Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf his067 » man 9. sep 2013 22:22

Jeg er en stor Calexico fan. Lige nu lytter jeg til Spiritoso
Der er sådan lidt (spaghetti-) Western stemning over dem. Her med symfoniorkester (og på hvid vinyl).

Billede
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf zaragon » tirs 10. sep 2013 00:59

ahhhh - kender slet ikke Calexico - lyder spændende, som du beskriver det. Stor "spaghetti-western"-musik med fuldt orkester kan gøre mig svag efter cognac'en.... ;-). Ennio Morricone må aldrig glemmes, når vi tænker i disse musik-baner. Jeg er vild med hans score til næsten alle hans Clint Eastwood-film, særlig "The Ecstasy Of Gold" fra "The Good, The Bad, and the Ugly" - "Navano Joe" er også utrolig overvældende. Altid bedst fra de originale United Artists-udgivelser. Der er så megen POWER og western-desperado over Ennio Morricones fantastiske musik....

ups - nu lod jeg mig vist helt rive med.... jeg må finde lidt Calexico, og se om det er noget for mig... men i morgen må jeg helt klart sænke nålen i Ennio Morricone's herlige musikalske, eksploderende univers!

bedste hilsener,
-z-
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon

Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Indlægaf Klausen » lør 14. sep 2013 14:14

Notting Hilbillies med bl.a. Mark Knopfler fandt lige den og Gasolin What A Lemon på genbrugsen.
Spilles på en Technics SL-J2 som også kom med hjem. :lol:
Brugeravatar
Klausen

Geografisk sted: Roslev
Lokalitet: Skive

Indlægaf Klausen » lør 14. sep 2013 14:15

Notting Hilbillies med bl.a. Mark Knopfler fandt lige den og Gasolin What A Lemon på genbrugsen.
Spilles på en Technics SL-J2 som også kom med hjem. :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Klausen

Geografisk sted: Roslev
Lokalitet: Skive

Indlægaf Kim Christensen » søn 15. sep 2013 13:20

The Clash netop genoptrykt fra originale analoge masters. Nuppede London Calling (lytter nu) og Hits Back.

http://www.musiconvinyl.com/search?q=cl ... e=&format=

Billede
Kim Christensen

Geografisk sted: København

Indlægaf mick » søn 15. sep 2013 14:13

Den er feed,har dog ikke hørt den i årevis- så nu vil jeg tænde op,for stereoen og finde mit dbl album
mick

Lokalitet: Cph.

Indlægaf pqrannes » søn 15. sep 2013 21:47

Er der mon andre der kender det amerikanske 80er band Violent Femmes?

Jeg mødte deres musik i begyndelsen af 80erne (83-84?), startede med et cassettebånd som en af mine venner lavede til mig og har siden nydt de 2-3 (vinyl)plader, jeg har hen af vejen har fundet eller er blevet givet.

For nylig (4-6 måneder siden?) fandt jeg i en genbrugsbutik en opsamlings CD med dem, hørte lidt af den i bilen og glemte alt om den, indtil i dag, hvordan den atter dukkede op (ja, ja, jeg skal have ryddet op i den gamle bil).

Nu snurrer den her:

Billede

[Violent Femmes: Add it up (1981-1993)]

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf KlausM » tirs 17. sep 2013 10:26

En tur i de lokale Røde Kors butikker er sjældent særligt udbytterige på disse kanter, men i Lørdags var der bid, denne Ten Years after fra 1970 i rigtig god stand spiller nu, den er mindre syret end pladeomslaget lader en formode og med lidt mere stille musik end deres sene 60'er lP'er, omend Chuck Berry's "Sweet little Sixteen" i en live version har sneget sig ind til slut. Her kan Alvin Lee, der har skrevet alle pladens øvrige numre, så få revet i guitarren:

Billede

Denne Rolling Stones Big Hits Vol 2 fra 1969 stod også på hylden. Den er med det noget specielle otte-kantede cover og i Mono. Albummet er dedikeret til Brian Jones, der var død kort tid forinden. Det er i en noget mere slidt stand end Ten Years After pladen, men virker dog spilbar. Yderligere omtale af musikken burde være unødvendig; den er næste i rækken:

Billede

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Indlægaf spuncut » tors 19. sep 2013 12:47

Spids Nøgenhat.
Den gamle syrerock er tilsyneladende ikke helt død endnu.

MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf niklas » tors 19. sep 2013 12:52

Jag har tänkt köpa en lp med Daniel Norgren :Thumpsup:

niklas

Geografisk sted: Malmö, Sverige
Lokalitet: Malmö, Sverige

Indlægaf pqrannes » lør 21. sep 2013 21:28

Fandt i ugen bl.a. denne fine jazz-plade i en genbrugsbutik:

Billede
[Karin Krog/Dexter Gordon, Some other spring]

Dexter Gordon kendte jeg, Storyville (pladeselskab) kendte jeg; sangerinde Karin Krog kendte jeg ikke.

Det er et godt bekendtskab. En mærkelig, lille-pigeagtig og snøvlet stemme, som dog gør det rigtig godt. Jeg læser på nettet om denne norske jazz-sangerinde, at hun (der er født i 1937) faktisk har været på banen siden 1955. Hun har mere end 20 jazz-albums til sit navn, bl.a. én udgivet på Verve i 1995.

Jeg nyder, hvad jeg hører, og Dexter Gordon er også god.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf r-l-b » søn 22. sep 2013 10:25

Berry "mademoiselle" på CD - kunne ikke finde den på vinyl

http://www.artistdirect.com/nad/store/a ... 07,00.html - dejlig fransk musik

http://www.youtube.com/watch?v=jbLOqatyhCk unplugged version klart federe end albumversionen
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf kbekke » tirs 24. sep 2013 21:47

Crosby, Stills & Nash: Crosby, Stills & Nash (Atlantic - R1 8229).

crosby stills nash.jpg

Hvad kan man sige om sådan et "lille" hippie-mesterværk? Spækket med udødelige klassikere som "Marrakesh Express", "Wooden Ships" og "Long Time Gone"?

I hvert fald en plade, der er groovy ud over alle grænser. Ahmet Ertegun er krediteret for "spiritual guidance". Men bare rolig, den er ikke det fjerneste psykedelisk eller syret. Bare enormt hyggelig og stearinlys-agtig.

Man kan endda læse William S. Burroughs imens uden at komme galt afsted.

Anbefalet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 24. sep 2013 22:22

kbekke skrev:Hvad kan man sige om sådan et "lille" hippie-mesterværk?

Pudsigt, Kim - her hos mig snurrer en anden skive fra ca. samme år - Jethro Tull's 3. album "Benefit" fra 1970
JT Benefit.jpg

Kan se at den fik ret middelmådige anmeldelser (og det var vel først med efterfølgeren "Aqualung", at de blev rigtig store). Men de mellemliggende 43 år har ikke skæmmet den: Stemningsfuld og tæt-vævet halv-symfonisk rock med gode akustiske islæt - og fint vokal-arbejde.
Den kan man godt tage med fra loppemarkedet/plademessen, hvor jeg vist fik den for en 20'er.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf KlausM » tirs 24. sep 2013 23:11

Captain Phoenix skrev:Pudsigt, Kim - her hos mig snurrer en anden skive fra ca. samme år - Jethro Tull's 3. album "Benefit" fra 1970.
Kan se at den fik ret middelmådige anmeldelser (og det var vel først med efterfølgeren "Aqualung", at de blev rigtig store). Men de mellemliggende 43 år har ikke skæmmet den: Stemningsfuld og tæt-vævet halv-symfonisk rock med gode akustiske islæt - og fint vokal-arbejde.
Den kan man godt tage med fra loppemarkedet/plademessen, hvor jeg vist fik den for en 20'er.

Jeg holder meget af "Benefit", og jeg er enig i at Aqualung er et genialt album, men som passioneret Jethro Tull fan, må jeg pege på Stand-up albummet fra 1969 som et af deres bedste og originale album:

Billede

Billede

Men der er så mange gode album fra dem at vælge imellem fra dem

Mvh Klaus
Senest rettet af KlausM ons 25. sep 2013 06:09, rettet i alt 1 gang.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken