af Rosewind » søn 11. maj 2025 07:52
Jojo. Der gik så bare lige halvandet år ... Jeg måtte først reparere et stik på den ene hornhøjtaler, fordi jeg kom til at slå det af under transporten. Borede ud så jeg kunne komme til at fiske ledningen op, skrue/lime en ny skive træ på (fra et af udgangshullerne i toppen - stykket lå nede i højtalerkabinettet) og montere nyt stik. De blev ikke pænere af det, men det virker!
Nu spiller de og lyder ganske sprøde med Ortofon 591-forstærkeren fra pqrannes. Jeg er glad for lyden og den Ortofon-forstærker har fået mig til at glemme alt om at få fat i en Leak Stereo 20. Ikke dårligt.
Jeg afprøvede også min B&O 608 på hjørnehornene, men den skal have et eller to nye rør, for den ene kanal var lav. I mono lød det nogenlunde godt, men ikke på højde med Ortofon 591-forstærkeren. Jeg har bestilt ECL805 rør, men skal så have hjælp til at stille bias på den. Til koncerten med Lucinda Williams i torsdags, mødte jeg rørforstærkerentusiasten Torkild fra Gjerrild, som gav mig et telefonnummer på en rørmand her i området. Det kommer til at ske indenfor et par uger tænker jeg.
Skylder i øvrigt stadig Jan i Brabrand et par øl eller fem i forbindelse med hans køb af et kuldsejlet selvbyggerprojekt af FirstWatt F4-forstærker.
1: EAR 516 (+ AD Audio "Satchmo" pre) + PTP6 Lenco 75/FR24 mkii/Ladegaard / Vertere DG-1 + Quad ESL 57
2: Ortofon KS591 + Thorens TD-135/BTD12S + Lowther TP1 London hornhøjtalere
3: B&O Master 608 - B&O 42VF med Grado labs Wood arm