En genbrugsbutik ved et genbrugscenter og et lille privat loppemarked bragte to vinylskiver i hus i denne, forlængede weekend.
I genbrugscentret var mange plader a 20 kr. (lidt dyrt i min bog), men denne kunne jeg ikke lade stå selv til den pris:
:format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-1994259-1393511625-9917.jpeg.jpg)
[Knud Jørgensen: In Stockholm]
Flot, kool (i skandinavien staves cool med K) skandinavisk orgel/piano jazz med danskfødte, valgsvenske Knud Jørgensen, som jeg ikke kendte på forhånd. Jeg google lidt på smartphonen i butikken og kunne godt se at den skulle med hjem.
Den skuffer ikke, lyden er flot (eller er det bare den Luxman L-550, som står her til låns?), og de lette, ferme jazz-ballader passer godt til søndagens maj-regnvejr.
På det lille private loppemarked var der 12 plader at vælge imellem, mest slagermusik og så denne:

[Musikpatruljen: Der Var Engang En Lille Dreng, Som Elskede Flødekarameller Overalt På Jorden!]
Havde der ikke stået "Musikpatruljen" på forsiden, havde den fået lov at blive stående, men det navn lokkede mig også om på bagsiden, hvor der så stod "Nils Skousen", Tømrerklaus" mm. Så var den solgt, altså købt af mig.
Børnebeatmusikalen er vist en dukketeaterforestilling om en dreng, der godt kan li' karameller, men de tre musikpatrulje-nummer, der er indlejret i forestillingen, bærer det hele og er alle pengene værd.
Pladen er lidt slidt/ridset, men når først patruljemedlemmerne fyrer op, går det nok.
Og jeg lever nok med, at den ikke kan sælges for de 1.500 kr. som Clemens antikvariat (angiveligt) har solgt en for. Den er er bare fed at ha'
PQR