Mikkel
Captain Phoenix skrev:Flere eksamensopgaver skal læses - heldigvis korte.
Musik må der til - her til aften denne skive:
Duke Jordan lægger navn til trioen.
Han boede og arbejdede/spillede i Danmark siden 1978 (var på besøg her tidligere) som én af de mange amerikanske musikere, der kom hertil og levede i en årrække. For Jordans vedkommende helt til sin død i 2006 i Valby, hvor jeg her til aften sidder og snurrer én af hans mange indspilninger.
Ud over denne skive indspillede han mange LP'er på SteepleChase Records, som jeg gerne vil gøre lidt reklame for - efterhånden har jeg 80+ af deres udgivelser i samlingen og 90% af dem er rigtig gode eller bedre. Blandt disse er denne.
Her spiller Jordan (som bl.a. var makker med kæmpe-navne som Charlie “Bird” Parker og Miles Davis i 1940/50'erne) sammen med Philly Joe Jones (der også har spillet med... alle, næsten) og en for mig ukendt bassist (David Friesen).
Det er pænt, det er standarder, det er veludført - og i super teknisk kvalitet.
Det er godt at læse (eksamensopgaver) til - rytmen holder én igang og det trænger sig ikke "mere på" end man kan arbejde samtidig. Smart.
Captain’s top-tip: Anskaf nogle SteepleChase-plader, hvis du er ny(sgerrig) ift. jazz og samtidig vil stifte bekendtskab med et faktisk ret stort dansk plademærke, som stadig er aktivt (manden bag det hele hedder Nils Winther).
Ehapa skrev:Så sandt..de er rigtig gode, siden du samler, har du chet baker “touch of your lips”?, ellers har jeg en du må få...er ved at afvikle.
larsne skrev:Denne dejlige og skøre dame fylder stuen med musik i aften.
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 6 gæster