bedste hilsner
Per