Captain Phoenix skrev:NikonSP skrev:Jeg stiftede bekendtskab med ham i ca. 1965-66men synes stadig, at det uden sammenligning er alle tiders bedst spillende swing big band - færdig SLUT!!!!!
Min viv og jeg så ham, som det fremgår LIVE
det var fantastisk. Glemmer det aldrig.
Harvey - var det måske dobbelt-koncerten, hvor Basie m. orkester var sat på plakaten sammen med super-kvartetten Oscar Peterson/Joe Pass/Louis Belson/NHØP ?
Dén koncert var jeg til. Først Basie og efter pausen kvartetten, der kom på scenen en efter en: Joe Pass først, så NHØP, så Belson m. slips og ulasteligt klædt trods de fysiske præstationer som trommeslager - og til sidst Peterson.
Da de havde spillet nogle numre alle fire, blev et ekstra flygel rullet ind - og Basie gav et nummer eller to med dem.
Det var sommer, dejligt vejr, i Tivoli midt i København - og jeg var vel 18-20 år med penge på lommen og en god kammerat ved min side. Det kunne sådan set næppe blive meget bedre - og står stadig lysende klart som ét af de absolutte koncert-højdepunkterer i livet.
Hej Claus,
Nej, det var ikke dobbelt-koncerten, som jeg iøvrigt heller ikke var bekendt med, havde fundet sted.
Jeg var i forretningen dengang og på en lørdag havde vi åbent til 13 eller 14, - husker det ikke. Derefter skulle der køres varer ud og kassen skulle gøres op. Havde fået lov til at låne store firmabil, en Ford Granada 2,3 Van, til turen, hvor vi så skulle forsøge at nå frem til Kbhvn. inden koncerten 21.30.
Til orientering for uindviede, foregik turen på ganske almindelige veje og med færgen over Storebælt, så det var lidt af en bedrift!! Men vi nåede det og koncerten var fantastisk, som nævnt tidligere

Vh/
Harvey