1965 Sound of Music. Gjorde mig opmærksom på, at der var andet end Beethoven, Bach, Mozart, giro 413, Beatles og Elvis... Ikke uden Julia Andrews forståes...
Jeg er ikke til musicals, men jeg kan godt lide film som fx Walk the line . La bamba og Commitments som fortæller musikernes historier, samtidig med at man hører den fede musik. Forrest Gump er også fyldt med den fedeste musik.
Fed musik i "Cats" fint optaget! Digi - men alligevel! "I nattens hede" fin film - hør lige Ray Charles i starten synge titel melodien! Ray Charles! stærk sanger - har passet lyd på ham - efter koncerten skældte han ud over at hans musikere ikke fulgte hans takt! Husker i der har set ham at hans knæ altid hpooede op og ned? Det var hans taktstok, han sagde "i kan jo se på mit knæ takten!" Med hilsen Torben Kirkemusik indslaget i "Sound of music" er et flot optaget!
Glemte ! jeg har i øvrigt et lp. sæt hvor Cleo Laine & Ray Charles laver deres version af "Porgy & Bess" fin version! Kan anbefales - hvis den stadig kan fås! Hilsen Torben
Blues Brothers, Brother were art thou, Stop making sense og Thief har alle rigtig gode soundtracks men sig mig; har I ikke været i biffen i 2014? Monika Z er helt klart den bedste! Jeg er ikke jazzfan men elsker bare den tids Sverige, lyden og så Monica. En tur i tidsmaskinen og opleve hende live! Og så kunne man jo lige snakke lidt med Stig Carlsson m.fl.
Sid and Nancy. Blues brothers og Blues brothers 2000. Ray. Dreamgirls. Grease. Strictly ballroom. The wanderes. Footloose. Dirty dancing. Crybaby. The Buddy Holly story. Walk the line. Rockstar. Hustle & Flow. O brother, where art thou?. Tenacious D. The legend of 1900. La Bamba.
En lille liste med en masse film med forskellig god musik i :)