Captain Phoenix skrev:kbekke skrev:Så i går havde jeg med rettidig omhu booket lidt kvalificeret Far-Datter-tid. Programmet var tæt, for der skulle både laves lasagne og ses Marvels “Black Widow”.
Men vigtigst af alt var naturligvis den planlagte “plade-rednings-aktion”. Som tidligere nævnt her er min ven “Den Tykke” bogstaveligt totalt ved at drukne i nye, brugte plader.
Det er jo konge, Kim!
Herligt at gå på vinyl-jagt med ens afkom. Jeg har haft sønnen med på plademesse et par gange.
Så føler man, at man er med til at give noget godt videre.
Fine skiver I fik med.
Enig med Machine Head - der er faktiske ingen svage steder på den.
Med hensyn til JJ Cale...
Joh - det er ganske rigtigt svært at finde noget med ham, der ikke er godt. Men til gengæld lyder det hele næsten ens.
Jeg har 6 JJ Cale album (1971-83) - alle gode, men jeg tænker hver gang, hvor lidt udvikling, der er i musikken over de 12 år. Tankevækkende hvis man f.eks. sammenligner med The Beatles kun 9 år (1962-69) - men det får datteren jo tjek på med de indkøb, hun foretog![]()
Du gik dog sejerrigt ud af dysten med Jimi Hendrix-movet.
Og at foreslå dig at komme i gang med Bob Dylan med "Slow Train Coming" viser, at hun trods alt helt ikke har prioriteringerne på plads endnu. Det album hører med sikkerhed til blandt den dårligste 1/3 his Bobness udgivelser.
Tak for en dejlig beretning.
Selv tak. Jeg er stadig i gang med at tage tilløb til Dylan og jeg er stadig ikke sikker på, at jeg er klar endnu.
Selvfølgelig kender jeg meget af musikken fra radioen og andre steder bla. Budokan koncerten og "John Wesley Harding", der allerede står i min reol.
Men for alvor at skulle forsøge at tage Dylan ind er lidt som at skulle i gang med at læse Moby Dick, Det Gamle Testamente eller Kierkegaard. -Det er på alle måder en ordentlig mundfuld. Jeg tænker ikke, at det er noget, der haster.
Og ja, J.J. Cale var fuldstændigt uforanderlig igennem sin karriere. Jeg tror, han var lige så lidt interesseret i udvikling, som han var i kommerciel succes eller som han omtales i koncertfilmen "To Tulsa and Back", der udkom et års tid før hans død:
"The most unaffected person that's ever been in the music business".
Den er også værd at se, hvis man endnu har den til gode:
https://youtu.be/M0a512RZFcY