Plader på vej

Fundamentet for vores passion

Re: Plader på vej

Indlægaf Captain Phoenix » ons 21. dec 2022 10:03

kbekke skrev:...de to, som den nu Voksne Datter lige akkurat nåede at få i julegave, inden jeg for et par timer siden afleverede hende til Lufthansa med kurs mod San Francisco - dog uden blomster i håret :p

Se dét kan jeg li': En datter der tager til "hippiernes hovedstad" - og en far der er så overbevist om hendes humør-mæssige overskud og livsglæde, at han begaver hende med disse to skiver, som er gode, det er ikke det, men:

"Low" er jo undfanget i Bowies Berliner-periode, hvor det nok mere var stofferne der styrede kunstneren end omvendt. Og en vis kold dysterhed er der unægteligt over albummet med skæringer som "Always Crashing In The Same Car", "Breaking Glass" m.fl.
"Low" ligger imidlertid højt på Bowie-meteret over hans bedste albums (blot gør mit selektive musik-dna det svært at holde lige så meget af dette som af forgængeren "Station To Station").

Og Nick Drake var jo decideret depressiv - så meget at man mener at døde for egen hånd pga. en OD af antidepressiv medicin... (kun 26 år gammel...)
Man mærker godt tristessen i hans sange og melodier, som trods dette er intet mindre end enestående - arrangementerne også mange steder.
"Bryter Layter" er helt klart blandt Drakes top-tre-album - hvilket så ikke er så underligt, da han faktisk kun lavede tre album... Som Peter har påpeget flere gange er de alle fremragende (også selv om man ikke finder en førsteudgave til en 10'er og dermed sparer 6-700 €...).

Stærke gaver til en stærk datter - og god forældre-stil at give musikalsk "arvegods" videre fra den ene generation til den næste.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Plader på vej

Indlægaf Fensten » tors 1. jun 2023 22:39

Faldt over denne perle ved et tilfælde her til aften. En skøøn blanding af world, blues og jazz.

2 juni bliver den igen tilgængelig på vinyl. (Der er blot 5 til salg på Discogs)

https://imusic.dk/music/3700187669454/l ... llorona-lp

Tøv endelig ikke dette er et helt og aldeles enestående album, der trækker fine linier til Pj Harvey, Tom Waits Patti Smith osv.

Hvad den limited edition 20 year anniversery betyder ift. mastering, presning usw. ved jeg ikke. Men musikken fejler intet.

Lhasa gik desværre bort i en alt for tidlig alder, men efterlod sig to mesterværker. Dette er det ene.


Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Plader på vej

Indlægaf Elway » fre 2. jun 2023 13:16

Fensten skrev:Faldt over denne perle ved et tilfælde her til aften. En skøøn blanding af world, blues og jazz.

2 juni bliver den igen tilgængelig på vinyl. (Der er blot 5 til salg på Discogs)

https://imusic.dk/music/3700187669454/l ... llorona-lp

Tøv endelig ikke dette er et helt og aldeles enestående album, der trækker fine linier til Pj Harvey, Tom Waits Patti Smith osv.

Hvad den limited edition 20 year anniversery betyder ift. mastering, presning usw. ved jeg ikke. Men musikken fejler intet.

Lhasa gik desværre bort i en alt for tidlig alder, men efterlod sig to mesterværker. Dette er det ene.


Mvh.


Fensten


Den fik jeg lige trillet igennem på Tidal her i formiddags. Den kendte jeg ikke, men skøn latina, meditativ og noget dyster og intens på en måde. Bestilt på imusic nu - tak for tippet, Jan!
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Plader på vej

Indlægaf kbekke » tors 29. feb 2024 17:39

Der har efterhånden længe været langt mellem snapsene hvad angår ROCK-udgivelser. Synes jeg.

Men jeg satser butikken og håber på en snert af 1994. I morgen.

Liam_Gallagher_and_John_Squire_-_Liam_Gallagher_&_John_Squire.png


Så må vi se om der er gin & tonic og en doktor-i-en-helikopter eller om det bare er fup 8)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af kbekke tors 29. feb 2024 19:26, rettet i alt 1 gang.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Plader på vej

Indlægaf Fensten » tors 29. feb 2024 18:31

kbekke skrev:Der har efterhånden længe har været langt mellem snapsene hvad angår ROCK-udgivelser. Synes jeg.

Men jeg satser butikken og håber på en snert af 1994. I morgen.

Liam_Gallagher_and_John_Squire_-_Liam_Gallagher_&_John_Squire.png


Så må vi se om der er gin & tonic og en doktor-i-en-helikopter eller om det bare er fup 8)


Enig. Og tillykke med den nye skive.

Men Khruangbin kommer med nyt album i April. Det er værd at vente på ! Og i går aftes, i en feberdøs, kom jeg til at bestille Stone Temple Pilots Core Analog Productions Atlantic 75 Series. Den er klar til levering ult. Marts.


Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Plader på vej

Indlægaf kbekke » tors 29. feb 2024 19:46

Fensten skrev:
kbekke skrev:Der har efterhånden længe har været langt mellem snapsene hvad angår ROCK-udgivelser. Synes jeg.

Men jeg satser butikken og håber på en snert af 1994. I morgen.

Liam_Gallagher_and_John_Squire_-_Liam_Gallagher_&_John_Squire.png


Så må vi se om der er gin & tonic og en doktor-i-en-helikopter eller om det bare er fup 8)


Enig. Og tillykke med den nye skive.

Men Khruangbin kommer med nyt album i April. Det er værd at vente på ! Og i går aftes, i en feberdøs, kom jeg til at bestille Stone Temple Pilots Core Analog Productions Atlantic 75 Series. Den er klar til levering ult. Marts.


Mvh.


Fensten


Ja, der er også nyt på vej fra Kim Gordon, Elbow og The Black Keys. Men det er jo stadig halv- eller hel-gamle navne.

Jeg er bange for at jeg for længe siden har mistet overblikket over hvad, der rør på sig indenfor den NY rock-musik… hvis sådan noget overhovedet findes.

:Gammel:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Plader på vej

Indlægaf Fensten » tors 29. feb 2024 21:15

kbekke skrev:
Fensten skrev:
kbekke skrev:Der har efterhånden længe har været langt mellem snapsene hvad angår ROCK-udgivelser. Synes jeg.

Men jeg satser butikken og håber på en snert af 1994. I morgen.

Liam_Gallagher_and_John_Squire_-_Liam_Gallagher_&_John_Squire.png


Så må vi se om der er gin & tonic og en doktor-i-en-helikopter eller om det bare er fup 8)


Enig. Og tillykke med den nye skive.

Men Khruangbin kommer med nyt album i April. Det er værd at vente på ! Og i går aftes, i en feberdøs, kom jeg til at bestille Stone Temple Pilots Core Analog Productions Atlantic 75 Series. Den er klar til levering ult. Marts.


Mvh.


Fensten


Ja, der er også nyt på vej fra Kim Gordon, Elbow og The Black Keys. Men det er jo stadig halv- eller hel-gamle navne.

Jeg er bange for at jeg for længe siden har mistet overblikket over hvad, der rør på sig indenfor den NY rock-musik… hvis sådan noget overhovedet findes.

:Gammel:



Enig. Der skabes ikke meget, eller noget ny god rock.

Af den årsag har Khruangbin og Hermanos Guiterrez også indtaget grammofonon. Det skulle dog lige være Wet Leg. De unge damer kan en ting eller to. Fine tekster også :thumbsup:

Khruangbin NPR session
https://youtu.be/vWLJeqLPfSU?si=CSjS41BmQLDL8rJN

Herman Guiterrez at KEXP
https://youtu.be/QaejAfU-rfs?si=7Bo92pkpr1THxtQ_

Wet leg at KEXP
https://youtu.be/cVVC7UIGRGc?si=XczM8Dcx0kJpW_9s

Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Foregående

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Captain Phoenix, Google [Bot], NikonSP og 12 gæster