Jimmi Smith ER og bliver en legende. Han er "the jazz-organ master". I R&B-musikkredse er han særdeles kendt og, som nævnt, legendarisk. Hans blues/jazz'ede stil er uovertruffen og har dannet skole for alle i denne og beslægtede stilarter. (Fx Billy Preston) Jeg kan godt forstå, hvorfor du kan lide hans spil - Jeg har selv lidt til at stå, men vil....som nok kan gættes, rigtig gerne beholde det. Hvis man kan lide denne
Hammond B3 + Leslie 147/251*-lyd MED klik/persussions-lyd - så er Jimmy Smith vejen frem.
* Hammond B3 er orglet, som vi alle elsker -) - (Jon Lord (C3)) - tidligt Genesis (Tony Banks)- Billy Preston - Gary Brooker - og tusindvis af andre fede "snorkeorgel-betvingere". Spiller man blues eller jazz - endda rock med et rigtigt orgel, er C3 - B3 - A-100 - og flere i den boldgade - tilsat højttaleren Leslietype 147 - 122 - 251 - 145 - så bliver det ikke meget bedre. Hvis man har lyst til at google disse orgler, ligger der tonsvis af fed info + div. superfede Youtube-klip med netop disse orgler - og ligemeget, hvor man træder, så popper Jimmy Smiths navn op. Hammond-navnet er blandt musikere et meget højt estimeret instrument, hvor imod mange ikke-musikere oftest forbinder det med, hvad vi har oplevet som musikakkompagnemet til diverse tvivlsomme fester - primært i 70'erne (Farfisa - Solton o.a.).
Og så glemte jeg vist at nævne, at Hammondorglerne af DENNE afstamning samt de tilhørende Leslies alle var/er fuldt rørbestykkede.
Tillykke med denne fine plade - og lad så de f****** eksamensopgaver sejle i egen sø.......
Vh
Freddy