Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf X-ray » søn 27. okt 2013 08:37

Tante Berg skrev:Årets danske udgivelse! :cool1: Syrerocken er tilbage :OLO: :OLO:
Jeg hørte den igen og igen i går via linket, men i dag får jeg den på vinyl :cool1:

Ja - det er go' stil de lægger for sig dér! Når nu du fortæller, at kvaliteten af selve pladen, også er i Top. Så vil jeg også gøre mit indkøb... 8)

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf Bent Egholm » søn 27. okt 2013 10:58

Kan ikke afspille via dit link, men den lå på TDC Musik. Synes det er mere pop end syrerock. Ingen ny skive til mig.

Mvh, Bent
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf pqrannes » søn 27. okt 2013 21:24

Billede
[Lou Reed: The Blue Mask]

Lou Reed 1942-2013. R.I.P.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf Captain Phoenix » søn 27. okt 2013 21:56

pqrannes skrev:Lou Reed 1942-2013. R.I.P.

Netop, Peter.

Jeg var til den sidste koncert han gav her i KBH (sommer 2012).
Det var en tydelig ældet Reed, der optrådte (skulle hjælpes guitaren af og på osv.)
En lidt ubekvem påmindelse om at selv én der har haft meget kant, bid og skarphed, jo heller ikke er usårlig eller upåvirket af tiden.

Jeg brød mig bestemt ikke om koncerten - men nu er jeg på en måde alligevel glad for at jeg fik den med. Her til aften snurrer denne opsamling med nogle af de bedste han gav os.

LouReed1.jpg

Tak for det hele!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf HrAndersen » søn 27. okt 2013 21:57

Mvh
Michael

Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen

Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Indlægaf Tante Berg » man 28. okt 2013 09:25

X-ray skrev:
Tante Berg skrev:Årets danske udgivelse! :cool1: Syrerocken er tilbage :OLO: :OLO:
Jeg hørte den igen og igen i går via linket, men i dag får jeg den på vinyl :cool1:

Ja - det er go' stil de lægger for sig dér! Når nu du fortæller, at kvaliteten af selve pladen, også er i Top. Så vil jeg også gøre mit indkøb... 8)

Hilsen X-ray.

Den holder, X-ray, også på vinyl :OLO: :OLO: Så du skal på indkøb :thumbsup:
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg'.
Brugeravatar
Tante Berg
Udelukket fra forummet

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Jarle » man 28. okt 2013 11:42

Jeg kjøpte en kasse med gamle plater i utrolig fin stand på en lokal auksjon. Blandt platene fant jeg en veldig hyggelig kuriositet:

Nina and Frederik with Louis Armstrong fra 1959.

Billede

For de interesserte, kan en lese mer her: http://www.musiklinien.dk/artikler/pres ... ederik.htm

Platen er nok ikke av mine beste jazzplater, men likevel et hyggelig bekjendtskap L::L
TD124, "3012" og SPU
Brugeravatar
Jarle

Geografisk sted: Norge
Lokalitet: Averøy

Indlægaf mickr » ons 30. okt 2013 03:23

Jeg har godt nok også haft Lou Reed i heavy rotation her i stuen de sidste aftener. Jeg er så heldig at jeg har et par plader i samlingen. Metal Machine Music, har jeg desværre mistet, og den plade ER totalt underkendt. Sjovt at finde samtidige anmeldelser af det album, og også ganske underholdende at der er så mange myter om det. Nej det var ikke et forsøg på at slippe ud af en kontrakt, blot et blandt utallige eksempler på at Reed var en kunstner der uafladeligt afsøgte grænser, og var så meget forud for sin tid, at vi først nu kan (begynde at) forstå hans værk.

Jeg har altid været fan, sådan lidt på afstand, for det var ikke lige ham, jeg fulgte og købte. Det var derimod de kunstnere, og den musik, som han banede vejen for. Der er næppe nogen tvivl om at rockhistorien ville have set ganske anderledes ud uden ham. Punk og "alternative rock" uden Lou Reed? Tvivlsomt!

Jeg bliver ved med at vende tilbage til Rock N Roll Animal (sådan skal det vist skrives): en liveoptagelse fra december 1973. Det er mesteren i sin mest tilgængelige form, foran et superkompetent band, der egentlig bare spiller røvballerock&rul, mest gamle numre fra Velvet Underground-tiden, og det album har nok bare stået i samlingen, fordi det var fedt nok at have, og er mest blevet spillet til fester.

Det kom på den anden aften og blev finlyttet. Og hold nu kæft hvor holder det max! Min guitarspillende 14-årige søn blev tvangsindlagt, og han sad bare med åben mund og polypper og spurgte om jeg var helt sikker på at de to guitarister (Dick Wagner og Steve Hunter) ikke var tvillinger! Bandet spiller helt ufatteligt tight, og de to drenge der - de har en ting kørende SAMMEN så man næsten ikke kan fatte det...

At de senere kom til at danne kernen i Alice Coopers band, virker som et helt ubegribeligt spild, men måske skal det også have en chance?

Overalt på nettet skrives der om at lyden på på pladen ikke er optimal. Visse vasse siger jeg bare. Det lyder ad helvedes til på den helt rigtige måde her i min stue :Thumpsup:
animal.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
mickr

Lokalitet: Århus

Indlægaf pqrannes » tors 31. okt 2013 00:05

Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf haflermicro » tors 31. okt 2013 00:35

BB King ... Live at the Apollo...helt eminent plade...har ejet den siden den udkom i 1991 og den er jævnligt på Seiki'en.
Gør jer en tjeneste og find denne på vinyl...selvom det måske nok er svært ;)
bb.jpg

Og så farvel til Lou Reed...oplevede ham på Midtfyn i 1997 og i Falkonér salen i 1992....og så er New York LP'en en totempæl i amerikansk rock!
lr.jpg

Kan anbefale "Perfect night: live in London" den plade har en sublim intim, men alligevel elektrisk atmosfære....tror dog kun denne kan opdrives på det vederstyggelige CD-medie :?
Mvh Jesper

Hafler DH100 Preamp 1985
Hafler DH500 Power amp 1986
Luxman PD300 1981 m. SME 3009II Non Improved
Ortofon MC20 Super MKII + Ortofon T20MKII Step-trafo
Musical Point - Point One Reference
Earthquake SleekWave CP8 subwoofer
Brugeravatar
haflermicro

Lokalitet: 5210 Odense NV

Indlægaf Tante Berg » tors 31. okt 2013 23:44

Hyldemor for fuld udblæsning på mine hovedtelefoner:

Billede

Tjek det ud: http://www.youtube.com/watch?v=wWtpH0y_yis

:OLO: :OLO: :OLO: :thumbsup: :cool1: :cool1:

:Thumpsup: :Thumpsup:
Brugeravatar
Tante Berg
Udelukket fra forummet

Indlægaf Tante Berg » fre 1. nov 2013 00:24

Så skifter jeg. Har immevæk hørt på Hyldemor i nogle dage nu :thumbsup:

Billede
Leon Russel

Hører dette fede nummer, fra hans tre-dobbelte lp fra 1972 som er i min forvaring :cool1:

Alcatraz: http://www.youtube.com/watch?v=a7UUWGmkJas
Brugeravatar
Tante Berg
Udelukket fra forummet

Indlægaf Spectrum » fre 1. nov 2013 17:04

Billede
Jeg besøgte en god veninde her den anden dag og skulle høre hendes Fine Telefunken Opus Receiver og hendes Helt Egne Horn, Hvor hun så stolt satte en dame ved Navnet "Vienna Teng" over, (På Spolebånd, indspildt fra CD.) Og Jeg må Sige Hendes Musik, (I dette tilfælde albummet "Dreaming through the noise") Er Helt fantastisk! Nej hvor er det dejlig Blød Musik! Kom så drenge, Frem med Jeres Horn!
-
Jeg Fik så Nu Selv bestilt hendes Album "Warm Strangers," På 180g standard Vinyl. Glæder mig meget til at høre den, og kan kun Råde jer alle sammen til at give hende En lytter. 8)

-Søren
Kender lidt til lidt af hvert, mest solidstate grej, men lærer PT også om Rør.
Stor Fan af Technics Og Zenith.
Brugeravatar
Spectrum

Lokalitet: Ribe

Indlægaf pqrannes » fre 1. nov 2013 21:23

I går sluttede aftens hyggelige lytte-session via min gen-opdagede Denon DL-103 på min diy Connoisseur grammofon med disse to nyfundne ELP-albums:

Billede
[Emerson, Lake and Palmer: Trilogy]

Billede
Emerson, Lake and Palmer: In Concert].

At der var en højere mening med at lytte til disse i øvrigt ret fede plader i går aftes, vidste jeg ikke da. Det ved jeg nu.

I dag kiggede jeg på denne plade i en genbrugsbutik:

Billede
[Iron Duke: Gammel Dansk].

I først omgang lod jeg den stå, da den dumme genbrugsdame sagde at vinylpladerne kostede 20 kr. I anden om gang sundede jeg mig og købte den. Det er jeg glad for.

Og nu snurrer den. Den er fed. Beskrivelsen af at Iron Duke er ELP på dansk er ikke helt ved siden af.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf mcs_5 » lør 2. nov 2013 01:12

AM.png

Amplitudemodulation!
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken