Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » man 27. mar 2017 22:49

Forleden kom denne LP fra en sælger i Japan, hvor den også er presset og udgivet - som det eneste sted overhovedet.
Hvilket faktisk er lidt mærkeligt, da den er indspillet på Østerbrogade i Kbh og med lutter danske/herboende musikere.

KennyDrewByRequestII.jpg

Kapelmesteren er pianisten Kenny Drew, der slog sig ned i København midt i 1960'erne som én af de mange amerikanske musikere, der fik byen på jazz-verdenskortet (Dexter Gordon, Ben Webster, Stan Getz, Thad Jones var andre).
Her spiller han sammen med NHØP og Ed Thigpen - en anden ex-amerikaner, der boede her og som efter min mening er dén bedste bag et trommesæt når det kommer til at spille med whiskers. Og - nå ja: NHØP var fra Ishøj og på dette tidspunkt bredt anerkendt som verdens bedste jazz-kontrabassist.

Det er tre musikere, der finder hinanden i et sjældent følt og nuanceret samspil på 10 jazz-standarder. Og selv om LP'en er indspillet i de triste 1980'ere (med mulighed for +32 spor osv.) er der ingen tvivl om, at den er optaget "live" i studiet. Man kan høre det på samspillet de 3 sublimt dygtige musikere imellem.
Og man kan høre det på den tekniske kvalitet af optagelsen/produktionen/presningen - den er totalt i topklasse.
Anbefales hvis man er til let tilgængelig trio-jazz på topniveau.

Captains top-tip: Hold øje med det lille japanske plademærke Baystate, hvis udgivelser er i en liga for sig selv mht teknisk (og her altså også musikalsk) kvalitet. Jeg ved fra 2017-træffet, at andre herinde også har fået ørerne op for udgivelserne fra selskabet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf his067 » man 27. mar 2017 22:58

Det må have været lige omkring den tid at hans 'pap-søn', som jeg gik i skole med, døde. Lidt trist, for David var et sødt menneske som aldrig rigtigt fik hold på sit liv.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Captain Phoenix » tors 30. mar 2017 22:58

Her til aften blev det tid at høre et album fra en QXL-auktion, jeg vandt for nylig - og som har ligget og ventet. Det er dette dobbelt-album med Marvin Gaye i en US-version fra udgivelsesåret:

MarvinGayeHereMyDear.jpg

Den "My Dear", der indgår i titlen, var Marvin Gaye's ex-hustru (Anne), som han blev skilt fra i den periode han indspillede albummet. Der er mange direkte referencer til hustruen, hvordan deres kærlighed smuldrede, vreden og savnet i teksterne (samt tyk symbolik i cover-illustrationerne).
Og der er en afdæmpethed i fremførslen, som vist meget godt illustrerer, at dette ikke var Mr. Gaye's lykkeligste eller mest sprudlende periode. Han begyndte også have forbrug/afhængighed af kokain i perioden sidst i 1970'erne.

Jeg synes nu faktisk musikken svinger rigtig godt: Det er afdæmpet soul-funk som er meget stemningsfuld - sådan lidt vuggende (mere end dansende eller "hoppende").

Da albummet kom frem i 1978 fik det hug af anmelderne, men er senere blevet "taget til nåde" og fået flotte anmeldelser. Det kan jeg godt forstå, for det er faktisk rigtig godt.

PS
Lidt pudsigt: Marvin Gaye er født 20 år før mig (på dato). Han ville altså på søndag kunne have fejret sin 78 års fødselsdag - hvis det ikke var fordi hans far havde skudt ham dagen før han blev 45 (i 1984).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf B&O Vintage » tirs 4. apr 2017 10:36

Hov! Undskyld fravær men der er lige en krampagtig lille Jimmy Smith Mercedes sag med Captain Phoenix, som lige bør afsluttes. W108 er en 300SEL 6.3 uden​ W100:erens air-suspension. Hvis du havde råd bestilte man med fordel denne dims for neden inklusive en del andet i og omkring chassiet.Dermed blev din Benz opgraderet til en W109. Beklager ventetiden.
W109-M109-Mercedes-Benz-6.3-Main-air-suspension-valve-rebuilt-plated.jpg

W100(600) er den serie ultimative limos som bl.a. Simon Spies , Herbert von Karajan , Bowie og en perlerække gode og dårlige personligheder er transporteret rundt i.
Monica Z synger lige Sakta går vi ....
IMG_20170404_103011-2340x2340.jpg
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf pqrannes » tirs 4. apr 2017 11:52

B&O Vintage skrev:Hov! Undskyld fravær men der er lige en krampagtig lille Jimmy Smith Mercedes sag med Captain Phoenix, som lige bør afsluttes. W108 er en 300SEL 6.3 uden​ W100:erens air-suspension. Hvis du havde råd bestilte man med fordel denne dims for neden inklusive en del andet i og omkring chassiet.Dermed blev din Benz opgraderet til en W109. Beklager ventetiden.
W109-M109-Mercedes-Benz-6.3-Main-air-suspension-valve-rebuilt-plated.jpg

W100(600) er den serie ultimative limos som bl.a. Simon Spies , Herbert von Karajan , Bowie og en perlerække gode og dårlige personligheder er transporteret rundt i.
Monica Z synger lige Sakta går vi ....
IMG_20170404_103011-2340x2340.jpg

Så vidt jeg husker, står Simon Spies' W106 et sted i Viborg. Og snurrer.

PQR
Senest rettet af pqrannes tirs 4. apr 2017 14:00, rettet i alt 1 gang.
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf B&O Vintage » tirs 4. apr 2017 13:59

17504263_10211657609503309_2919809380677596229_o.jpg

Spies biler, mange dejlige.
Det var hun her også
Alma Cogan - Alma Cogan

Mange skal have et ældre numsehul for at kende denne forgangs sangerinde. Hun viste nok vej for flere hunkønsvæsen i pop og rock branchen. Hittede nok som mest i starten af 60erne og op til sin død i 66. I kan muligvis se hvor skæv denne Odeon med gul Parlophone farve er. Det går fint igennem alligevel og det er flot sat sammen. Super hittet Tennessee Waltz kommer om lidt på B1.
ODEON PMES 535 Sverige ( inspelad på Columbia )1965
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf pqrannes » tors 6. apr 2017 22:23

Nu snurrer gårsdagens pladefund fundet i en genbrugsbutik i det midtjyske og som viste sig at være lige til at putte ind i samlingen:

IMG_20170406_220711.jpg

[Charlie Ventura: plays Hi-FI Jazz]

Den var billig, men jeg kendte ikke ham der Charlie Ventura, eller pladeselskabet "Gala Records". Og omslaget signalerer altså ikke skøn dybdegående spytfyldt saxofon, vel?

Med det er Bop (altså Bebop) med en fed saxofonspiller og masser af gode svingende musik. Charlie Venture støder man vist ikke på hver dag, men snup plader med ham, hvis du møder nogen.

PQR

PS: bonusinfo - det er MONO!
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf møffe » tors 6. apr 2017 23:05

Billede
Det er meget nemmere at køre i en rigtig bil: CITROËN med ægte hydropneumatisk affjedring. Glem alt om modificeret hestevogns teknik og stålfjedre, og istedet bare svæve hen over vejen på et flyvende tæppe...!
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet

Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Indlægaf B&O Vintage » tirs 11. apr 2017 17:09

Lee Hazlewood - the N.S.V.I.P's

Solen skinner og et privat loppemarked lige ud til Kattegat, Havkants Danmark. J'etaime marché aux puces.
Nancy and Lee, Spotnicks in Japan og 13 andre. Spinner måske senere. Stand i NM.
Reprise Records RS -6133 GEMA 1965
Dagplejer
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf B&O Vintage » lør 15. apr 2017 09:54

17917805_10211766793192833_5468738407595149881_o.jpg

Oscar Peterson - plays My Fair Lady

Torsdags påske loppe slik. 10"
Skøn plade hvor OP toucher klaveret som om det var det dejligste hunkønsvæsen.
Verve Records ‎– MMV 600
Dagplejer
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf mcs_5 » tors 20. apr 2017 01:48

Jeg hørte lidt fra den her i Hit-Mix forleden aften - så den blev lige fundet frem...

Billede

Og info til PQR: Titlen er falsk varebetegnelse!

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf Tonni » fre 21. apr 2017 17:12

Snurrer er måske så meget sagt. MEN KORS hvor det svinger!!!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xQZj47Rfmc0[/youtube]
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf spuncut » fre 21. apr 2017 18:36

Slettet
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf B&O Vintage » ons 26. apr 2017 22:09

Little Richard - The Wild & Frantic

Når vist en plade mere under den mor - datter samtale ;) The real thing.
Trackliste:
A1 Baby What You Want Me To Do
A2 Do The Jerk
A3 Directly From My Heart
A4 I'm Back
A5 Holy Mackeral
B1 Good Golly Miss Molly
B2 Send Me Some Lovin'
B3 Groovy Little Suzy
B4 Baby Don't You Want A Man Like Me
B5 Miss Ann
Sonet ‎– SLPS 1936 Scandinavia 1969
18077049_10211880047064109_5618226221761131895_o.jpg
Dagplejer
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf møffe » tors 27. apr 2017 22:47

Billede
Radio K.A.O.S. og en god ØL.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe