Gottschalck skrev:Melody Gadots nye på grammoen. Lyden er godt nok lækker på denne skive
Hej Jesper
Bruger du din Maxell børste ? Jeg har en stående som ikke bliver brugt, men måske den skulle i gang

Gottschalck skrev:Melody Gadots nye på grammoen. Lyden er godt nok lækker på denne skive
KlausM skrev:...både musikken og lyden er god, men presningen har jeg oplevet bedre; der er lidt overfladestøj, som er til at leve med, men mere end forventet for et selskab, der bryster sig af "The Best Pressings"...
Captain Phoenix skrev:Klaus - prøv at få din byttet. Den er presset hos RTI i USA og de plejer faktisk at lave gode presninger. Og iMusic plejer at være flinke til at bytte fejlbehæftede LP'er hvis man sender dem et lyd-/video-klip af problemet.
KlausM skrev:Captain Phoenix skrev:Klaus - prøv at få din byttet. Den er presset hos RTI i USA og de plejer faktisk at lave gode presninger. Og iMusic plejer at være flinke til at bytte fejlbehæftede LP'er hvis man sender dem et lyd-/video-klip af problemet.
Det er også min erfaring, men det er også min erfaring, at det sjældent er et enkeltstående eksemplar, det er galt med, så det man får som erstatning ofte er "same shit". Hvor mange Monica Zetterlund var det nu du købte?![]()
Mvh Klaus
Captain Phoenix skrev:Forleden landede en større pakke LP'er fra iMusic her på matriklen.
Jeg benyttede et -10% tilbud til at få lukket lidt huller i samlingen.
Det bliver for langt at opremse alle, men én af dem var denne her: Beefeaters første album.
Den udkom i det musikalsk skelsættende år 1967. Da var jeg 8 år, så det var noget før jeg hørte/købte musik - og som sådan vel rimelig undskyldt for ikke at købe den dengang.
Men der burde på den anden side ikke være gået næsten 55 år til den snurrede her.
For det er en skøn plade - og én af de første danske rock-udgivelser. Den er fra samme år som Steppeulvenes "Hip" (som jo udmærker sig ved at være dansksproget, hvad Beefeaters ikke er).
Peter Thorup er i den vokale forgrund for et band, der svinger godt. Thorups stemme er her stadig "frisk & sprød" - han var kun 19 år da indspilningen fandt sted - og ikke så tydelig brugt, som den blev på hans seneste albums, efter et hårdt liv med mange elefant-øl *}, cigaretter mm.
Han blev kun 58 år og tjekkede ud i 2007.
Musikken er solid vokal bluesy-rock (guitar, orgel, bas + trommer) - og ikke så psykedelisk, som man måske kunne tro ud fra udgivelsesåret (1967). Eller farven på denne genudgivelse fra 2017.
Lydkvaliteten er helt i orden - og presningen OK. Det lyder faktisk ganske godt, det her.
Man kunne tro, at der var anvendt de oprindelige masterbånd (bl.a. fordi den ikke er lavet på cd - bortset fra en russisk bootleg-udgave fra 2004), men det siger coveret ikke noget om.
Anyways: Den fås for en hund - og dét vil jeg sige er rigtig god "value for money". Anbefales absolut.
*) I min studietid i 80’erne spillede jeg ugentligt badminton i Svanemøllehallen om morgenen inden undervisningen startede. Hyppigt faldt det sammen med at Peter Thorup i timen efter skulle spille tennis (vel kl. 9 eller 10). Det varmede han op til med elefant-øl i hallens lille cafeteria...
Captain Phoenix skrev:
*) I min studietid i 80’erne spillede jeg ugentligt badminton i Svanemøllehallen om morgenen inden undervisningen startede. Hyppigt faldt det sammen med at Peter Thorup i timen efter skulle spille tennis (vel kl. 9 eller 10). Det varmede han op til med elefant-øl i hallens lille cafeteria...
kbekke skrev:Albummet "Thin Slices" er også værd at lytte til, hvis man kan finde det, ligesom "Gamle Sange - I Live" med Poul Dissing.
Men Peter Thorup var ikke bare "One Scotch, One Bourbon, One Beer". Han havde også en lyrisk åre, der f.eks. kommer fint til udtryk på "Yderst Ude" og "Digte af Emil Aarestrup".
-De er alle værd at tage med hjem, hvis man falder over dem.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster