Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fensten » fre 23. maj 2025 11:37

IMG_8747.jpeg
Fra en helt ung alder har filmen og ikke mindst musikken, haft en særlig plads hos mig.
:p
Filmen anvender i udpræget grad det gyldne snit, forgrund, mellem -og baggrund. Og naturligvis nærbilleder af ansigter, der fortæller mere end ord. Filmen er måske én af de allerbedst filmede film ;)
Morricone’s musik er på samme niveau. Åbningsnummeret og finalen er i særdeleshed i gåsehudsterritorie og der er en udtalt risiko ståpels i nakke, på arme og ryg.

Denne udgave en Italiensk original fra 1975 lyder fabelagtigtigt.

Den er ikke så kostbar og kan på det varmeste anbefales :thumbsup:

Skulle en af jeg ligge inde med et tidligt eksemplar “den gode, den onde og den grusomme” er jeg interesseret.
Da min mini Morricone western samling så er komplet :p

Mvh.

Fensten
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Sansui, Sony, Leak, Fisher, Garrard, Tannoy.
Fensten

Lokalitet: Brabrand

Indlægaf Captain Phoenix » fre 23. maj 2025 12:12

Fensten skrev:
IMG_8747.jpeg
Fra en helt ung alder har filmen og ikke mindst musikken, haft en særlig plads hos mig.

Absolut en af mine favorit-film også - af mange grunde (og lydsiden er én af dem). Og klipningen. Og nærbillederne. Og castingen. Og plottet. Og...
Allerede fra startscenen kommer den forrygende afsted - 7:03 godt brugt.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf ferr31 » fre 23. maj 2025 15:55

Så blev det fredag, så skal der høres noget DISCO :lol:
Sidste år på Heartland hørte jeg Nile Rogers og Chic for første gang,
hold nu kæft en fest, så jeg tager lige en omgang mere i Viborg til sommer.
Hvis man har chancen for at se/høre ham, vil jeg sige det er en af den slags kunstnere,
man bare ikke må glip af :p
Dimitri From Paris – Le Chic Remix
Chic.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31

Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Indlægaf kbekke » fre 23. maj 2025 17:13

Captain Phoenix skrev:
Fensten skrev:
IMG_8747.jpeg

Absolut en af mine favorit-film også - af mange grunde (og lydsiden er én af dem). Og klipningen. Og nærbillederne. Og castingen. Og plottet. Og...
Allerede fra startscenen kommer den forrygende afsted - 7:03 godt brugt.

Det er altid lidt specielt, når man pludselig opdager, at folk man troede, man kendte har en dyb og fortærende interesse for noget, man ikke selv har skænket en tanke. Ikke at jeg ikke kender og elsker både både filmene og deres lydside.

Men jeg har aldrig tænkt på det som musik-musik eller noget, man kunne købe på plade og samle på.

Så selv om jeg selvfølgelig på behørig vis og i private former driller Fensten med hans underlige “western-fetich”.

Så er jeg nok i virkeligheden mest lidt misundelig over at det var HAM og ikke mig, der opdagede lige den genre…

:cool1:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Foregående

Tilbage til Musikken