Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf zaragon » lør 2. feb 2013 11:00

haflermicro skrev:[quote="zaragon
Men der skal jo være plads til alle stilarter, kunstnere og genrer - og det er herligt, at der stadig ER plads.
.....

Zaragon....jeg er helt enig i din betragtning om ikke at træde nogen over tæerne....de som er glade for at lytte til Anne Linnet, Ole Erling eller Fede Finn har jo lige så meget ret til at være her, som de (vi) som måske går lidt dybere ind i tingene.
Det jeg med mine ord prøvede at illustrere, er nogle menneskers totalt misforståede trang til at være intellektuel på musikken, på samme måde, som dem der absolut skal sige aaaaahhh efter at have skyllet det glas Gammel Dansk ned som de i virkeligheden hader smagen af.
Jeg sad engang til middag hos en tidligere ven...han kørte lektor-karriere på universitetet og blev på sin vej ophøjet til professor...dette betød at vennekredsen, som vi var en del af, henad vejen blev udvidet med mange af de såkaldt elitære personer.
Sammen sad vi så til bords en hel aften...vi almindeligt dødelige + eliten... med den gode mad, den hysterisk fine vin og en rigtig god base for løssluppethed.
Men det som var det morsomme var, at der kom toner ud af højttaleren, som lød anderledes end førhen...nu kom der kun Tom Waits & Nick Cave & The Bad Seeds på spilleren...ikke just befordrene for en lystig aften..men det var åbenbart i disse nye kredse et kvalificerende element at man spillede den slags!
Sådan lidt "kejserens nye klæder" agtigt lo jeg indeni af fjolserne.....især af værtens gennemførte idioti, fordi han havde fjernet alt hans oprindelige og lette kavaleri af musik fra CD-reolen...man skulle jo nødigt bliver vejet og fundet for let :-)

Hehehe - herlig beskrivelse og observans. JA, det ER utåleligt, når folk opfører og ændrer sig så radikalt pga. ønske om at "hyle blandt de finere ulve", men jeg er bange for, det slet ikke er usædvanligt. Lidt på samme måde føler jeg om vort kongehus, der glemmer at gå forrest og vise vejen ud af recessionen med et godt forbillede, men fører sig frem med raslende juveler, overforbrug, indkøb af ny Bentley, samt leflende venskaber/venner. Regeringen er jo heller ikke meget bedre, når vor statsminister åbenlyst anvender de "huller" der er i det økonomiske system til egen vindings skyld.... well-well....Jeg ved godt, jeg skyder lidt over målet, men det var for fristende. Som Gustav Wied skrev det: "Når skidt kommer til ære, og stodder til mønt, ja så begynder hønsene at gå i laksko!"

-og hvis jeg selv skulle holde "party-uartig", så sad vi ikke med dyr cognac og cigarer efter middagen, og lyttede til Eric Saties samlede klaverværker og gymnopedier! :lol:

bedste hilsener, og leve musikkens mangfoldighed :p
-z-
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon

Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Indlægaf haflermicro » lør 2. feb 2013 13:21

Denne ruller lige nu på Micro Seiki'en....fantastisk musik og fantastisk lydbillede....hørte pladen på Systemdek IIx engang for mange mange år siden, hvor jeg landede i Audio Consults butik i Odense for at lytte til potentielt indkøb af Snell K højttalere.
De højttalere fik jeg aldrig købt...men jeg drønede lige op i pladebutikken Accord og købte denne....Sad Old Red fra pladen er helt helt fantastisk!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Jesper

Hafler DH100 Preamp 1985
Hafler DH500 Power amp 1986
Luxman PD300 1981 m. SME 3009II Non Improved
Ortofon MC20 Super MKII + Ortofon T20MKII Step-trafo
Musical Point - Point One Reference
Earthquake SleekWave CP8 subwoofer
Brugeravatar
haflermicro

Lokalitet: 5210 Odense NV

Indlægaf pqrannes » lør 2. feb 2013 18:53

haflermicro skrev:
zaragon skrev:Men der skal jo være plads til alle stilarter, kunstnere og genrer - og det er herligt, at der stadig ER plads.

Jeg sad engang til middag hos en tidligere ven...han kørte lektor-karriere på universitetet og blev på sin vej ophøjet til professor...dette betød at vennekredsen, som vi var en del af, henad vejen blev udvidet med mange af de såkaldt elitære personer.
Sammen sad vi så til bords en hel aften...vi almindeligt dødelige + eliten... med den gode mad, den hysterisk fine vin og en rigtig god base for løssluppethed.
Men det som var det morsomme var, at der kom toner ud af højttaleren, som lød anderledes end førhen...nu kom der kun Tom Waits & Nick Cave & The Bad Seeds på spilleren...ikke just befordrene for en lystig aften..men det var åbenbart i disse nye kredse et kvalificerende element at man spillede den slags!
Sådan lidt "kejserens nye klæder" agtigt lo jeg indeni af fjolserne.....især af værtens gennemførte idioti, fordi han havde fjernet alt hans oprindelige og lette kavaleri af musik fra CD-reolen...man skulle jo nødigt bliver vejet og fundet for let :-)

Hvordan kunne du vide, at den "fine" og "forstillede" professor ikke bare havde udviklet sig og især havde udviklet sin musiksmag til at holde af bl.a. grimme sager som Tom Waits & Nick Cave & The Bad Seeds og derfor havde fjernet det "lette kavaleri af musik" fra CD-reolen?

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf pqrannes » lør 2. feb 2013 18:57

haflermicro skrev:...Sad Old Red fra pladen er helt helt fantastisk!

Det er et fantastisk nummer og tillige et fantastisk vinyl-testnummer. Sidst jeg hørte det tænkte jeg over, hvorfor det er så godt et testnummer (ud over at lyden er god); et bud kunne være, at det er fordi hele spektret af musikinstrumenter bliver gennemgået og præsenteret.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf zaragon » lør 2. feb 2013 20:42

pqrannes skrev:
haflermicro skrev:
zaragon skrev:Men der skal jo være plads til alle stilarter, kunstnere og genrer - og det er herligt, at der stadig ER plads.

Hvordan kunne du vide, at den "fine" og "forstillede" professor ikke bare havde udviklet sig og især havde udviklet sin musiksmag til at holde af bl.a. grimme sager som Tom Waits & Nick Cave & The Bad Seeds og derfor havde fjernet det "lette kavaleri af musik" fra CD-reolen?

PQR

Ja, det er "ægge-godt-at-hvide" - jeg må vel være synsk? :roll: Krystalkugler og tarotkort hjælper vist også lidt :lol:
bedste hilsener, helt fra mystikkens gamle TimBuk2. :QQS:
-z-
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon

Indlægaf haflermicro » søn 3. feb 2013 00:12

PQR...nu er jeg jo kommet i bemeldte persons hjem i årevis...og når vi har været sammen, enten privat eller i byen på værtshus, var der ihvertfald 1. punkt, hvor den kloge mand havde en brist...han havde ingen mening om eller interesse for musik og derfor var min kompetence ham ..på det punkt...overlegen.
Der er altså meget langt fra den gængse røvballe-pop manden sporadisk lyttede til og så til de tunge drenge som pludseligt over meget kort tid flyttede ind i CD-reolen....men jo, jeg ejer ikke mandens tanker..så selvfølgeligt kan han have udviklet sig....der var rigt plads til dette fra den platform han stod på :-)
Mvh Jesper

Hafler DH100 Preamp 1985
Brugeravatar
haflermicro

Indlægaf mickr » man 4. feb 2013 00:17

Tog knægten med på loppemarked i dag. Han fangede en Beatles-opsamling (Red Album) for en flad tyver. Efter en visuel inspektion af vinylen kunne den kloge far meddele at vi da godt kunne købe den for coverets skyld, for den så bare SÅ smadret ud. Hjemme på den nymonterede AT95E spillede den stort set uden mislyde. Så meget for visuel grading af plader...

Nå men det jeg egentlig ville fortælle var, at denne tråd poppede op i min bevidsthed da jeg pludselig stod med Picture Book i hånden i pæn stand. Ville aldrig have troet at jeg ville købe en Simply Red plade frivilligt, men det gjorde jeg, og ja Sad Old Red lyder fandeme fedt. Tak haflermicro!
Brugeravatar
mickr

Lokalitet: Århus

Indlægaf haflermicro » man 4. feb 2013 09:01

mickr skrev:Nå men det jeg egentlig ville fortælle var, at denne tråd poppede op i min bevidsthed da jeg pludselig stod med Picture Book i hånden i pæn stand. Ville aldrig have troet at jeg ville købe en Simply Red plade frivilligt, men det gjorde jeg, og ja Sad Old Red lyder fandeme fedt. Tak haflermicro!

Mickr.....det gør mig bare så glad, når man kan give inspiration til andre....så giver denne tråd virkeligt mening....god fornøjelse med pladen :cool1:
Hvis det er et fint eksemplar du har fået (Elektra med rødbrun midterlabel) så læg mærke til hvor godt den er skåret lydmæssigt...selv inderrillerne står skarpt.
Picture Book overgår SUVERÆNT alle de senere plader fra Mick Hucknall og Simply Reds hånd!
Mvh Jesper

Hafler DH100 Preamp 1985
Brugeravatar
haflermicro

Indlægaf zaragon » man 4. feb 2013 18:59

haflermicro skrev:
mickr skrev:Nå men det jeg egentlig ville fortælle var, at denne tråd poppede op i min bevidsthed da jeg pludselig stod med Picture Book i hånden i pæn stand. Ville aldrig have troet at jeg ville købe en Simply Red plade frivilligt, men det gjorde jeg, og ja Sad Old Red lyder fandeme fedt. Tak haflermicro!

Mickr.....det gør mig bare så glad, når man kan give inspiration til andre....så giver denne tråd virkeligt mening....god fornøjelse med pladen :cool1:
Hvis det er et fint eksemplar du har fået (Elektra med rødbrun midterlabel) så læg mærke til hvor godt den er skåret lydmæssigt...selv inderrillerne står skarpt.
Picture Book overgår SUVERÆNT alle de senere plader fra Mick Hucknall og Simply Reds hånd!

Hmmm... måske burde jeg også ta' en lytter på den plade... jeg ku' (ærlig talt) ikke døje ham som selvfed popsanger med rastafahår og diamantbesatte tænder... jajajaja - jeg ved godt, hans sang toppede... har fortrængt den. Heldigvis udvikler artister sig.. og lytterne også, så hvad der engang var godt blev overset, og omvendt...

Nu talte vi f.eks. om Bob Dylan i starten af tråden... her er et rigtig -imho- bud på en sangerinde, der virkelig ku' noget i sin tid - og her med netop et Bob Dylan nummer, sunget på fransk. Det er fra ca. 1970 i et show hun lavede med Deep Purple og Julien Clerc som gæsteartister... Døm selv - "det ik' så ringe endda" :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=ObG6wa-mU2A

mvh,
-z-
ps. Bob Dylans version hedder "Don't Think Twice, It's Alright"
zaragon

Indlægaf kbekke » man 4. feb 2013 19:32

The Raconteurs: "Consolers of the Lonely".

Billede

Endelig en plade, der er til at forstå. Allestedsnærværende Jack White III og Co. byder op til en omgang go' gammeldaws røvballerock a la Zeppelin.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf haflermicro » man 4. feb 2013 19:59

zaragon skrev: Heldigvis udvikler artister sig.. og lytterne også, så hvad der engang var godt blev overset, og omvendt...

Nu talte vi f.eks. om Bob Dylan i starten af tråden... her er et rigtig -imho- bud på en sangerinde, der virkelig ku' noget i sin tid - og her med netop et Bob Dylan nummer, sunget på fransk. Det er fra ca. 1970 i et show hun lavede med Deep Purple og Julien Clerc som gæsteartister... Døm selv - "det ik' så ringe endda" :lol:

WHAT??...Vicky - Hitparade - Leandros....faktisk ret flot performance...og flot pige dengang...respekt!

Lyt du roligt til Mick perletand på Picture Book...den plade overrasker de fleste :-)
Mvh Jesper

Hafler DH100 Preamp 1985
Brugeravatar
haflermicro

Indlægaf haflermicro » man 4. feb 2013 20:02

kbekke skrev:The Raconteurs: "Consolers of the Lonely"

Synes det her klip med Jack White fra filmen "It might get loud" er så fantastisk...

Mvh Jesper

Hafler DH100 Preamp 1985
Brugeravatar
haflermicro

Indlægaf kbekke » man 4. feb 2013 21:30

haflermicro skrev:
kbekke skrev:The Raconteurs: "Consolers of the Lonely"

Synes det her klip med Jack White fra filmen "It might get loud" er så fantastisk...

http://www.youtube.com/watch?v=yZ7DZ7HPXck

"Who said anything about buying a guitar?"

:cool1:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf zaragon » man 4. feb 2013 22:26

haflermicro skrev:
zaragon skrev: Heldigvis udvikler artister sig.. og lytterne også, så hvad der engang var godt blev overset, og omvendt...

WHAT??...Vicky - Hitparade - Leandros....faktisk ret flot performance...og flot pige dengang...respekt!

Lyt du roligt til Mick perletand på Picture Book...den plade overrasker de fleste :-)

hehehe - jeg skal nok lytte til Mick... elsker at blive positivt overrasket. Mange kunstnere prostituerer sig desværre, for ellers er der intet "smør på brødet". Vicky Leandros HADER selv meget af det, hun har været nødt til at lave senere... jeg ved fra bekendte i Tyskland, at hun oprindelig nægtede at lave "Theo", som hun nu er næsten synonym med. Fakta er nu, at hun har leveret rigtig meget flot vokalarbejde, indenfor utrolig mange genrer - hun mestrer sit håndværk væsentlig bedre end mange andre. De gode sange hører man bare aldrig i radioen... og jeg, her på Sjælland, fik kun øjnene op for hende pga. hendes franske sager... På "Djævleøen" hverken hører eller spiller man tysk musik - det er angiveligt nok en fejl, for Tyskland har givet os så mange store komponister (tænker især klassisk), og så mange gode poeter/forfattere. "Arven" efter en vis A.H., er på en måde en kæmpesynd for hele den germanske nation, i hvert fald rent kulturelt. :(

bedste hilsener,
-z- :p
zaragon

Indlægaf his067 » ons 6. feb 2013 21:07

Billede

"a compilation album of sea shanties performed by artists representing a variety of genres, ranging from pop musicians like Sting and Bryan Ferry, to folk musicians, including Richard Thompson and Martin Carthy."

Helt tilbage fra 2006, men alletiders (og så fuld af bandeord at min kone ikke vill lade mig spille den medens den 10-årige er vågen).

Der er planlagt én til:

Billede

Den skal jeg også have!!!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken