Kind of blue på lenco på la scala.
Og mig 23 min på romaskinen.
kbekke skrev:Der sker en hel del for tiden. Onsdag havde jeg f.eks. besøg af Vintage-Kontrollen. Det var heldigvis et både ventet og venligt besøg. De obligatoriske uregelmæssigheder blev selvfølgelig diskret noteret men også gået let henover. Der er trods alt meget mere, der samler end deler.
F.eks. glæden ved musikken og lp-mediet. Tiden gik desværre alt for hurtigt, mens snakken gik. Lystigt hjulpet på vej af både kaffe og kage.
Når to stormagter mødes, er det jo protokol, at der finder gaveudveksling sted. Så det var selvfølgelig på plads. Jeg fandt et godt og trygt hjem til en dublet, der kun fortjener det bedste og jeg fik til gengæld en overraskelse.
bjerager skrev:For nogle år siden var jeg til et lille hyggeligt minitræf hos kaptajnen her på forummet, og vi var alle blevet opfordret til at tage noget interessant musik med, som vi så skulle fortælle en lille historie om. Og det er jo altid interessant, at blive præsenteret for nye inputs og gode historier - både om musikken, men også om begrundelsen for, hvorfor de forskellige deltagere havde valgt at tage lige netop dét stykke musik med.
bjerager skrev: Jeg havde valgt at tage det album med... //... "Ok Computer" af "Radiohead".
pqrannes skrev:Det øger i øvrigt musikglæden her - og lyden - at jeg endeligt har fået mine Jealvox-horn flyttet til side og har fået mine Klangfilm/Altec/Bofa-horn helt på plads:
PQR
KenRas skrev:pqrannes skrev:Det øger i øvrigt musikglæden her - og lyden - at jeg endeligt har fået mine Jealvox-horn flyttet til side og har fået mine Klangfilm/Altec/Bofa-horn helt på plads:
PQR
Peter, du mangler noget ordentlig lys, når du tager billeder i musikstuen![]()
Vi vil gerne bedre se alle de dejlige ting i reolen, samt højttalerne ordentligt
pqrannes skrev:KenRas skrev:pqrannes skrev:Det øger i øvrigt musikglæden her - og lyden - at jeg endeligt har fået mine Jealvox-horn flyttet til side og har fået mine Klangfilm/Altec/Bofa-horn helt på plads:
PQR
Peter, du mangler noget ordentlig lys, når du tager billeder i musikstuen![]()
Vi vil gerne bedre se alle de dejlige ting i reolen, samt højttalerne ordentligt
Ja, lyset er godt til hygge, ikke til fotos, men der er hvad der pt er.
Man ser fra øverst til venstre Thorens TD-124 i diy plint,
Sansui CD-10 aktive delefilter (med Pro-ject tubebox I, Carver SUT og Nixon NOS DAC på toppen) og Thorens TD-126 mk II.
Nedenfor, fra venstre, Sansui TU-9900 (AU-9900eren er hos Aqrannes), Luxman CL-350, Marantz CD-50 som drev og ukendt pp el84 mono rør amp, som ikke er i brug pt.
Nederst, fra venstre Siemens/Klangfilm SE El84 filmfremviser som monoblock, Luxman 1600 til - lejlighedvist - at drive lukkede højttalere, Ortofon 591 PP El84 rør amp til at drive de tilsiderullede Jealvox og Siemens/Klangfilm SE El84 filmfremviser monoblok til at drive bundens Siemens/Klangfilm KL L405 i højre side.
Toppens Bofaenheder drives af to stk Bofa El84 PP blokke.
PQR
bjerager skrev:pqrannes skrev:
Ja, lyset er godt til hygge, ikke til fotos, men der er hvad der pt er.
Man ser fra øverst til venstre Thorens TD-124 i diy plint,
Sansui CD-10 aktive delefilter (med Pro-ject tubebox I, Carver SUT og Nixon NOS DAC på toppen) og Thorens TD-126 mk II.
Nedenfor, fra venstre, Sansui TU-9900 (AU-9900eren er hos Aqrannes), Luxman CL-350, Marantz CD-50 som drev og ukendt pp el84 mono rør amp, som ikke er i brug pt.
Nederst, fra venstre Siemens/Klangfilm SE El84 filmfremviser som monoblock, Luxman 1600 til - lejlighedvist - at drive lukkede højttalere, Ortofon 591 PP El84 rør amp til at drive de tilsiderullede Jealvox og Siemens/Klangfilm SE El84 filmfremviser monoblok til at drive bundens Siemens/Klangfilm KL L405 i højre side.
Toppens Bofaenheder drives af to stk Bofa El84 PP blokke.
PQR
Alt sammen - i stereo?
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 35 gæster