Deep Purple - Made in Japan.

Tysk udgivelse, sikkert original. Kr. 70 i den lokale pladebiks. Og tak for at vi stadig har pladebutikker.
Jeg lytter til den igennem høretelefoner sluttet til min Luxman CL-40, der lige er blevet opgraderet med nye rør.
Tesla E83CC af den gamle skole med guldben, monteret i RIAA-delen, som afløser for de kinøjser-rør, forstærkeren kom med. Alle rør fra guldalderen af rørproduktion.

Nok er jeg ikke 20 år længere, men jeg *kan* altså ikke høre forskel på rør. Hverken driver eller output-rør. Og så, jo jeg kan, for ét eller flere af de gamle rør må have været defekte. Den sus, jeg oplevede på den ene Ortofon-højtaler, viste sig jo at gå igen, omend ikke så tydeligt, på én af mine JBL. Dette blev fikset med de nye rør. Men hvilket et, aner jeg ikke.
Så jo, jeg er nok en rørsnob. Lyden havde nok været lige så god med et sæt funklende nye Deng Xiaoping; eneste krav, at alle rør faktisk virker og ikke som Snow Dome Fireworks...
Og så skal dette ikke udvikle sig til en diskussion omkring hvorvidt den ene eller anden glasomsvøbte vakuumbaserede elektronaccellerator lyder bedre/anderledes end den anden. For mig er det som kabler. Nok er ringeklokketråd til højtalerne måske suboptimalt, omvendt vil jeg nok få et (endnu) mindre afkast af at købe kabler til kr. 5.000/meteren.
Uanset er musikken FED!
Kaffen er i øvrigt sort. Og lunken. No cream, no sugar, no alcohol. Just Damn Good Coffee
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B