Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf mickr » tors 14. feb 2013 01:19

Captain Phoenix skrev:Endnu én fra plademessen i NB-hallen.

En svensk sælger stod lidt alene i et hjørne med rigtig mange LP'er til 10,-/stk allesammen.
Han var sådan lidt stille og rettede omhyggeligt coverne, når folk havde bladret.

Det skulle vise sig, at han var lige så pertentlig med de varer, han solgte:
De var alle i helt nye plast-covers, vinylen i VG+ til NM-stand og cover'ne rigtig flotte (enklet m rip-offs, men ellers...). Det kan sgu' ikke være mange basseører han har tjent på dét med dén pris.

Nå - der var en masse uinteressant 80'er musik imellem, men jeg tog Paus Simon: "One Trick Pony", Simon & Garfunkel: "The Concert in Central Park" (2 LP i Mint-kondition for en tier - altså!), Diana Ross: "Diana" (Ja, ja véd det godt..., men jeg var altså ung dengang), Police: "Reggatta del Blanch" - og så denne her: Joni Mitchell: "Chalk Mark in a Rain Storm"

Billede

Billede

Pop - javel, ja - men med Mitchell's lidt mystiske tvist og finurlige tekster. Gode musikere (bl.a Steven Stills, Peter Gabriel, Wayne Shorter, Don Henley - bliv selv ved) og godt produceret - lyden er bare fed på den fede måde. Og et dejligt gate fold cover med tekster osv. Atter dejligt at lukke en ny musikalsk dør op for hvad der ligger nederst i lommen rent pengemæssigt.

Denne tråd har sq lidt sin egen magi for mig: Jeg var stukket af fra en fastelavnsfest i søndags, og stod på det blå marked, da selv samme album, blandt tusinde, råbte: "Køb mig". Der er mange positive "vibes" forbundet med Joni Mitchell og min ungdom, så den røg selvfølgelig med hjem. Umiddelbart var jeg enormt skuffet over hvor poppet albummet er, og jeg konstaterede bare at selv Joni have været til fals for placeringer på hitlister. Den får lige en ny chance i morgen.
Brugeravatar
mickr

Lokalitet: Århus

Indlægaf zaragon » tors 14. feb 2013 11:42

En svensk sælger stod lidt alene i et hjørne med rigtig mange LP'er til 10,-/stk allesammen.
Han var sådan lidt stille og rettede omhyggeligt coverne, når folk havde bladret.

De var alle i helt nye plast-covers, vinylen i VG+ til NM-stand og cover'ne rigtig flotte (enklet m rip-offs, men ellers...). Det kan sgu' ikke være mange basseører han har tjent på dét med dén pris.

Nå - der var en masse uinteressant 80'er musik imellem, men jeg tog Paus Simon: "One Trick Pony", Simon & Garfunkel: "The Concert in Central Park" (2 LP i Mint-kondition for en tier - altså!), Diana Ross: "Diana" (Ja, ja véd det godt..., men jeg var altså ung dengang), Police: "Reggatta del Blanch" - og så denne her: Joni Mitchell: "Chalk Mark in a Rain Storm"

Billede

Billede

Pop - javel, ja - men med Mitchell's lidt mystiske tvist og finurlige tekster. Gode musikere (bl.a Steven Stills, Peter Gabriel, Wayne Shorter, Don Henley - bliv selv ved) og godt produceret - lyden er bare fed på den fede måde. Og et dejligt gate fold cover med tekster osv.

Atter dejligt at lukke en ny musikalsk dør op for hvad der ligger nederst i lommen rent pengemæssigt.

Til lykke med dine nyerhvervelser! "De' da ik' så ringe endda!" :p Diana Ross... jamen.. hun VAR da go' dengang! Husker især en flot plade, med et Michael Jackson nummer, der var lige til en hi-fi-demonstration: "MUSCLES"! Der var edder-brodere-mig bedstemor-me'-slaw'-i for bas og dynamik!! Et andet hi-fi-demo stykke ku' være PATRICK JUVET med "Still Alive" - afgrundsdyb bas sidst i nummeret! åh ja... den fortid, og disse minder... *run* :roll:

-z-
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon

Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Indlægaf haflermicro » tors 14. feb 2013 12:30

Afgrundsdyb bas.....en herlig ting....prøv "someone's looking at you" fra The Fine Art Of Surfacing med
The Boomtown Rats....introen fra den får hele møblementet til at flytte sig :lol:
Hamrende fed plade iøvrigt...og super presningskvalitet!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Jesper

Hafler DH100 Preamp 1985
Hafler DH500 Power amp 1986
Luxman PD300 1981 m. SME 3009II Non Improved
Ortofon MC20 Super MKII + Ortofon T20MKII Step-trafo
Musical Point - Point One Reference
Earthquake SleekWave CP8 subwoofer
Brugeravatar
haflermicro

Lokalitet: 5210 Odense NV

Indlægaf zaragon » tors 14. feb 2013 15:56

haflermicro skrev:Afgrundsdyb bas.....en herlig ting....prøv "someone's looking at you" fra The Fine Art Of Surfacing med
The Boomtown Rats....introen fra den får hele møblementet til at flytte sig :lol:
Hamrende fed plade iøvrigt...og super presningskvalitet!

hehehe - jep - den må jeg prøve, næste gang "robot-støvsugeren" ikke får gjort rent i krogene!! :lol: Så er der en chance, når jeg ikke selv skal flytte rundt på møblerne på "Lille Amalienborg" (MEGET lille Amalienborg, forresten) 8)

Et andet hi-fi nummer var fra POLICE-albummet "Ghosts In The Machine"... "Spirits In A Material World". Flot trommearbejde, smæk for skillingen i Netto! :cool1: Herlig presning. Endnu en: Dire Straits' første album, nummeret "Down To The Waterline" - snup den tyske presning, og nyd trommerne og rytmen og -ikke mindst- stilheden før stormen. :thumbsup:

I øvrigt var Patrick Juvet som jeg nævnte tidligere, en vigtig brik i samarbejdet med Giorgio Moroder og Jean-Michel Jarre. Der var flere stilarter i hans karriere, ikke alle lige heldige måske, men LP'en STILL ALIVE er usædvanlig flot indspillet på Barclay.

-z- :Thumpsup:
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon

Indlægaf haflermicro » tors 14. feb 2013 16:26

zaragon skrev: POLICE-albummet "Ghosts In The Machine"... "Spirits In A Material World". Flot trommearbejde, smæk for skillingen

Ahhhh...Stewart Copeland....en af mine yndlings tøndeslagere....så ham fittle rundt på alskens instrumenter
da de gav re-union koncert i Aarhus...middelmådig oplevelse, hvis da ikke det lige var for netop Copeland!
Godt man har The Police 1,2,3,4,5 i reolen!
Mvh Jesper

Hafler DH100 Preamp 1985
Hafler DH500 Power amp 1986
Luxman PD300 1981 m. SME 3009II Non Improved
Ortofon MC20 Super MKII + Ortofon T20MKII Step-trafo
Musical Point - Point One Reference
Earthquake SleekWave CP8 subwoofer
Brugeravatar
haflermicro

Lokalitet: 5210 Odense NV

Indlægaf zaragon » tors 14. feb 2013 16:54

haflermicro skrev:
zaragon skrev: POLICE-albummet "Ghosts In The Machine"... "Spirits In A Material World". Flot trommearbejde, smæk for skillingen

Ahhhh...Stewart Copeland....en af mine yndlings tøndeslagere....så ham fittle rundt på alskens instrumenter
da de gav re-union koncert i Aarhus...middelmådig oplevelse, hvis da ikke det lige var for netop Copeland!
Godt man har The Police 1,2,3,4,5 i reolen!

okay - så mange har jeg nu ikke selv!! 1-2-3-4-5.... en 5-cylindret VW. :shock: hehe... jeg købte Synchronicity på CD for mange år siden... den plade blev jeg aldrig rigtig du's med... og så må jeg erkende, at jeg har et (voldsomt) problem med at høre Sting synge "Roxanne" solo. :roll: gisp! Dér ku' han lave en duet med Macy Gray, mens jeg henter haglgeværet! :lol:

"Spirits In A Material World" er som skabt til at vise Tannoy højttaleres gode sider. Lynhurtigt "attack" - her halter mange andre bagefter, imho.

-z-
zaragon

Indlægaf mickr » fre 15. feb 2013 02:05

mickr skrev:

Billede

Billede

Pop - javel, ja - men med Mitchell's lidt mystiske tvist og finurlige tekster. Gode musikere (bl.a Steven Stills, Peter Gabriel, Wayne Shorter, Don Henley - bliv selv ved) og godt produceret - lyden er bare fed på den fede måde. Og et dejligt gate fold cover med tekster osv. Atter dejligt at lukke en ny musikalsk dør op for hvad der ligger nederst i lommen rent pengemæssigt.

Denne tråd har sq lidt sin egen magi for mig: Jeg var stukket af fra en fastelavnsfest i søndags, og stod på det blå marked, da selv samme album, blandt tusinde, råbte: "Køb mig". Der er mange positive "vibes" forbundet med Joni Mitchell og min ungdom, så den røg selvfølgelig med hjem. Umiddelbart var jeg enormt skuffet over hvor poppet albummet er, og jeg konstaterede bare at selv Joni have været til fals for placeringer på hitlister. Den får lige en ny chance i morgen.

Wow!

Jeg troede egentlig at jeg var vokset lidt fra det der med at afvise musik alene fordi det var "tilgængeligt" og derfor havde udstyret mig selv med mere tilgivende ører. Ja, når man lige afsøger "Chalk Mark In a Rain Storm" er det overraskende kedeligt, hvis man kender Joni Mitchell, men hvis man så lige gider lytte ordentlig, falder alting jo på plads... Det er en popplade, men en meget fin en af slagsen...

Tak Captain Phoenix for rensning af øregangene...
Brugeravatar
mickr

Lokalitet: Århus

Indlægaf spuncut » fre 15. feb 2013 03:18

Billede

Santana - The Swing of Delight

A1 Swapan Tari 6:46
A2 Love Theme From "Spartacus" 6:50
B1 Phuler Matan 5:52
B2 Song For My Brother 6:56
C1 Jharna Kala 7:11
C2 Gardenia 7:08
D1 La Llave 3:40
D2 Golden Hours 6:36
D3 Shere Khan, The Tiger 5:45

Udført som dobbelt LP med enkelt LP spilletid.

Carlos Santana med hjælp fra jazz-folket. Bla. to super bassister :
David Margen (tracks: A1, B2, C1, D2)
og Ron Carter (tracks: A2, C2, D1, D3)
Her er en skive jeg altid vender tilbage til. Købt i Bristol kbh. i 1980.
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut

Lokalitet: Lolland Nordvest

Indlægaf luc » man 18. feb 2013 14:29

super-super lækkert....

/luc
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
Brugeravatar
luc

Lokalitet: 1720 Vesterbro

Indlægaf mcs_5 » ons 20. feb 2013 03:37

Inspireret af mickr...

Billede

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf kbekke » ons 20. feb 2013 08:54

mcs_5 skrev:Inspireret af mickr...

Venlig hilsen

Mikkel

Også her...

Radio-Activity (back).jpg
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Sunleif Rasmussen snurrer netop nu...

Indlægaf Captain Phoenix » lør 23. feb 2013 16:44

Sådan en stak 10-40,- kr. pr. stk skiver fra en plademesse kan jo "holde" et stykke tid (se tidl. i tråden) og i dag er jeg så nået til denne med Sunleif Rasmussen.
Han er (iflg. nettet) en færøsk komponist mest af orkesterværker og spiller her sammen med Karsten Vogel (as/ts), Aage Tanggaard (dr) og Johannus Á Róggu Joensen (b).

Billede

Numrene hedder sådan noget som: "Vit, og so øll hini", "Nútí∂ardreymur" og andet, hvor man skal finde specialbogstaver frem på tastaturet.
Indspillet på to dage i august 1982 i et studie i Præstø (Key Sound) - det er sgu' da lidt eksotisk:
2 færinger i et dansk provinsstudie med 2 af de solide danske jazz-navne.

Musikken er let svævende, tæt sammenspillet jazz komponeret af de to færinger.
OG DET LYDER SGU' RIGTIG DEJLIGT. Vældig godt til at lade tankerne flyve til - og så alligevel godt swingende og lidt insisterende & groovy, så man ikke "muzakker" hen.
Skynd dig at ta' den hvis du falder over den en dag.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf Edge » søn 24. feb 2013 14:55

Dykkede lige ned i min brors aflagte LP´er og fandt denne frem:

Billede

Det er jo solid, glad rock af bedste skuffe.

Billede

Denne får lige et spin senere.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Indlægaf mcs_5 » ons 27. feb 2013 02:45

Billede

I den originale "vintage" version...

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf medum » ons 27. feb 2013 14:55

Bob till You Drop - Ry Cooder
Ortofon MC20 Super -SME III - Lin Sondek LP 12
Pladen holder i den grad stadig efter 33 år. Bedre end min CD udgave!
Learning by doing - by night!
medum

Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Hovedgård

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken