Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Elway » søn 31. jul 2011 10:35

Elway skrev:skøn sound - unægteligt talentfuld - bare en skam hun ikke kan holde næsen fra narkoen....

Billede

Nå ja - i lyset af de nylige begivenheder, har denne fået et par ekstra ture i ugen der snart er omme. + en bootleg-optagelse fra en glimrende koncert i Amsterdam, vistnok fra 2008.
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
Elway

Lokalitet: Aalborg

Indlægaf Elway » søn 31. jul 2011 14:12

Glimrende jazz guitarist - giver her en stor hyldest til Django Reinhardt. Meget virtuost...

Især er jeg vild med skæring #7 - "Django's Dream" - meget svævende og smukt.

Billede

Se iøvrigt http://www.martintaylor.com
Yesterday, I wanted tacos. Today, I had tacos. Follow your dreams...
Brugeravatar
Elway

Lokalitet: Aalborg

Indlægaf Tonni » søn 31. jul 2011 19:15

Ja. Så fik Eva endnu en tur på marantz'en...

Billede

Men den kender i jo nok alle? - Ellers prøv! ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Edge » søn 31. jul 2011 19:42

Frank Sinatra Duets

Billede

Endnu ikke på min ny indkøbte Rega Planet CD afspiller, men dog stadig god.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Indlægaf pqrannes » søn 7. aug 2011 23:11

Er der virkelig ingen der har hørt musik siden Edge hørte Frankie Boy?

Nuvel, nu røg denne vinyl med en anden "Frank" på afspilleren:

Billede

Jeg har flere Frank Zappa plader (vinyl og cd), men har aldrig rigtigt fået mig arbejde ind på dem. Flot lyd er det sgu. Men også ret funky. Kan jeg mon li' det? Kombinationen af fed, funky musik og Zappas sære form for satire/sarkasme (for ironi er det vel ikke?) forvirrer - og fascinere - mig.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf kbekke » søn 7. aug 2011 23:39

Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf eggers » tirs 9. aug 2011 21:44

Var lige forbi vinylpusheren og fandt bl.a. denne nye deluxe 2 x 180g 45RPM genoptryk af Serge Gainsbourg's tre første albums: http://www.piccadillyrecords.com/produc ... 76546.html

Det lyder godt men heller ikke mere. Jeg har på fornemmelsen at disse hippe 're-masters' er re-mastereret digitalt, og så afspillet til skærehovedet. Der mangler noget dynamik og noget rum som det digitale på en eller anden måde altid får smadret. Så en hrmpf herfra.
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers

Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Indlægaf r-l-b » ons 10. aug 2011 18:08

Billede

to LPer og en maxi single (maxien er med m.Donna Summer) - so er der dømt disco nostalgi for alle 30 kr
(min kirkens korshær tager 10 kr. pr plade - og er ikke smagsdommere - alt koster det samme)

Jeg starter med Maxien - det er trods alt Serge Gainsbourg der har skrevet "Je t'aime ... moi non plus" ... Og Donna var dronningen ... eller var hun prinsessen ... og Gloria Gaynor dronningen ...?

(Jeff Goldblum og Debra Winger havde i øvrigt roller i denne nok ikke så fantastiske film som dog formår at give et rigtig godt billede af discotiden, men slet ikke kommer op på højde af "Saturday Night Fever" hvad angår person skildringerne) -but who gives a ..... når bare det er disco
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf r-l-b » ons 10. aug 2011 18:12

eggers skrev:Var lige forbi vinylpusheren og fandt bl.a. denne nye deluxe 2 x 180g 45RPM genoptryk af Serge Gainsbourg's tre første albums: http://www.piccadillyrecords.com/produc ... 76546.html

Det lyder godt men heller ikke mere. Jeg har på fornemmelsen at disse hippe 're-masters' er re-mastereret digitalt, og så afspillet til skærehovedet. Der mangler noget dynamik og noget rum som det digitale på en eller anden måde altid får smadret. Så en hrmpf herfra.

De skal bare få det skåret et sted hvor der står EAR 549 til skærehovedet - så skal der nok komme Dynamik
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Indlægaf pqrannes » ons 10. aug 2011 18:21

r-l-b skrev:Billede

to LPer og en maxi single (maxien er med m.Donna Summer) - so er der dømt disco nostalgi for alle 30 kr
(min kirkens korshær tager 10 kr. pr plade - og er ikke smagsdommere - alt koster det samme)

Jeg starter med Maxien - det er trods alt Serge Gainsbourg der har skrevet "Je t'aime ... moi non plus" ... Og Donna var dronningen ... eller var hun prinsessen ... og Gloria Gaynor dronningen ...?

(Jeff Goldblum og Debra Winger havde i øvrigt roller i denne nok ikke så fantastiske film som dog formår at give et rigtig godt billede af discotiden, men slet ikke kommer op på højde af "Saturday Night Fever" hvad angår person skildringerne) -but who gives a ..... når bare det er disco

Jeg har også "Thank God"-pladen, men kan ikke om jeg nogensinde har hørt den til ende.

Her er det nu det dagens fund fra en genbrugsforretning, der kun tager 5 kr. pr. plade, der snurrer:

Billede

Ikke egentlig disco, men en slags soul som er disco'ens ophav.

Jeg fik også - lidt ot - en jazzplakat i skifteramme med hjem:

Billede

Der står på den, at Duke Ellington er fotograferet af Herman Leonard og "Carnegie Hall, NYC! Iflg nettet er billedet dog fra Paris.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf KlausM » ons 10. aug 2011 21:49

r-l-b skrev:Billede

Ja er den ikke skøn (omend netop "Je t'aime ... moi non plus" er noget tam i Donna Sommers udgave i forhold til originalen). Denne her er også en dejlig 70'er disco/funk musik ting

Mvh Klaus
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Indlægaf csso » tors 11. aug 2011 22:24

Her er det den fremragende australske guitarist Ian Moss (kendt fra Cold Chisel) der snurrer med sit akustiske live album Six strings.

- dog på CD, da jeg lige har byttet en kina rørforstærker væk for en GamuT cd spille...... den skal lige testes. :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Indlægaf P. M. Hedegaard » tors 11. aug 2011 23:00

Jeg har selv haft "Thank good it's Friday" for godt 30 år siden. Blev nu aldrig dus med musikken. Mener der var 4 LP'ere i albummet?

Lige nu er det denne, igen igen. Jeg kendte den ikke før jeg fik den med i en stor stak plader..... og den er endda fra 1979.... samme år som jeg blev konfirmeret.... :lol:

Billede
P. M. Hedegaard

Indlægaf Louis » tors 11. aug 2011 23:13

Alt den disco snak gav mig lyst til at høre denne dejlige sag.
Århus Genbruger tager også en 10'er stykket.

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf r-l-b » ons 17. aug 2011 16:49

Billede

n i c e
Brugeravatar
r-l-b

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken